Tato práce analyzuje současnou marketingovou strategii a propagace Demänovské jeskyně svobody a Demänovské ledová jeskyně. Klade si za cíl představit současnou pozici subjektů na trhu a v rámci vysoce rozvinutého kraje cestovního ruchu. Na začátku se důraz klade na definici a popis marketingu a propagace obecně. Práce se zabývá současným odvětvím cestovního ruchu na Slovensku, jakož i v rámci regionu Liptov. Následně byly použity metoda SWOT analýzy a benchmarking k identifikaci hlavních nedostatků v marketingové strategii subjektů. Později byly tato zjištění a vyhodnocení použity k rozvoji několik inovativních návrhů, které by mohly pomoci zlepšit aktuální marketingovou strategii subjektů, vybudovat silnější image a stát se opět atraktivní pro své zákazníky.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis analyzes the current marketing strategies and promotions of Demanovska Cave of Liberty and Demanovska Ice Cave. It aims to introduce the subjects´ current position on the market and within the highly-developed tourism region. Firstly, the focus is being placed on the definition and description of marketing and promotion in general. The thesis deals with the present-day tourism industry in Slovakia as well as within the Liptov region. Consequently, the method of SWOT analysis and Benchmarking were used to identify major weaknesses in the subjects´ marketing strategy. Later, these findings and evaluations were used to develop several innovative suggestions that could help the subjects to improve their current marketing strategy, build a stronger image and become attractive for their customers again.
Tato práce analyzuje současnou marketingovou strategii a propagace Demänovské jeskyně svobody a Demänovské ledová jeskyně. Klade si za cíl představit současnou pozici subjektů na trhu a v rámci vysoce rozvinutého kraje cestovního ruchu. Na začátku se důraz klade na definici a popis marketingu a propagace obecně. Práce se zabývá současným odvětvím cestovního ruchu na Slovensku, jakož i v rámci regionu Liptov. Následně byly použity metoda SWOT analýzy a benchmarking k identifikaci hlavních nedostatků v marketingové strategii subjektů. Později byly tato zjištění a vyhodnocení použity k rozvoji několik inovativních návrhů, které by mohly pomoci zlepšit aktuální marketingovou strategii subjektů, vybudovat silnější image a stát se opět atraktivní pro své zákazníky.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis analyzes the current marketing strategies and promotions of Demanovska Cave of Liberty and Demanovska Ice Cave. It aims to introduce the subjects´ current position on the market and within the highly-developed tourism region. Firstly, the focus is being placed on the definition and description of marketing and promotion in general. The thesis deals with the present-day tourism industry in Slovakia as well as within the Liptov region. Consequently, the method of SWOT analysis and Benchmarking were used to identify major weaknesses in the subjects´ marketing strategy. Later, these findings and evaluations were used to develop several innovative suggestions that could help the subjects to improve their current marketing strategy, build a stronger image and become attractive for their customers again.
Analyzujte prostředí, ve kterém se nacházejí dané subjekty.
Zhodnoťte postavení daných subjektů v regionu.
Charakterizujte současné marketingové aktivity vybraných jeskyní.
Navrhněte inovaci marketingových strategií a propagaci vybraných jeskyní.
Formulujte závěr a shrňte získané poznatky.
Zásady pro vypracování
Analyzujte prostředí, ve kterém se nacházejí dané subjekty.
Zhodnoťte postavení daných subjektů v regionu.
Charakterizujte současné marketingové aktivity vybraných jeskyní.
Navrhněte inovaci marketingových strategií a propagaci vybraných jeskyní.
Formulujte závěr a shrňte získané poznatky.
Seznam doporučené literatury
Belch, George L., and Michael A. Belch. 2012. Advertising and Promotion: An Integrated Marketing Communications Perspective. New York: McGraw-Hill.
Holloway, J. Christopher. 2004. Marketing for Tourism. Harlow: Pearson Education.
Kotler, Philip. 2007. Moderní marketing. Praha: Grada.
Nordin, Sara. 2003. Tourism Clustering and Innovation: Paths to Economic Growth and Development. Östersund: Mid-Sweden University.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
The student presented her thesis.
Q, review: Which marketing activity would in your opinion most efficiently strengthen the current position of the Caves on the Slovakian tourism market? A: (The student answered well.)
Q, Nemčoková: Have you talked to them? A: Yes, everybody talked to them.
Q, Bell: Did you go to TripAdvisor? A: No.
Q, review: What is the main benefit of your thesis for the destination? A: It can become more recognized among international tourists.
Q, What are overall costs, risks and time connected with your suggestions? A: Overall is difficult to calculate. (The student presented a slide and answered well.)
Q, Pilík: Can you imagine how much it is for a magazine, leaflets in a tourist info centre? A: They already have them, the promotional material.