Bakalářská práce se zabývá motivací lidí zejména ve vyšším věku ke vzdělávání. V teoretické části, skládající se ze tří kapitol, se věnujeme vzdělávání lidí nad 50 let až do vysokého stáří, jejich motivaci a potřebám spojeným s celoživotním vzděláváním, které mohou využít jak ve své profesi, tak v osobním životě. Přinášíme pohled na tuto cílovou skupinu, na její schopnosti jak fyzické, ale také psychické, které velkou měrou ovlivňují možnosti a potřebu se neustále vzdělávat. Cílem empirické části je zjistit aspekty související s motivací ke vzdělávání lidí nad 50 let. Realizací kvantitativního výzkumu spolu s využitím dotazníkového šetření byla získaná data, která jsme zpracovali a provedli analýzu výsledků.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the motivation to education of people in older age. Theoretical part consists of three chapters which are devoted to education of people over 50 years old until old age, their motivation and needs related to lifelong learning. This can be used in their profession od personal life. We bring a view of this group, on its ability in physical and psychological way. These abilities largely affect their possibilities and needs to educate. The aim of the empirical part is to find aspects related to motivation to educate people over 50 years old. By the realization of quantitative research, along with the use of the questionnaire was the data that has been processed and analyzed the results.
Klíčová slova
andragogika, motivace, dospělost a stáří, další vzdělávání, age management
Klíčová slova v angličtině
andragogy, motivation, adulthood and old age, further education, age management
Rozsah průvodní práce
81 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá motivací lidí zejména ve vyšším věku ke vzdělávání. V teoretické části, skládající se ze tří kapitol, se věnujeme vzdělávání lidí nad 50 let až do vysokého stáří, jejich motivaci a potřebám spojeným s celoživotním vzděláváním, které mohou využít jak ve své profesi, tak v osobním životě. Přinášíme pohled na tuto cílovou skupinu, na její schopnosti jak fyzické, ale také psychické, které velkou měrou ovlivňují možnosti a potřebu se neustále vzdělávat. Cílem empirické části je zjistit aspekty související s motivací ke vzdělávání lidí nad 50 let. Realizací kvantitativního výzkumu spolu s využitím dotazníkového šetření byla získaná data, která jsme zpracovali a provedli analýzu výsledků.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the motivation to education of people in older age. Theoretical part consists of three chapters which are devoted to education of people over 50 years old until old age, their motivation and needs related to lifelong learning. This can be used in their profession od personal life. We bring a view of this group, on its ability in physical and psychological way. These abilities largely affect their possibilities and needs to educate. The aim of the empirical part is to find aspects related to motivation to educate people over 50 years old. By the realization of quantitative research, along with the use of the questionnaire was the data that has been processed and analyzed the results.
Klíčová slova
andragogika, motivace, dospělost a stáří, další vzdělávání, age management
Klíčová slova v angličtině
andragogy, motivation, adulthood and old age, further education, age management
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoterických východisek z oblasti motivace, vzdělávání dospělých, problematiky seniorů a edukace dospělých ve vyšším věku.
Příprava metodiky výzkumné části.
Použití kvantitativní metody formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Vyvození závěrů na základě výsledků dotazníkového šetření, jejich shrnutí.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoterických východisek z oblasti motivace, vzdělávání dospělých, problematiky seniorů a edukace dospělých ve vyšším věku.
Příprava metodiky výzkumné části.
Použití kvantitativní metody formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Vyvození závěrů na základě výsledků dotazníkového šetření, jejich shrnutí.
Seznam doporučené literatury
BENEŠ, Milan. Andragogika. Praha: Grada, 2008, 135 s. ISBN 978-80-247-2580-2.
DŽUKA, Jozef. Motivácia a emócie človeka. Prešov: Filozofická fakulta Prešovskej univerzity, 2005, 135 s. ISBN 978-808-0683-245.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007, 265 s. ISBN 978-80-247-1369-4.
MÜHLPACHR, Pavel. Gerontopedagogika. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2004, 203 s. ISBN 80-210-3345-2.
NAKONEČNÝ, Milan. Motivace lidského chování. Praha: Academia, 1996, 270 s. ISBN 8020005927.
PALÁN, Zdeněk. Základy andragogiky. Praha: Vysoká škola J.A. Komenského, 2003, 199 s. ISBN 80-86723-03-8.
PRUSÁKOVÁ, Viera. Základy andragogiky I. Bratislava: Gerlach Print, 2005, 120 s. ISBN 80-89142-05-2.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie II: dospělost a stáří. Praha: Karolinum, 2007, 461 s. ISBN 978-80-246-1318-5.
Seznam doporučené literatury
BENEŠ, Milan. Andragogika. Praha: Grada, 2008, 135 s. ISBN 978-80-247-2580-2.
DŽUKA, Jozef. Motivácia a emócie človeka. Prešov: Filozofická fakulta Prešovskej univerzity, 2005, 135 s. ISBN 978-808-0683-245.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007, 265 s. ISBN 978-80-247-1369-4.
MÜHLPACHR, Pavel. Gerontopedagogika. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2004, 203 s. ISBN 80-210-3345-2.
NAKONEČNÝ, Milan. Motivace lidského chování. Praha: Academia, 1996, 270 s. ISBN 8020005927.
PALÁN, Zdeněk. Základy andragogiky. Praha: Vysoká škola J.A. Komenského, 2003, 199 s. ISBN 80-86723-03-8.
PRUSÁKOVÁ, Viera. Základy andragogiky I. Bratislava: Gerlach Print, 2005, 120 s. ISBN 80-89142-05-2.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie II: dospělost a stáří. Praha: Karolinum, 2007, 461 s. ISBN 978-80-246-1318-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila teoretická východiska práce, dále popsala praktickou část bakalářské práce. Popsala zvolenou metodologii, výzkumný soubor a cíle práce. V prezentaci absentovaly výsledky výzkumu. Dále studentka uvedla doporučení pro praxi a odpovídala na otázky k obhajobě. Mgr. Martincová konstatovala, že cíle práce nekorespondují s výzkumným nástrojem, který obsahuje chybné položky. Komise se doptávala na teorie, ze kterých studentka ve své práci vycházela.