Cílem této práce je bližší zaměření na motivaci studentů ke studiu zdravotních a sociálních oborů. V řešení této problematiky bylo v rámci kvantitativní metody využito dotazníkové šetření, následná interpretace získaných dat je pro lepší přehlednost prezentovaná pomocí grafů. Na základě zjištěných údajů, díky celkové prezentaci výsledků studentského mínění, je možné v této problematice najít řešení, a zlepšit motivační aspekt v rámci studia.
Anotace v angličtině
The main aim of this thesis is a closer focus on students' motivation to study medical and social disciplines. Questionnaire survey was used within a quantitative method in solving these problems. Subsequent interpretation of gained data was for clear arrangement presented via graphs. Based on the discovered data, due to results from surveys, is possible to find solu-tions, and improve motivational aspect within education.
Klíčová slova
motivace, motivace studentů ke studiu, osobnost učitele, osobnost studenta, sociální práce, etika, zdravotně sociální pracovník, porodní asistentka
Klíčová slova v angličtině
motivation, students´ motivation to study, teachers´ personality, students´ personality, so-cial work, ethics, health and social worker, midwife
Rozsah průvodní práce
63 s. (70 046 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této práce je bližší zaměření na motivaci studentů ke studiu zdravotních a sociálních oborů. V řešení této problematiky bylo v rámci kvantitativní metody využito dotazníkové šetření, následná interpretace získaných dat je pro lepší přehlednost prezentovaná pomocí grafů. Na základě zjištěných údajů, díky celkové prezentaci výsledků studentského mínění, je možné v této problematice najít řešení, a zlepšit motivační aspekt v rámci studia.
Anotace v angličtině
The main aim of this thesis is a closer focus on students' motivation to study medical and social disciplines. Questionnaire survey was used within a quantitative method in solving these problems. Subsequent interpretation of gained data was for clear arrangement presented via graphs. Based on the discovered data, due to results from surveys, is possible to find solu-tions, and improve motivational aspect within education.
Klíčová slova
motivace, motivace studentů ke studiu, osobnost učitele, osobnost studenta, sociální práce, etika, zdravotně sociální pracovník, porodní asistentka
Klíčová slova v angličtině
motivation, students´ motivation to study, teachers´ personality, students´ personality, so-cial work, ethics, health and social worker, midwife
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti motivace.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního průzkumu z oblasti motivace pomocí dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků průzkumu, jejich shrnutí a návrh doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti motivace.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního průzkumu z oblasti motivace pomocí dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků průzkumu, jejich shrnutí a návrh doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
MATOUŠEK, Oldřich et al. Metody a řízení sociální práce. Praha: Portál, 2013, 395 s. ISBN 978-80-262-0213-4.
MIDDLETON, Michael a Kevin PERKS. Motivation to learn: transforming classroom culture to support student achievement. California: Corwin, 2014, 229 p. ISBN 978-1-4129-8671-7.
NAKONEČNÝ, Milan. Motivace chování. Praha: Triton, 2014, 599 s. ISBN 978-80-7387-830-6.
PLHÁKOVÁ, Alena. Učebnice obecné psychologie. Praha: Academia, 2004, 472 s. ISBN 80-200-1086-6.
ÚLEHLA, Ivan. Umění pomáhat. Praha: Sociologické nakladatelství, 2005, 128 s. ISBN 80-86429-36-9.
Seznam doporučené literatury
MATOUŠEK, Oldřich et al. Metody a řízení sociální práce. Praha: Portál, 2013, 395 s. ISBN 978-80-262-0213-4.
MIDDLETON, Michael a Kevin PERKS. Motivation to learn: transforming classroom culture to support student achievement. California: Corwin, 2014, 229 p. ISBN 978-1-4129-8671-7.
NAKONEČNÝ, Milan. Motivace chování. Praha: Triton, 2014, 599 s. ISBN 978-80-7387-830-6.
PLHÁKOVÁ, Alena. Učebnice obecné psychologie. Praha: Academia, 2004, 472 s. ISBN 80-200-1086-6.
ÚLEHLA, Ivan. Umění pomáhat. Praha: Sociologické nakladatelství, 2005, 128 s. ISBN 80-86429-36-9.
Přílohy volně vložené
1x CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Poukázaly některé výsledky k celkové změně motivačního zaměření, tedy odklon od zaměření na zdravotnické a sociální obory nebo jen nespokojenost s aktuálními podmínkami konkrétního studia? (doc. Konečný)
"...studenti jsou spokojeni se studijní oborem, ovšem uvažují o změně vysoké školy...."
Uvádzate, že ''respondenty byli studenti Ústavu zdravotnických věd, konkrétně první, druhé a třetí ročníky prezenční formy studia oborů Zdravotně sociální pracovník a Porodní asistentka''. Neuvádzate však, či sa jednalo o študentov prezenčného, alebo aj kombinovaného štúdia. (Dr. Slobodová)
Na dotazy zkušební komise studentka odpovídá věcně, přiléhavě.