Tato bakalářská práce se zabývá nestátními neziskovými organizacemi, které zajišťují post-penitenciární péči. V první kapitole se zaměříme na vymezení pojmu postpenitenciární péče jako terciární prevenci, poskytování služeb a subjekty, jež ji zajišťují. Druhá kapitola je vě-nována reintegraci osob po výkonu trestu odnětí svobody. V poslední kapitole se budeme věnovat nestátním subjektům a jejich činnostem v postpenitenciární péči. Výzkum bude za-měřen na zjišťování informovanosti studentů sociální pedagogiky na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně o poskytování postpenitenciární péče, druhy pomoci a zapojení poskytování postpe-nitenciární péče ze strany nestátních neziskových organizací.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with non-state non-profit organizations which secure post-penitentiary care. In the first chapter we will focus on definition of concept post-penitentiary care like a tertiary prevention, providing services and subjects, which provide this care. Se-cond chapter is dedicate to re-integration for the persons after custodial sentence. In the last chapter we will dedicate to non-state non-profit organizations and their activities in post-penitenciary care. The research will be fouced on finding out student's of Social pedagogy in University of Tomas Bata in Zlin informations about providing postpenitenciary care and types of helping activities and connection of providing postpenitenciary care from the way non-state non-profit organizations.
Keywords: Post-penitenciary care, social rehabilitation, non-state non-profit organizations, custodial sentence.
Rozsah průvodní práce
53 s. (78 303)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá nestátními neziskovými organizacemi, které zajišťují post-penitenciární péči. V první kapitole se zaměříme na vymezení pojmu postpenitenciární péče jako terciární prevenci, poskytování služeb a subjekty, jež ji zajišťují. Druhá kapitola je vě-nována reintegraci osob po výkonu trestu odnětí svobody. V poslední kapitole se budeme věnovat nestátním subjektům a jejich činnostem v postpenitenciární péči. Výzkum bude za-měřen na zjišťování informovanosti studentů sociální pedagogiky na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně o poskytování postpenitenciární péče, druhy pomoci a zapojení poskytování postpe-nitenciární péče ze strany nestátních neziskových organizací.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with non-state non-profit organizations which secure post-penitentiary care. In the first chapter we will focus on definition of concept post-penitentiary care like a tertiary prevention, providing services and subjects, which provide this care. Se-cond chapter is dedicate to re-integration for the persons after custodial sentence. In the last chapter we will dedicate to non-state non-profit organizations and their activities in post-penitenciary care. The research will be fouced on finding out student's of Social pedagogy in University of Tomas Bata in Zlin informations about providing postpenitenciary care and types of helping activities and connection of providing postpenitenciary care from the way non-state non-profit organizations.
Keywords: Post-penitenciary care, social rehabilitation, non-state non-profit organizations, custodial sentence.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti postpenitenciární péče, resocializace vězňů a nestátní sféry postpenitenciární péče.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti postpenitenciární péče, resocializace vězňů a nestátní sféry postpenitenciární péče.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ČERNÍKOVÁ, Vratislava. Sociální ochrana: terciární prevence, její možnosti a limity. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2008, 244 s. ISBN 978-80-7380-138-0.
MATOUŠEK, Oldřich. Metody a řízení sociální práce. 3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Portál, 2013, 395 s. ISBN 978-80-262-0213-4.
ŠTERN, Pavel, Lenka OUŘEDNÍČKOVÁ a Dagmar DOUBRAVOVÁ. Probace a mediace: možnosti řešení trestných činů. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010, 212 s. ISBN 978-80-7367-757-2.
RASZKOVÁ, Tereza a Stanislava HOFERKOVÁ. Kapitoly z penologie I. Vyd. 1. Hradec Králové: Gaudeamus, 2013, 125 s. ISBN 978-80-7435-264-5.
HENDL,Jan. Kvalitativní výzkum: Základní metody a aplikace. Vyd. 3. Praha: Portál, 2012, 407 s. ISBN 978-80-262-0219-6.
Seznam doporučené literatury
ČERNÍKOVÁ, Vratislava. Sociální ochrana: terciární prevence, její možnosti a limity. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2008, 244 s. ISBN 978-80-7380-138-0.
MATOUŠEK, Oldřich. Metody a řízení sociální práce. 3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Portál, 2013, 395 s. ISBN 978-80-262-0213-4.
ŠTERN, Pavel, Lenka OUŘEDNÍČKOVÁ a Dagmar DOUBRAVOVÁ. Probace a mediace: možnosti řešení trestných činů. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010, 212 s. ISBN 978-80-7367-757-2.
RASZKOVÁ, Tereza a Stanislava HOFERKOVÁ. Kapitoly z penologie I. Vyd. 1. Hradec Králové: Gaudeamus, 2013, 125 s. ISBN 978-80-7435-264-5.
HENDL,Jan. Kvalitativní výzkum: Základní metody a aplikace. Vyd. 3. Praha: Portál, 2012, 407 s. ISBN 978-80-262-0219-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila důvody volby tématu. Následně začala prezentovat pojetí výzkumného šetření, výzkumný soubor, techniku sběru dat a metody analýzy dat. Studentka uvedla výsledky výzkumu a zodpověděla otázky k obhajobě. Dr. Hrbáčková: neznalost podle Vás vyplývá z malého zájmu? To říkali studenti. Zkušební komise diskutovala nad nástrojem výzkumu.