Bakalářská práce se zabývá problematikou vzdělávání zaměstnanců zabezpečujících péči v domovech pro seniory. Teoretická část je zaměřena na přínos celoživotního vzdělávání dospělých, přínos gerontagogiky a sociální andragogiky. Dále se zabývá fungováním do-movů pro seniory s požadavky na vzdělávání zaměstnanců, která jsou nezbytně nutná pro práci se seniory. Praktická část bakalářské práce zjišťuje pomocí kvantitativního výzkumu, názory zaměstnanců na přínos vzdělávání pro práci v domovech pro seniory.
Anotace v angličtině
This bachelor´s work deals with issues of educating employees that sustain care in "seniors´ homes". The theoretical part is aimed to the benefit of lifelong learning of adults, the benefit of gerontagogics and social andragogics. It further deals with functioning of "sen-ior´s homes" with requirements for educating employees that are vital for work with sen-iors.
The practical part of the bachelor´s work, with the help of the quantifying research, ascer-tains employees´opinions of the lifelong learning benefit for their work in "senoir´s homes".
Klíčová slova
celoživotní vzdělávání, andragogika, sociální služby, péče a starost o seniory, domovy pro seniory
Klíčová slova v angličtině
lifelong learning, andragogics, welfare services, worrying and taking care of seniors, senior´s homes
Rozsah průvodní práce
75 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá problematikou vzdělávání zaměstnanců zabezpečujících péči v domovech pro seniory. Teoretická část je zaměřena na přínos celoživotního vzdělávání dospělých, přínos gerontagogiky a sociální andragogiky. Dále se zabývá fungováním do-movů pro seniory s požadavky na vzdělávání zaměstnanců, která jsou nezbytně nutná pro práci se seniory. Praktická část bakalářské práce zjišťuje pomocí kvantitativního výzkumu, názory zaměstnanců na přínos vzdělávání pro práci v domovech pro seniory.
Anotace v angličtině
This bachelor´s work deals with issues of educating employees that sustain care in "seniors´ homes". The theoretical part is aimed to the benefit of lifelong learning of adults, the benefit of gerontagogics and social andragogics. It further deals with functioning of "sen-ior´s homes" with requirements for educating employees that are vital for work with sen-iors.
The practical part of the bachelor´s work, with the help of the quantifying research, ascer-tains employees´opinions of the lifelong learning benefit for their work in "senoir´s homes".
Klíčová slova
celoživotní vzdělávání, andragogika, sociální služby, péče a starost o seniory, domovy pro seniory
Klíčová slova v angličtině
lifelong learning, andragogics, welfare services, worrying and taking care of seniors, senior´s homes
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek vztahujících se k nárokům kladeným na zaměstnance různých profesí a jejich vzdělávání v domovech pro seniory z pohledu andragoga.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek vztahujících se k nárokům kladeným na zaměstnance různých profesí a jejich vzdělávání v domovech pro seniory z pohledu andragoga.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BENEŠ, Milan. Andragogika. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2580-2.
HATÁR, Ctibor. Sociálna pedagogika, sociálna andragogika a sociálna práca. Praha: ve spolupráci s Českou andragogickou společností Educa Service, 2009. ISBN 978-80-87306-01-7.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
MUŽÍK, Jaroslav. Řízení vzdělávacího procesu: Andragogická didaktika. Praha: Wolkers Kluver ČR, 2011. ISBN 978-80-7357-581-6.
PALÁN, Zdeněk. Základy andragogiky. Praha: UJAK, 2002. ISBN 80-244-0394-3.
PRUSÁKOVÁ, Viera. Základy andragogiky. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislavě, 2005. ISBN 80-89142-05-2.
Seznam doporučené literatury
BENEŠ, Milan. Andragogika. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2580-2.
HATÁR, Ctibor. Sociálna pedagogika, sociálna andragogika a sociálna práca. Praha: ve spolupráci s Českou andragogickou společností Educa Service, 2009. ISBN 978-80-87306-01-7.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
MUŽÍK, Jaroslav. Řízení vzdělávacího procesu: Andragogická didaktika. Praha: Wolkers Kluver ČR, 2011. ISBN 978-80-7357-581-6.
PALÁN, Zdeněk. Základy andragogiky. Praha: UJAK, 2002. ISBN 80-244-0394-3.
PRUSÁKOVÁ, Viera. Základy andragogiky. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislavě, 2005. ISBN 80-89142-05-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka stručně představila teoretickou část práce, blíže pohovořila o praktické části, kde popsala zvolenou metodologii práce a konkrétně uvedla výsledky výzkumného šetření. Následně studentka prezentovala doporučení pro praxi a odpovídala na otázky k obhajobě. Členové komise se doptávali na výběr souboru, studentka dokázala částečně reagovat. Mgr. Martincová ocenila obhajobu bakalářské práce, ale připomínkovala praktickou část práce. Dr. Skarupská se vyjadřovala k teoretické části práce a použitému teoretickému aparátu.