Teoretická část bakalářské práce objasňuje základní pojmy z oblasti vzdělávání dospělých, zdůrazňuje jeho význam a zasazuje jej do kontextu celoživotního učení. Zabývá se formálním vzděláváním obecně i formálním vzděláváním na vysoké škole. Popisuje specifika a zvláštnosti učení se dospělých, pozornost věnuje také teorii motivace a motivaci k učení. Praktickou část tvoří kvantitativní výzkum, jehož hlavním cílem je zjistit, co motivuje dospělé k formálnímu vzdělávání na vysoké škole.
Anotace v angličtině
The theoretical part of this bachelor thesis explains the basic concepts of adult education, lays stress on its importance and puts it into the context of lifelong learning. It deals with formal education in general as well as formal education at the university. It describes the specifics and peculiarities of adult learning, attention also focuses on theories of motivation and motivation for learning. The practical part includes quantitative research, whose main aim is to find out what motivates adults to formal education at the university.
Klíčová slova
vzdělávání dospělých, celoživotní učení, formální vzdělávání, motivace, motivace k učení, vysoké školy
Teoretická část bakalářské práce objasňuje základní pojmy z oblasti vzdělávání dospělých, zdůrazňuje jeho význam a zasazuje jej do kontextu celoživotního učení. Zabývá se formálním vzděláváním obecně i formálním vzděláváním na vysoké škole. Popisuje specifika a zvláštnosti učení se dospělých, pozornost věnuje také teorii motivace a motivaci k učení. Praktickou část tvoří kvantitativní výzkum, jehož hlavním cílem je zjistit, co motivuje dospělé k formálnímu vzdělávání na vysoké škole.
Anotace v angličtině
The theoretical part of this bachelor thesis explains the basic concepts of adult education, lays stress on its importance and puts it into the context of lifelong learning. It deals with formal education in general as well as formal education at the university. It describes the specifics and peculiarities of adult learning, attention also focuses on theories of motivation and motivation for learning. The practical part includes quantitative research, whose main aim is to find out what motivates adults to formal education at the university.
Klíčová slova
vzdělávání dospělých, celoživotní učení, formální vzdělávání, motivace, motivace k učení, vysoké školy
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti vzdělávání dospělých, celoživotního učení, formálního vzdělávání a motivace.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti vzdělávání dospělých, celoživotního učení, formálního vzdělávání a motivace.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BENEŠ, Milan. Andragogika. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2580-2.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
NAKONEČNÝ, Milan. Motivace chování. Praha: Triton, 2014. ISBN 978-80-7387-830-6.
PALÁN, Zdeněk a Tomáš LANGER. Základy andragogiky. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2008. ISBN 978-80-86723-58-7.
RABUŠICOVÁ, Milada a Ladislav RABUŠIC. Učíme se po celý život?: o vzdělávání dospělých v České republice. Brno: Masarykova univerzita, 2008. ISBN 978-80-210-4779-2
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie II.: dospělost a stáří. Praha: Karolinum, 2007. ISBN 978-80-246-1318-5.
Seznam doporučené literatury
BENEŠ, Milan. Andragogika. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2580-2.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
NAKONEČNÝ, Milan. Motivace chování. Praha: Triton, 2014. ISBN 978-80-7387-830-6.
PALÁN, Zdeněk a Tomáš LANGER. Základy andragogiky. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2008. ISBN 978-80-86723-58-7.
RABUŠICOVÁ, Milada a Ladislav RABUŠIC. Učíme se po celý život?: o vzdělávání dospělých v České republice. Brno: Masarykova univerzita, 2008. ISBN 978-80-210-4779-2
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie II.: dospělost a stáří. Praha: Karolinum, 2007. ISBN 978-80-246-1318-5.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila teoretická východiska bakalářské práce, dále popsala praktickou část, realizaci výzkumného šetření a zvolenou metodologii. Následně studentka představila doporučení pro praxi a odpovídala na otázky k obhajobě.