V této diplomové práci se zaměřuji na tvorbu ručně vyráběných sešitů, jejich propagaci, prodejní systém a obaly. V teoretické části práce se podrobněji zabývám problematikou knihařské historie, zdobícími technikami, jak historickými, tak i současnými. Dále zmiňuji vlastnosti materiálů, se kterými jsem pracovala a plánovala pracovat. Také nezapomenu na svět marketingu a propagace produktů. Prostuduji současné nejlepší a nejznámější výrobce sešitů a bloků na českém trhu. V druhé, praktické části se věnuji detailněji značce notebuuk, jejímu vzniku, cílům, produktům i současným obalům. Popisuji výrobu a vznik. Stanovuji si zde cíle projektu a provádím analýzu vybraných cest, jak cílů dosáhnout. Projektová část už jen dokumentuje a popisuje vznik samotné práce s ohledy na předchozí rešerše a z nich plynoucí závěry.
Anotace v angličtině
In this diploma thesis I focus on the creation of handmade books, their publicity, sales and packaging. The theoretical part deals in depth with the history of bookbinding and decorating techniques, both historical and contemporary. I mention the properties of materials, with whom I've worked and planned to work. Also covered is the world of marketing and product promotions. I analyze the currently best and most popular manufacturers of notebooks and other stationery on the Czech market. The second part is devoted to the specifics of the notebuuk brand its origin, goals, products and contemporary packaging. I describe the preparation and inception. I set the goals of the project and perform analysis of selected ways to achieve the objectives. The project part solely documents and describes the creation of the work itself with regards to the research made and the conclusions drawn from them.
V této diplomové práci se zaměřuji na tvorbu ručně vyráběných sešitů, jejich propagaci, prodejní systém a obaly. V teoretické části práce se podrobněji zabývám problematikou knihařské historie, zdobícími technikami, jak historickými, tak i současnými. Dále zmiňuji vlastnosti materiálů, se kterými jsem pracovala a plánovala pracovat. Také nezapomenu na svět marketingu a propagace produktů. Prostuduji současné nejlepší a nejznámější výrobce sešitů a bloků na českém trhu. V druhé, praktické části se věnuji detailněji značce notebuuk, jejímu vzniku, cílům, produktům i současným obalům. Popisuji výrobu a vznik. Stanovuji si zde cíle projektu a provádím analýzu vybraných cest, jak cílů dosáhnout. Projektová část už jen dokumentuje a popisuje vznik samotné práce s ohledy na předchozí rešerše a z nich plynoucí závěry.
Anotace v angličtině
In this diploma thesis I focus on the creation of handmade books, their publicity, sales and packaging. The theoretical part deals in depth with the history of bookbinding and decorating techniques, both historical and contemporary. I mention the properties of materials, with whom I've worked and planned to work. Also covered is the world of marketing and product promotions. I analyze the currently best and most popular manufacturers of notebooks and other stationery on the Czech market. The second part is devoted to the specifics of the notebuuk brand its origin, goals, products and contemporary packaging. I describe the preparation and inception. I set the goals of the project and perform analysis of selected ways to achieve the objectives. The project part solely documents and describes the creation of the work itself with regards to the research made and the conclusions drawn from them.
1. Průzkum současného trhu a historie vzniku obalů a prezentačních prvků
2. Průzkum současného trhu a historie vizuálních stylů
3. Analýza materiálů a jejich zpracování při výrobě
4. Představení problematiky konkrétních obalů a prezentačních prvků
5. Vypracování projektu
6. Vyhodnocení projektu
a) teoretická část v rozsahu 30 - 35 normostran textu
b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce
c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 3,5 m
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Průzkum současného trhu a historie vzniku obalů a prezentačních prvků
2. Průzkum současného trhu a historie vizuálních stylů
3. Analýza materiálů a jejich zpracování při výrobě
4. Představení problematiky konkrétních obalů a prezentačních prvků
5. Vypracování projektu
6. Vyhodnocení projektu
a) teoretická část v rozsahu 30 - 35 normostran textu
b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce
c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 3,5 m
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
1000 Obalový design, Slovart, ISBN 978-80-7391-191-1
Výroba obalů, Ing. Josef Macháň, ISBN 80 - 86343 - 01 - 4
HEALEY, Matthew. Co je branding?.Slovart, 2008, 256 s. ISBN 978-80-7391-167-6.
Brand Identity Now!, Julius Wiedemann, TASCHEN America Llc (2009)
ISBN 978-3-8365-1584-9
Kapitoly z dějin designu, Zdeno Kolesár, Praha 2004, ISBN 80-86863-03-4
Designer's Packaging Bible: Creative Solutions for Outstanding Design,
Luke Herriott, RotoVision 2007 ISBN 978-2-940361-72-4
Visual merchandising, Tony Morgan , Laurence King 2008, ISBN978-1-85669-539-8
The Design of Everyday Things, Don Norman, Basic Books 2013
ISBN 978-0-465-05065-9
Open Design Now, Bas van Abel, BIS Publishers 2011, ISBN 978-90-6369-259-9
Packaging: Design Successful Packaging for Specific Customer Groups, Mark Hampshire, RotoVision 2007, ISBN 978-2-940361-71-7
webové stránky vztahující se k tématu a odborné časopisy
Seznam doporučené literatury
1000 Obalový design, Slovart, ISBN 978-80-7391-191-1
Výroba obalů, Ing. Josef Macháň, ISBN 80 - 86343 - 01 - 4
HEALEY, Matthew. Co je branding?.Slovart, 2008, 256 s. ISBN 978-80-7391-167-6.
Brand Identity Now!, Julius Wiedemann, TASCHEN America Llc (2009)
ISBN 978-3-8365-1584-9
Kapitoly z dějin designu, Zdeno Kolesár, Praha 2004, ISBN 80-86863-03-4
Designer's Packaging Bible: Creative Solutions for Outstanding Design,
Luke Herriott, RotoVision 2007 ISBN 978-2-940361-72-4
Visual merchandising, Tony Morgan , Laurence King 2008, ISBN978-1-85669-539-8
The Design of Everyday Things, Don Norman, Basic Books 2013
ISBN 978-0-465-05065-9
Open Design Now, Bas van Abel, BIS Publishers 2011, ISBN 978-90-6369-259-9
Packaging: Design Successful Packaging for Specific Customer Groups, Mark Hampshire, RotoVision 2007, ISBN 978-2-940361-71-7
webové stránky vztahující se k tématu a odborné časopisy
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka ve své diplomové práci vytvořila prezentační prvek pro prodej sešitů své vlastní značky " Notebuuk ". Vytvořila 3 druhy sešitů, které se vzhledem k vyšší ceně kupují zejména jako dárky, společně s dárkovým balením. Popsala vznik a vývoj prezentačního prvku - krabice z bukové překližky.
Vedoucí práce měl připomínku k úrovni teoretické části diplomové práce, zároveň vyjádřil pochvalu za pečlivou a promyšlenou práci v praktické části, kdy ocenil spojení typografie, marketingu a designu.