Úvod teoretické části bakalářské práce s názvem "Vzdělávání zdravotnických záchranářů Moravskoslezského kraje", je věnován obecnému náhledu na vzdělávání dospělých jako celoživotního procesu. Další část teorie pojednává o vzdělávání zdravotnických záchranářů z hlediska celoživotního vzdělávání pracovníků ve zdravotnictví. V práci jsou také uvedeny nejvýznamnější vzdělávací akce v oboru urgentní medicína a popis změn, které tento obor v posledních letech provázejí. Závěr teoretické části se přímo věnuje vnitřní organizaci vzdělávacího a výcvikového střediska. Její činnost plní funkci edukační a zároveň zajišťuje oblast personální a právní. Je zmíněna historie vzdělávání v organizaci, organizační struktura, řízení vzdělávacího procesu a průběh edukační činnosti. Empirická část představuje kvantitativní výzkumné šetření pomocí dotazníkové metody, kde se zdravotničtí záchranáři mají možnost vyjádřit k současnému způsobu interního vzdělávání. Na základě vyhodnocených dat, bude vypracováno doporučení pro praxi, které zohledňuje potřeby a názory zdravotnických záchranářů.
Anotace v angličtině
Introduction to the theoretical part of the Bachelor thesis, titled "Education of medical rescuers in the Moravian-Silesian Region", is dedicated to general view on education of adults as a lifelong process. Another part of the theory is devoted to education of medical rescuers, in terms of the lifelong education of workers in medicine. Mentioned are also the most important educational events in the field of emergency medicine and description of changes in recent years. Conclusion of theoretical part directly focuses on the internal educational organization and training centre. The organization serves like educational system and at the same time provides human and legal resources. Described is also the history of education there, organizational structure, management of the educational process and the course of educational activity. The empirical part presents quantitative research. The questionnaires will be evaluated. The medical rescuers will have the opportunity to express their opinion on the current method of internal training there. Based on the evaluated data, the recommendation for practice will be elaborated. This recommendation takes into account needs and views of medical rescuers.
Úvod teoretické části bakalářské práce s názvem "Vzdělávání zdravotnických záchranářů Moravskoslezského kraje", je věnován obecnému náhledu na vzdělávání dospělých jako celoživotního procesu. Další část teorie pojednává o vzdělávání zdravotnických záchranářů z hlediska celoživotního vzdělávání pracovníků ve zdravotnictví. V práci jsou také uvedeny nejvýznamnější vzdělávací akce v oboru urgentní medicína a popis změn, které tento obor v posledních letech provázejí. Závěr teoretické části se přímo věnuje vnitřní organizaci vzdělávacího a výcvikového střediska. Její činnost plní funkci edukační a zároveň zajišťuje oblast personální a právní. Je zmíněna historie vzdělávání v organizaci, organizační struktura, řízení vzdělávacího procesu a průběh edukační činnosti. Empirická část představuje kvantitativní výzkumné šetření pomocí dotazníkové metody, kde se zdravotničtí záchranáři mají možnost vyjádřit k současnému způsobu interního vzdělávání. Na základě vyhodnocených dat, bude vypracováno doporučení pro praxi, které zohledňuje potřeby a názory zdravotnických záchranářů.
Anotace v angličtině
Introduction to the theoretical part of the Bachelor thesis, titled "Education of medical rescuers in the Moravian-Silesian Region", is dedicated to general view on education of adults as a lifelong process. Another part of the theory is devoted to education of medical rescuers, in terms of the lifelong education of workers in medicine. Mentioned are also the most important educational events in the field of emergency medicine and description of changes in recent years. Conclusion of theoretical part directly focuses on the internal educational organization and training centre. The organization serves like educational system and at the same time provides human and legal resources. Described is also the history of education there, organizational structure, management of the educational process and the course of educational activity. The empirical part presents quantitative research. The questionnaires will be evaluated. The medical rescuers will have the opportunity to express their opinion on the current method of internal training there. Based on the evaluated data, the recommendation for practice will be elaborated. This recommendation takes into account needs and views of medical rescuers.
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti edukace dospělých, vzdělávání zdravotnických pracovníků a firemního vzdělávání.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti edukace dospělých, vzdělávání zdravotnických pracovníků a firemního vzdělávání.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-2471369-4.
KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů. Praha: Management Press, 2001. ISBN 80-7261-033-3.
MUŽÍK, Jaroslav. Didaktika profesního vzdělávání dospělých. Plzeň: Fraus, 2005. ISBN 80-7238-220-9.
PRUSÁKOVÁ, Viera. Základy andragogiky I. Bratislava: Gerlach Print, 2005. ISBN 80-89142-05-2.
TURECKIOVÁ, Michaela. Řízení a rozvoj lidí ve firmách. Praha: Grada Publishing, 2004. ISBN 80-247-0405-6.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-2471369-4.
KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů. Praha: Management Press, 2001. ISBN 80-7261-033-3.
MUŽÍK, Jaroslav. Didaktika profesního vzdělávání dospělých. Plzeň: Fraus, 2005. ISBN 80-7238-220-9.
PRUSÁKOVÁ, Viera. Základy andragogiky I. Bratislava: Gerlach Print, 2005. ISBN 80-89142-05-2.
TURECKIOVÁ, Michaela. Řízení a rozvoj lidí ve firmách. Praha: Grada Publishing, 2004. ISBN 80-247-0405-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
mapy, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila teoretickou část práce, blíže se zabývala praktickou částí, kde uvedla zvolenou metodologii výzkumu a realizaci výzkumu. Následně studentka prezentovala výsledky výzkumu a doporučení pro praxi. Na závěr studentka odpovídala na otázky k obhajobě. V rámci diskuze se vyjadřovala Mgr. Martincová k prezentaci, kde absentovaly výsledky. Dr. Skarupská se vyjadřovala k uvedeným přílohám.