Tato bakalářská práce se zaměřuje na vyobrazení vyšších společenských vrstev ve vybraných dílech Jane Austenové tj. Pýcha a Předsudek, Northanger Abbey a Rozum a Cit. Prostřednictvím této práce porovnávám chování a zásady vyšších vrstev na konci 18. a na začátku 19. století s vyššími vrstvami v dílech. Nejprve jsem se zaměřila na historické pozadí doby, ve které Jane Austen tvořila, ale také na postavení a styl psaní samotné autorky děl. Následně jsem se zaměřila na to, do jaké míry se toto vyobrazené chování odlišuje od historického pozadí. Přínosem této bakalářské práce může být zjištění, že chování vyšší společnosti ve vybraných dílech neodpovídá standardům té doby a proto Jane Austen toto chování kritizuje ve svých knihách.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis is focused on portrayal of the upper class in selected works of Jane Austen: Pride and Prejudice, Northanger Abbey and Sense and Sensibility. Throughout this work I compared behavior and customs of the upper class at the end of 18th century and at the beginning of 19th century with the upper class in works of Jane Austen. Firstly, I focused on the historical background of this period, in which Jane Austen wrote her books, but also I wrote about Jane Austen's status and the style of her writing. Mainly I focused on the fact how much this portrayed behavior differs from the historical background. This bachelor thesis is beneficial from the reason that the main finding could be that the behavior of the upper class in works does not match with the period of 19th century and therefore Jane Austen criticizes this behavior in her novels.
Klíčová slova
Austen, vyšší třída, etiketa, morální kodex, ironie, vztahy, sociální postavení, předsudek, bohatství
Klíčová slova v angličtině
Austen, the upper class, etiquette, moral code, irony, relationships, social status, prejudice, wealth
Rozsah průvodní práce
42 s. (74 131 znaků)
Jazyk
AN
Anotace
Tato bakalářská práce se zaměřuje na vyobrazení vyšších společenských vrstev ve vybraných dílech Jane Austenové tj. Pýcha a Předsudek, Northanger Abbey a Rozum a Cit. Prostřednictvím této práce porovnávám chování a zásady vyšších vrstev na konci 18. a na začátku 19. století s vyššími vrstvami v dílech. Nejprve jsem se zaměřila na historické pozadí doby, ve které Jane Austen tvořila, ale také na postavení a styl psaní samotné autorky děl. Následně jsem se zaměřila na to, do jaké míry se toto vyobrazené chování odlišuje od historického pozadí. Přínosem této bakalářské práce může být zjištění, že chování vyšší společnosti ve vybraných dílech neodpovídá standardům té doby a proto Jane Austen toto chování kritizuje ve svých knihách.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis is focused on portrayal of the upper class in selected works of Jane Austen: Pride and Prejudice, Northanger Abbey and Sense and Sensibility. Throughout this work I compared behavior and customs of the upper class at the end of 18th century and at the beginning of 19th century with the upper class in works of Jane Austen. Firstly, I focused on the historical background of this period, in which Jane Austen wrote her books, but also I wrote about Jane Austen's status and the style of her writing. Mainly I focused on the fact how much this portrayed behavior differs from the historical background. This bachelor thesis is beneficial from the reason that the main finding could be that the behavior of the upper class in works does not match with the period of 19th century and therefore Jane Austen criticizes this behavior in her novels.
Klíčová slova
Austen, vyšší třída, etiketa, morální kodex, ironie, vztahy, sociální postavení, předsudek, bohatství
Klíčová slova v angličtině
Austen, the upper class, etiquette, moral code, irony, relationships, social status, prejudice, wealth
Zásady pro vypracování
Shromáždění odpovídajících odborných materiálů k tématu života vyšších společenských tříd v Anglii druhé poloviny 18. a začátku 19. století a autorce Jane Austenové
Nastudování vybraných románů Jane Austenové
Formulace cílů práce dle získaných informací z odborných sekundárních zdrojů
Analýza zvolených děl v kontextu s tématem
Vyvození a formulace závěrů práce
Zásady pro vypracování
Shromáždění odpovídajících odborných materiálů k tématu života vyšších společenských tříd v Anglii druhé poloviny 18. a začátku 19. století a autorce Jane Austenové
Nastudování vybraných románů Jane Austenové
Formulace cílů práce dle získaných informací z odborných sekundárních zdrojů
Analýza zvolených děl v kontextu s tématem
Vyvození a formulace závěrů práce
Austen, Jane. Pride and Prejudice. London: Collins Classics, 2007.
Austen, Jane. Sense and Sensibility. London: Collins Classics, 2010.
Mazzeno, Laurence W. Jane Austen: Two Centuries of Criticism. Rochester: Camden House, 2011.
Mitton, Geraldine E. Jane Austen and Her Times. Whitefish: Kessinger Publishing, 2004.
Paris, Bernard J. Character and Conflict in Jane Austen's Novels: A Psychological Approach. Detroit: Wayne State University Press, 1978.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
The student presented her bachelor thesis.
Q, Fonfárová: On page 23 you state that in English history we can find instances of aristocracy considering middle class equal to them. Can you come up with several examples that would support this statement? A: (The student gave three examples.)
Q, Fonfárová: In Conclusion you state that the three novels are "proofs that the upper class did not follow rules and etiquette, which limited their behavior." Can you explain what do you mean by this sentence? Limited their behavior in what sense? A: They broke rights (sic!) which suited them.
Q, Mengel: What are your main findings? A: The behaviour is different from what was considered customary.
Q, Mengel: Which class, do you think, Darcy, f.e., belongs to? A: Upper class - Darcy, noble origin, wealth.
Q, Mengel: How does Austen, against the background of the early phase of the Industrial Revolution, describe social change with regard to the position of the gentry? A: There was not any. Upper middle class lived in small villages.
Přítomno 6 členů komise. Komise hlasovala pro E: 5:1.