Tématem bakalářské práce je motivace nezaměstnaných ke vzdělávání v hlavním městě Praha. Je podrobným pohledem na okolnosti, které mohou motivaci ovlivňovat a také na-kolik motivace ovlivňuje situaci nezaměstnaných a jejich případný úspěch při hledání práce. Empirická část formou kvalitativního výzkumu detailně analyzuje individuální příběhy jednotlivců, kde každý dobu nezaměstnanosti využil v rámci svých osobnostních předpokladů, postojů a invencí. Výsledky šetření by mohly pomoci lépe pochopit přístup nezaměstnaných ke vzdělávání a tomu přizpůsobit edukační procesy a možnosti.
Anotace v angličtině
The topic of this thesis is the motivation of the unemployed to obtain education in the Capital City of Prague. It presents a detailed view of the circumstances that might affect motivation and also how motivation can influence the perception of an unemployed person and thereby also lead to his/her eventual success in finding a job. The empirical part, in the form of qualitative research, analyses the individual stories of individuals in detail, e.g. how each of them used the period of his/her unemployment in accordance with his/her own individual personal abilities, attitudes and inventiveness. The results of the survey could help to achieve a better understanding of the attitude of the unemployed to education and thereby to adapt educational processes and options accordingly.
Motivation, unemployment, personal fulfilment, lifelong learning, constructive adaptation
Rozsah průvodní práce
71 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem bakalářské práce je motivace nezaměstnaných ke vzdělávání v hlavním městě Praha. Je podrobným pohledem na okolnosti, které mohou motivaci ovlivňovat a také na-kolik motivace ovlivňuje situaci nezaměstnaných a jejich případný úspěch při hledání práce. Empirická část formou kvalitativního výzkumu detailně analyzuje individuální příběhy jednotlivců, kde každý dobu nezaměstnanosti využil v rámci svých osobnostních předpokladů, postojů a invencí. Výsledky šetření by mohly pomoci lépe pochopit přístup nezaměstnaných ke vzdělávání a tomu přizpůsobit edukační procesy a možnosti.
Anotace v angličtině
The topic of this thesis is the motivation of the unemployed to obtain education in the Capital City of Prague. It presents a detailed view of the circumstances that might affect motivation and also how motivation can influence the perception of an unemployed person and thereby also lead to his/her eventual success in finding a job. The empirical part, in the form of qualitative research, analyses the individual stories of individuals in detail, e.g. how each of them used the period of his/her unemployment in accordance with his/her own individual personal abilities, attitudes and inventiveness. The results of the survey could help to achieve a better understanding of the attitude of the unemployed to education and thereby to adapt educational processes and options accordingly.
Motivation, unemployment, personal fulfilment, lifelong learning, constructive adaptation
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti motivace, psychologie nezaměstnanosti a plánu vzdělávání MPSV.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti motivace, psychologie nezaměstnanosti a plánu vzdělávání MPSV.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BUCHTOVÁ, Božena, Josef ŠMAJS a Zdeněk BOLELOUCKÝ. Nezaměstnanost. 2., přeprac. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4282-3.
MIOVSKÝ, Michal. Kvalitativní výzkum a metody v psychologickém výzkumu. Vyd. 1. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-12362-4.
NAKONEČNÝ, Milan. Encyklopedie obecné psychologie. Vyd. 2. Praha: Academia, 1997. ISBN 80-200-0625-7.
PLAMÍNEK, Milan. Tajemství motivace. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1991-7.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.
Seznam doporučené literatury
BUCHTOVÁ, Božena, Josef ŠMAJS a Zdeněk BOLELOUCKÝ. Nezaměstnanost. 2., přeprac. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4282-3.
MIOVSKÝ, Michal. Kvalitativní výzkum a metody v psychologickém výzkumu. Vyd. 1. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-12362-4.
NAKONEČNÝ, Milan. Encyklopedie obecné psychologie. Vyd. 2. Praha: Academia, 1997. ISBN 80-200-0625-7.
PLAMÍNEK, Milan. Tajemství motivace. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1991-7.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila teoretická východiska práce, blíže představila praktickoz část a zvolenou metodoloii práce. Blíže studentka uvedla výsledky práce a doporučení pro praxi. Na závěr studentka odpovídala na otázky k obhajobě od vedoucí a oponenta práce. Mgr. Martincová se vyjádřila celkově k výzkumu, k designu výzkumu a k přínosu práce. Studentka dokázala na otázky členů komise adekvátně odpovídat.