Bakalářská práce se zabývá vlivem médií na rodinné vztahy z pohledu rodičů. Teoretická část vymezuje základní pojmy z oblasti médií, mediální a masové komunikace, druhy médií a jejich funkce. Dále pojmy rodina, komunikace v rodině, funkce rodiny a volný čas v rodině. Závěr teoretické části se zaměřuje na vlivy médií, pozitivní i negativní a pojmy jako mediální gramotnost a mediální výchova. V praktické části jsou uvedeny výsledky dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with the media influence on family relationships from the perspective of parents. The theoretical part defines the basic concepts of media, media and mass comu-nication, media types and their functions. It also states the concepts of family, family communication, family function and leisure time of family. Conclusion the theory focuses on the effects of media, both positive and negative, and concepts such as media literacy and media education. The practical part includes the results of a questionnaire survey.
Klíčová slova
média, mediální gramotnost, mediální výchova, vliv médií, rodina, rodinná komunikace, volný čas
Klíčová slova v angličtině
media, media literacy, media influence, media education, family, family commu-nication, leisure time
Rozsah průvodní práce
84
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá vlivem médií na rodinné vztahy z pohledu rodičů. Teoretická část vymezuje základní pojmy z oblasti médií, mediální a masové komunikace, druhy médií a jejich funkce. Dále pojmy rodina, komunikace v rodině, funkce rodiny a volný čas v rodině. Závěr teoretické části se zaměřuje na vlivy médií, pozitivní i negativní a pojmy jako mediální gramotnost a mediální výchova. V praktické části jsou uvedeny výsledky dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with the media influence on family relationships from the perspective of parents. The theoretical part defines the basic concepts of media, media and mass comu-nication, media types and their functions. It also states the concepts of family, family communication, family function and leisure time of family. Conclusion the theory focuses on the effects of media, both positive and negative, and concepts such as media literacy and media education. The practical part includes the results of a questionnaire survey.
Klíčová slova
média, mediální gramotnost, mediální výchova, vliv médií, rodina, rodinná komunikace, volný čas
Klíčová slova v angličtině
media, media literacy, media influence, media education, family, family commu-nication, leisure time
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti médií, jejich vlivu na jedince, rodinu a společnost.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti médií, jejich vlivu na jedince, rodinu a společnost.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-79-6.
HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-927-5.
JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Média a společnost. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-287-4.
JEŽEK, Vlastimil a Jan JIRÁK. Média a my. V Praze: Akademie múzických umění, 2014. ISBN 978-80-7331-304-3.
MOŽNÝ, Ivo. Rodina a společnost. Praha: Sociologické nakladatelství (SLON), 2008. ISBN 978-80-86429-87-8.
Seznam doporučené literatury
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-79-6.
HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-927-5.
JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Média a společnost. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-287-4.
JEŽEK, Vlastimil a Jan JIRÁK. Média a my. V Praze: Akademie múzických umění, 2014. ISBN 978-80-7331-304-3.
MOŽNÝ, Ivo. Rodina a společnost. Praha: Sociologické nakladatelství (SLON), 2008. ISBN 978-80-86429-87-8.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila obsah teoretické části. Byla vyzvána zkušební komisí, aby přistoupila k prezentaci designu výzkumu a výsledkům výzkumu. Studentka prezentovala výzkumné otázky, výzkumný soubor a následně interpretovala data. V rámci obhajoby zodpověděla otázky od vedoucího i oponenta bakalářské práce. Dr. Hrbáčková: proč byste přenášela odpovědnost za mediální výchovu na školu? Studentka nepřesně odpověděla. Dr. Hrnčiříková: jak je zařazena mediální výchova v RVP? Studentka nejasně odpověděla. Dr. Hrbáčková upozornila na nevhodné možnosti odpovědí v dotazníku.