Bakalářská práce je zaměřená na vnitropodnikové vzdělávání. Teoretická část práce popisuje podnikové vzdělávání v obecné rovině. Dále se zabývá představení konceptu vnitropodnikového vzdělávání ve firmě Fosfa a.s. v rámci její podnikové univerzity. Praktická část práce demonstruje případovou studii, která je řešena čtyřfázovou metodou řešení problémů, která se vyučuje a reálně aplikuje na řešení problémů v podniku.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on company education. The theoretical part of the thesis describes company edecuation in general. It also deals with introduction of the concept of company education in company Fosfa Inc. in the frame of its corporate university. Practical part of the thesis demonstrates a case study that is solved by 4-phase method of problem solution, which is taughted and really applied to solving problems in the company.
Klíčová slova
Vnitropodnikové vzdělávání, model Z-I-P-F, kapitál, čtyřfázová metoda řešení problému, soft skills, hard skills
Klíčová slova v angličtině
intradeparmental education, model Z-I-P-F, capitals, 4-phased method of problem solution, soft skills, hard skills
Rozsah průvodní práce
69 s. (83 252 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřená na vnitropodnikové vzdělávání. Teoretická část práce popisuje podnikové vzdělávání v obecné rovině. Dále se zabývá představení konceptu vnitropodnikového vzdělávání ve firmě Fosfa a.s. v rámci její podnikové univerzity. Praktická část práce demonstruje případovou studii, která je řešena čtyřfázovou metodou řešení problémů, která se vyučuje a reálně aplikuje na řešení problémů v podniku.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on company education. The theoretical part of the thesis describes company edecuation in general. It also deals with introduction of the concept of company education in company Fosfa Inc. in the frame of its corporate university. Practical part of the thesis demonstrates a case study that is solved by 4-phase method of problem solution, which is taughted and really applied to solving problems in the company.
Klíčová slova
Vnitropodnikové vzdělávání, model Z-I-P-F, kapitál, čtyřfázová metoda řešení problému, soft skills, hard skills
Klíčová slova v angličtině
intradeparmental education, model Z-I-P-F, capitals, 4-phased method of problem solution, soft skills, hard skills
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti firemního vzdělávání, kompetencí a kvalifikačního rámce, projektování systému vzdělávání ve firmě, vizí a cílů podniku.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti firemního vzdělávání, kompetencí a kvalifikačního rámce, projektování systému vzdělávání ve firmě, vizí a cílů podniku.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, M., TAYLOR, S. Řízení lidských zdrojů. Moderní pojetí a postupy. 13. vyd. Praha: Grada Publishing, 2015. ISBN: 978-80-247-5258-7.
BARTÁK, J. Vzdělávání ve firmě. 1.vyd. Praha: Alfa Publishing, 2007. ISBN 978-80-86851-68-6.
HRONÍK, F. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN: 978-80-247-1457-8
MUŽÍK, J. Profesní vzdělávání dospělých. 1. vyd. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2012. ISBN: 978-80-7357-738-4.
TURIECKOVÁ, M. Řízení a rozvoj lidí ve firmách. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2004. ISBN: 80-247-0405-6.
VODÁK, J., KUCHARČÍKOVÁ, A. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. 2. vyd. Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN: 978-80-247-3651-8.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, M., TAYLOR, S. Řízení lidských zdrojů. Moderní pojetí a postupy. 13. vyd. Praha: Grada Publishing, 2015. ISBN: 978-80-247-5258-7.
BARTÁK, J. Vzdělávání ve firmě. 1.vyd. Praha: Alfa Publishing, 2007. ISBN 978-80-86851-68-6.
HRONÍK, F. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN: 978-80-247-1457-8
MUŽÍK, J. Profesní vzdělávání dospělých. 1. vyd. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2012. ISBN: 978-80-7357-738-4.
TURIECKOVÁ, M. Řízení a rozvoj lidí ve firmách. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2004. ISBN: 80-247-0405-6.
VODÁK, J., KUCHARČÍKOVÁ, A. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. 2. vyd. Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN: 978-80-247-3651-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka stručně představila teoretická východiska práce, blíže se zaměřila na praktickou část, kde uvedla metodologii výzkumu a způsob analýzy dat. Následně studentka prezentovala doporučení pro praxi a odpovídala na otázky k obhajobě. Mgr. Martincová se doptávala na zvolený design výzkumu, který v práci absentuje, dále se doptávala na andragogické hledisko práce. Následně se k práci vyjadřoval předseda komise doc. Balvín.