Bakalářská práce je orientována na speciální odnož zájmové činnosti, která se zabývá působením folklorních souborů. Teoretická část práce rozebírá pojem volný čas a jeho funkce, také faktory a vlivy, které volný čas mohou ovlivnit. Najdeme zde kapitolu věnující se školní a mimoškolní výchově a v neposlední řadě se dozvíme také něco o folklóru na Bojkovicku. Empirická část práce se pak zaměřuje na kvalitativní výzkum, který je utvořen pomocí rozhovoru. Cílem je zjistit, jak folklórní soubor své členy ovlivňuje a co je motivuje v souboru setrvat.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on a special part of a leisure activity, which is the existence of folklore ensembles. The theoretical part of the thesis discusses the concept of leisure time and its functions, including factors and influences that may affect leisure time. There is a section dedicated to the education in school and out of school and also a chapter about folklore in the area of Bojkovice. The empirical part of the thesis is focused on a qualitative research that is done by interviewing participants. The participants answer questions that will help to find out how they are influenced by the folklore ensemble and what is their motivation to be a part of the ensemble.
free-time, free-time activities, family, peers, leisure activities, folklore, folk group.
Rozsah průvodní práce
46 s. (68 041 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je orientována na speciální odnož zájmové činnosti, která se zabývá působením folklorních souborů. Teoretická část práce rozebírá pojem volný čas a jeho funkce, také faktory a vlivy, které volný čas mohou ovlivnit. Najdeme zde kapitolu věnující se školní a mimoškolní výchově a v neposlední řadě se dozvíme také něco o folklóru na Bojkovicku. Empirická část práce se pak zaměřuje na kvalitativní výzkum, který je utvořen pomocí rozhovoru. Cílem je zjistit, jak folklórní soubor své členy ovlivňuje a co je motivuje v souboru setrvat.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on a special part of a leisure activity, which is the existence of folklore ensembles. The theoretical part of the thesis discusses the concept of leisure time and its functions, including factors and influences that may affect leisure time. There is a section dedicated to the education in school and out of school and also a chapter about folklore in the area of Bojkovice. The empirical part of the thesis is focused on a qualitative research that is done by interviewing participants. The participants answer questions that will help to find out how they are influenced by the folklore ensemble and what is their motivation to be a part of the ensemble.
free-time, free-time activities, family, peers, leisure activities, folklore, folk group.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti volného času a folkloru.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou polostrukturovaného rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti volného času a folkloru.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou polostrukturovaného rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ŠKVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 9788073673130.
PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času. Vyd. 3. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-711-6.
HÁJEK, Bedřich, Břetislav HOFBAUER a Jiřina PÁVKOVÁ. Pedagogické ovlivňování volného času: současné trendy. Vyd. 1. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-473-1.
KAVANOVÁ, Alica a Štefan CHUDÝ. Výchova a voľný čas: vybrané kapitoly z pedagogiky voľného času. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2005. ISBN 80-7318-266-1.
Seznam doporučené literatury
ŠKVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 9788073673130.
PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času. Vyd. 3. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-711-6.
HÁJEK, Bedřich, Břetislav HOFBAUER a Jiřina PÁVKOVÁ. Pedagogické ovlivňování volného času: současné trendy. Vyd. 1. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-473-1.
KAVANOVÁ, Alica a Štefan CHUDÝ. Výchova a voľný čas: vybrané kapitoly z pedagogiky voľného času. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2005. ISBN 80-7318-266-1.
Přílohy volně vložené
CD ROM, přepis rozhovorů
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka vymezila teoretická východiska, dále se věnovala praktické části bakalářské práce a prezentaci výsledků. Následně studentka odpovídala na otázky k obhajobě od vedoucí a oponetky práce. Předsedkyně komise se doptávala na zvolený design výzkumu, tedy zakotvenou teorii.