Předmětem této diplomové práce je použití e-learningových prvků pro výuku pedagogiky na UNI UTB. V této práci porovnávám a hodnotím jednotlivé e-learningové systémy. Jako e-learningový prvek jsem se rozhodla použít CMS Moodle, který je Open Source, ale také je velice jednoduchý a přehledný. V této práci je popsáno, jak s Moodlem mohou pracovat žáci, učitelé a sám administrátor systému. Dále se zde můžete dozvědět výsledky malého výzkumu, který naznačuje, že Moodle nebo jiný obdobný systém, bude do budoucna velmi
nezbytnou součástí v našem školství. Výsledkem této práce tedy je spuštění
a nainstalování prostředí Moodle. CMS Moodle je zprovozněn na stránkách
www.upv.uni.utb.cz/moodle a prozatím slouží k testovacím účelům.
Anotace v angličtině
The subject of this diploma work is the use of e-learning elements for teaching pedagogy at UNI-UTB. In this work I compare and evaluate each and individual e-learning system. As a e-learning element. I decided to use CMS Moodle, which is, whichOpen Source, but also is very simple and well-arranged. This work also describes how students, teachers, and the system administrator himself can work with the Moodle. You can also learn about a small research indicates that Moodle or any other similar system will be a very necessary part of our school system in the future. The outcome of this work is launching and instalation of the environment Moodle. CMS Moodle operating on the web site www.upv.uni.utb.cz/moodle and meanwile it serves as a subject to testings.
Předmětem této diplomové práce je použití e-learningových prvků pro výuku pedagogiky na UNI UTB. V této práci porovnávám a hodnotím jednotlivé e-learningové systémy. Jako e-learningový prvek jsem se rozhodla použít CMS Moodle, který je Open Source, ale také je velice jednoduchý a přehledný. V této práci je popsáno, jak s Moodlem mohou pracovat žáci, učitelé a sám administrátor systému. Dále se zde můžete dozvědět výsledky malého výzkumu, který naznačuje, že Moodle nebo jiný obdobný systém, bude do budoucna velmi
nezbytnou součástí v našem školství. Výsledkem této práce tedy je spuštění
a nainstalování prostředí Moodle. CMS Moodle je zprovozněn na stránkách
www.upv.uni.utb.cz/moodle a prozatím slouží k testovacím účelům.
Anotace v angličtině
The subject of this diploma work is the use of e-learning elements for teaching pedagogy at UNI-UTB. In this work I compare and evaluate each and individual e-learning system. As a e-learning element. I decided to use CMS Moodle, which is, whichOpen Source, but also is very simple and well-arranged. This work also describes how students, teachers, and the system administrator himself can work with the Moodle. You can also learn about a small research indicates that Moodle or any other similar system will be a very necessary part of our school system in the future. The outcome of this work is launching and instalation of the environment Moodle. CMS Moodle operating on the web site www.upv.uni.utb.cz/moodle and meanwile it serves as a subject to testings.
Zpracování teoretické části zaměřené na problematiku e-learningu - teoretická studie.
Offline e-learning
Online e-learning
Moodle a ostatní CMS
Příprava a zpracování e-learningového kurzu základy pedagogiky v systému Moodle - praktická studie
Zásady pro vypracování
Zpracování teoretické části zaměřené na problematiku e-learningu - teoretická studie.
Offline e-learning
Online e-learning
Moodle a ostatní CMS
Příprava a zpracování e-learningového kurzu základy pedagogiky v systému Moodle - praktická studie
Seznam doporučené literatury
Burianová, E. Úvod do didaktiky informatiky. Ostrava 2003.
Burianová, E. Vybrané kapitoly z didaktiky informatiky. Ostrava 2003.
Čáp, J. Psychologie výchovy a vyučování. Praha 1993.
Kilián, O. Didaktiky odborných předmětů. Brno 1989.
Krajník, Z. Didaktika informatiky. Bratislava 2001.
Lerner, I., J. Didaktické základy metod výuky. Praha 1986.
Maňák, J. Nárys didaktiky. Brno 1995.
Mojžíšek, L. Vyučovací metody. Praha 1988.
Pálková, H. Inženýrská pedagogika. Brno 2000.
Průcha, J. a kol. Pedagogický slovník. Praha 1995.
Skalková, J. Obecná didaktika, Praha 1999.
Töröková, Ľ. Vybrané kapitoly z didaktiky matematiky. Banská Bystrica 2004.
Vondrák, I. Úvod do softwarového inženýrství. Ostrava 2002.
Seznam doporučené literatury
Burianová, E. Úvod do didaktiky informatiky. Ostrava 2003.
Burianová, E. Vybrané kapitoly z didaktiky informatiky. Ostrava 2003.
Čáp, J. Psychologie výchovy a vyučování. Praha 1993.
Kilián, O. Didaktiky odborných předmětů. Brno 1989.
Krajník, Z. Didaktika informatiky. Bratislava 2001.
Lerner, I., J. Didaktické základy metod výuky. Praha 1986.
Maňák, J. Nárys didaktiky. Brno 1995.
Mojžíšek, L. Vyučovací metody. Praha 1988.
Pálková, H. Inženýrská pedagogika. Brno 2000.
Průcha, J. a kol. Pedagogický slovník. Praha 1995.
Skalková, J. Obecná didaktika, Praha 1999.
Töröková, Ľ. Vybrané kapitoly z didaktiky matematiky. Banská Bystrica 2004.
Vondrák, I. Úvod do softwarového inženýrství. Ostrava 2002.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomant prezentoval výsledky, kterých dosáhl při řešení své bakalářské práce. Součástí prezentace byla i praktická ukázka. Po seznámení s posudky vedoucího a oponenta komise položila tyto dotazy:
1. Jaké je podle Vašeho názoru budoucnost výuky ve srovnání klasické výuky/e-learninig?
2. Co považujete za přínos Vaší práce?
3. Jaké jsou možnosti zadávání otázek a odpovědí v rámci generovaných testů v systému Moodle?
Diplomant zodpověděl většinu položených dotazů.