Předkládaná bakalářská práce je zaměřena na motivaci matek ke studiu na vysoké škole pří mateřské dovolené. Skládá se z části teoretické a praktické. V teoretické části se zabývá vymezením základních pojmů, celoživotního učení, vzdělávání, motivace, rodičovská do-volená, postavení matky.
Empirická část navazuje na část teoretickou. Popisuje interview s respondentkami, jejich analýzu a také vyhodnocení kvantitativního výzkumu, který byl proveden na vzorku žen, které jsou na rodičovské dovolené a zároveň studují vysokou školu. Výzkum byl realizován formou polostrukturovaných rozhovorů. Cílem výzkumu bylo zjistit souvislosti podílející se na motivaci matek na rodičovské dovolené ke studiu na vysoké škole.
Annotation in English
The bachelor thesis is focused on motivating mothers to study at university, during mater-nity leave. It consists of the theoretical part and the practical part. The theoretical part deals with the definitions of basic concepts: a lifelong learning, education, motivation, maternity leave, status of mother.
The empirical part follows the theoretical part. It describes interviews with respondents, their analysis and evaluation of qualitative research, which was carried out on a sample of women on maternity leave, which are also study at university at the same time. The re-search was conducted through the semi-structured interviews. Objective of the research was to find out the context of contributing to mothers motivation to study at university during maternity leave.
Keywords
celoživotní vzdělávání, vzdělávání dospělých, motivace, rodičovská dovolená, matka
Keywords in English
a lifelong learning, adult education, motivation, maternity leave, mother
Length of the covering note
86s. (105166 znaků)
Language
CZ
Annotation
Předkládaná bakalářská práce je zaměřena na motivaci matek ke studiu na vysoké škole pří mateřské dovolené. Skládá se z části teoretické a praktické. V teoretické části se zabývá vymezením základních pojmů, celoživotního učení, vzdělávání, motivace, rodičovská do-volená, postavení matky.
Empirická část navazuje na část teoretickou. Popisuje interview s respondentkami, jejich analýzu a také vyhodnocení kvantitativního výzkumu, který byl proveden na vzorku žen, které jsou na rodičovské dovolené a zároveň studují vysokou školu. Výzkum byl realizován formou polostrukturovaných rozhovorů. Cílem výzkumu bylo zjistit souvislosti podílející se na motivaci matek na rodičovské dovolené ke studiu na vysoké škole.
Annotation in English
The bachelor thesis is focused on motivating mothers to study at university, during mater-nity leave. It consists of the theoretical part and the practical part. The theoretical part deals with the definitions of basic concepts: a lifelong learning, education, motivation, maternity leave, status of mother.
The empirical part follows the theoretical part. It describes interviews with respondents, their analysis and evaluation of qualitative research, which was carried out on a sample of women on maternity leave, which are also study at university at the same time. The re-search was conducted through the semi-structured interviews. Objective of the research was to find out the context of contributing to mothers motivation to study at university during maternity leave.
Keywords
celoživotní vzdělávání, vzdělávání dospělých, motivace, rodičovská dovolená, matka
Keywords in English
a lifelong learning, adult education, motivation, maternity leave, mother
Research Plan
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti mateřství, motivace k dalšímu vzdělávání a bariér ve vzdělávání.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace smíšeného výzkumu formou dotazníku a rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Research Plan
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti mateřství, motivace k dalšímu vzdělávání a bariér ve vzdělávání.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace smíšeného výzkumu formou dotazníku a rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Recommended resources
BENEŠ, Milan. Andragogika. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2014, 176 s. ISBN 978-80-247-4824-5.
MUŽÍK, Jaroslav. Profesní vzdělávání dospělých. Vyd. 1. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012, 263 s. ISBN 978-80-7357-738-4.
PALÁN, Zdeněk. Základy andragogiky. Praha: Vysoká škola J.A. Komenského, 2003, 199 s. ISBN 80-86723-03-8.
PALÁN, Zdeněk. Lidské zdroje: výkladový slovník : výchova, vzdělávání, péče, řízení. Vyd. 1. Praha: Academia, 2002, 280 s. ISBN 8020009507.
PRŮCHA, Jan. Andragogický výzkum. Vyd. 1. Praha: Grada, 2014, 152 s. ISBN 978-80-247-5232-7.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 2. Praha: Portál, 2014, 377 s. ISBN 978-80-262-0644-6.
Recommended resources
BENEŠ, Milan. Andragogika. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2014, 176 s. ISBN 978-80-247-4824-5.
MUŽÍK, Jaroslav. Profesní vzdělávání dospělých. Vyd. 1. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012, 263 s. ISBN 978-80-7357-738-4.
PALÁN, Zdeněk. Základy andragogiky. Praha: Vysoká škola J.A. Komenského, 2003, 199 s. ISBN 80-86723-03-8.
PALÁN, Zdeněk. Lidské zdroje: výkladový slovník : výchova, vzdělávání, péče, řízení. Vyd. 1. Praha: Academia, 2002, 280 s. ISBN 8020009507.
PRŮCHA, Jan. Andragogický výzkum. Vyd. 1. Praha: Grada, 2014, 152 s. ISBN 978-80-247-5232-7.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 2. Praha: Portál, 2014, 377 s. ISBN 978-80-262-0644-6.
Enclosed appendices
CD ROM
Appendices bound in thesis
graphs, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Studentka představila teoretická východiska práce, blíže se zaměřila na praktickou část, kde uvedla metodologii výzkumu. Dále uvedla doporučení pro praxi a odpovídala na otázky k obhajobě od vedoucí a oponenta práce. Studentka byla na obhajobu dobře připravená a dokázala adekvátně reagovat na otázky členů komise. Dr. Skarupská se vyjadřovala k realizovanému šetření.