Tato práce je členěna na dvě hlavní části: teoretickou a výzkumnou. Tato práce seznamuje čtenáře s výzkumem, který zjišťoval vztah, mezi stylem komunikace učitele a motivací žáka v hodině. Výzkum byl proveden mezi posluchači 1. a 2. ročníku středních škol. Současně přibližuje výsledky, které jsme získali a vyhodnotili. Cílem je, aby učitel na základě těchto informací dovedl projektovat postup dalšího zkvalitnění svého pedagogického působení.
Anotace v angličtině
The work is devided into two main parts: theoretical and research work. This work describes a research project that looked at relation from beetwen teachers´s communication skills and student motivation. It presents some of the findings of this project which studied secondary school in the first or second year of their studies. Based on this information, the aim for the teacher is to be able to make his teaching more effective and to be able to design the procedure of next effectiveness of his pedagogical influence.
Klíčová slova
Pedagogická komunikace, motivace žáka, komunikační dovednosti, rozvoj motivace
Klíčová slova v angličtině
Pedagogy communication, student motivation, communication skills, motivation advancement
Rozsah průvodní práce
64 s., 3 s. přiloh.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce je členěna na dvě hlavní části: teoretickou a výzkumnou. Tato práce seznamuje čtenáře s výzkumem, který zjišťoval vztah, mezi stylem komunikace učitele a motivací žáka v hodině. Výzkum byl proveden mezi posluchači 1. a 2. ročníku středních škol. Současně přibližuje výsledky, které jsme získali a vyhodnotili. Cílem je, aby učitel na základě těchto informací dovedl projektovat postup dalšího zkvalitnění svého pedagogického působení.
Anotace v angličtině
The work is devided into two main parts: theoretical and research work. This work describes a research project that looked at relation from beetwen teachers´s communication skills and student motivation. It presents some of the findings of this project which studied secondary school in the first or second year of their studies. Based on this information, the aim for the teacher is to be able to make his teaching more effective and to be able to design the procedure of next effectiveness of his pedagogical influence.
Klíčová slova
Pedagogická komunikace, motivace žáka, komunikační dovednosti, rozvoj motivace
Klíčová slova v angličtině
Pedagogy communication, student motivation, communication skills, motivation advancement
Zásady pro vypracování
1.Zpracování teoretické části - východisko pro výzkumnou část.
2.Příprava metodiky výzkumné části.
3.Zpracování a vyhodnocení výzkumu.
4.Závěry a praxeologická doporučení.
Zásady pro vypracování
1.Zpracování teoretické části - východisko pro výzkumnou část.
2.Příprava metodiky výzkumné části.
3.Zpracování a vyhodnocení výzkumu.
4.Závěry a praxeologická doporučení.
Seznam doporučené literatury
ČÍHALOVÁ, E.; MAYER, I. Jak rozvíjet komunikaci a spolupráci. Praha: Agentura Strom, 1999.
KOPŘIVA, P.; NOVÁČKOVÁ, J. a kol. Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála, 2005.
KUSÁK, P.; DAŘÍLEK, P. Pedagogická psychologie. Olomouc: PdF UP, 1998.
MAREŠ, J.; KŘIVOHLAVÝ, J. Komunikace ve škole. Brno: Masarykova univerzita, 1995.
Seznam doporučené literatury
ČÍHALOVÁ, E.; MAYER, I. Jak rozvíjet komunikaci a spolupráci. Praha: Agentura Strom, 1999.
KOPŘIVA, P.; NOVÁČKOVÁ, J. a kol. Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála, 2005.
KUSÁK, P.; DAŘÍLEK, P. Pedagogická psychologie. Olomouc: PdF UP, 1998.
MAREŠ, J.; KŘIVOHLAVÝ, J. Komunikace ve škole. Brno: Masarykova univerzita, 1995.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomant prezentoval výsledky, kterých dosáhl při řešení své diplomové práce. Součástí prezentace byla i praktická ukázka. Po seznámení s posudky vedoucího a oponenta komise položila tyto dotazy:
Komise nevznesla žádné další dotazy mimo dotazů vedoucího a oponenta.