Tato bakalářská práce prozkoumává stěžejní události, které formovaly průmyslovou, politickou a sociální oblast v Detroitu od roku 1929, aby tak zjistila, co způsobilo úpadek tohoto města. Tyto oblasti veřejného zájmu byly úzce propojené v průběhu celého 20. století. Jakmile se Detroit změnil ve město s pouze jedním hlavním průmyslem, stal se tak na tomto průmyslu a jeho zástupcích závislým. A následný úspěch či neúspěch v hospodaření tohoto průmyslu měl velký dopad na obyvatele Detroitu a celkové sociální pozadí. Politická správa po většinu času selhávala udržovat krok s měnící se situací v těchto oblastech, a tudíž nebyla schopna pomoci. Události, které formovaly Detroit, jsou popsány chronologicky a ve vzájemné návaznosti. Za použití zmíněného postupu si tato bakalářská práce dává za cíl odhalit společnou hybnou sílu za těmito událostmi. Během tohoto procesu jsou popsány problémy, jež se vyskytovaly v průmyslové, politické i sociální oblasti.
Anotace v angličtině
This thesis explores the fundamental events that shaped Detroit's industrial, political and social sphere since 1929 in order to discover what caused the city's decline. These spheres of general interest were closely related throughout the whole 20th century. As Detroit turned into a single-industry city, it became heavily dependent on its automobile manufacturers. The subsequent economic activities of the city leading car producers have been affecting the city's social situation tremendously. The political representatives were mostly failing to follow the changing situations in those areas in time and to provide any help. The events that shaped Detroit are looked upon chronologically and in correlation with each other. With this approach the thesis aims to ascertain the common agent behind these events. In the process of doing so, problems of industrial, political and social sphere are presented.
Klíčová slova
Detroit, pracovní odbory, automobilový průmysl, Ford, General Motors, občanské výtržnosti, rasová nerovnost, bydlení, politická situace v Detroitu
Klíčová slova v angličtině
Detroit, labor unions, automobile industry, Ford, General Motors, civilian riots, racial inequality, housing, Detroit politics
Rozsah průvodní práce
54 s. (84 225 znaků)
Jazyk
AN
Anotace
Tato bakalářská práce prozkoumává stěžejní události, které formovaly průmyslovou, politickou a sociální oblast v Detroitu od roku 1929, aby tak zjistila, co způsobilo úpadek tohoto města. Tyto oblasti veřejného zájmu byly úzce propojené v průběhu celého 20. století. Jakmile se Detroit změnil ve město s pouze jedním hlavním průmyslem, stal se tak na tomto průmyslu a jeho zástupcích závislým. A následný úspěch či neúspěch v hospodaření tohoto průmyslu měl velký dopad na obyvatele Detroitu a celkové sociální pozadí. Politická správa po většinu času selhávala udržovat krok s měnící se situací v těchto oblastech, a tudíž nebyla schopna pomoci. Události, které formovaly Detroit, jsou popsány chronologicky a ve vzájemné návaznosti. Za použití zmíněného postupu si tato bakalářská práce dává za cíl odhalit společnou hybnou sílu za těmito událostmi. Během tohoto procesu jsou popsány problémy, jež se vyskytovaly v průmyslové, politické i sociální oblasti.
Anotace v angličtině
This thesis explores the fundamental events that shaped Detroit's industrial, political and social sphere since 1929 in order to discover what caused the city's decline. These spheres of general interest were closely related throughout the whole 20th century. As Detroit turned into a single-industry city, it became heavily dependent on its automobile manufacturers. The subsequent economic activities of the city leading car producers have been affecting the city's social situation tremendously. The political representatives were mostly failing to follow the changing situations in those areas in time and to provide any help. The events that shaped Detroit are looked upon chronologically and in correlation with each other. With this approach the thesis aims to ascertain the common agent behind these events. In the process of doing so, problems of industrial, political and social sphere are presented.
Klíčová slova
Detroit, pracovní odbory, automobilový průmysl, Ford, General Motors, občanské výtržnosti, rasová nerovnost, bydlení, politická situace v Detroitu
Klíčová slova v angličtině
Detroit, labor unions, automobile industry, Ford, General Motors, civilian riots, racial inequality, housing, Detroit politics
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury
Vyspecifikování cíle na základě prozkoumané literatury
Shromáždění primárních textů a historických dokumentů jako výzkumného materiálu
Analýza výzkumného materiálu
Představení výsledků a formulace závěru
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury
Vyspecifikování cíle na základě prozkoumané literatury
Shromáždění primárních textů a historických dokumentů jako výzkumného materiálu
Analýza výzkumného materiálu
Představení výsledků a formulace závěru
Seznam doporučené literatury
Boyle, Kevin. "The Ruins of Detroit: Exploring the Urban Crisis in the Motor City." Michigan Historical Review 27 (2001): 109-127. doi: 10.2307/20173897.
Buss, Lloyd D. "The Church and the City: Detroit´s Open Housing Movement." PhD diss., University of Michigan, 2008.
Klier, Thomas. "From Tail Fins to Hybrids: How Detroit Lost its Dominance of the U.S. Auto Market." Economic Perspectives 33 (2009): 2-17. http://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=1406550##.
Martelle, Scott. Detroit: A Biography. Chicago: Chicago Review Press, 2014.
Sugrue, Thomas J. The Origins of the Urban Crisis: Race and Inequality in Postwar Detroit. Princeton: Princeton University Press, 2005.
Thompson, Heather Ann. Whose Detroit?: Politics, Labor, and Race in a Modern American City. Ithaca: Cornell University Press, 2004.
Seznam doporučené literatury
Boyle, Kevin. "The Ruins of Detroit: Exploring the Urban Crisis in the Motor City." Michigan Historical Review 27 (2001): 109-127. doi: 10.2307/20173897.
Buss, Lloyd D. "The Church and the City: Detroit´s Open Housing Movement." PhD diss., University of Michigan, 2008.
Klier, Thomas. "From Tail Fins to Hybrids: How Detroit Lost its Dominance of the U.S. Auto Market." Economic Perspectives 33 (2009): 2-17. http://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=1406550##.
Martelle, Scott. Detroit: A Biography. Chicago: Chicago Review Press, 2014.
Sugrue, Thomas J. The Origins of the Urban Crisis: Race and Inequality in Postwar Detroit. Princeton: Princeton University Press, 2005.
Thompson, Heather Ann. Whose Detroit?: Politics, Labor, and Race in a Modern American City. Ithaca: Cornell University Press, 2004.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
The student presented his thesis.
Q, review: Can you explain the missing citations in the thesis? A: I sincerely apologize for this mistake. Please accept my deepest apologies. I included all sources in the bibliography, but I forgot to cite them appropriately. I took the liberty to prepare a new version of the thesis which has all the citations correctly. I would like to show you that it was not plagiarism. (The author presents two copies of the thesis with corrections.)
Q: review: Out of all the factors which you present in the thesis, which one would you highlight as being the one which contributed to the fall of Detroit the most? A: It's not just one, it was a combination of factors, Detroit declined step by step, it was a correlation to each other, Detroit was slowly pulled down.
Q, review: What influences if any did the 1979 and 2008 federal government bailouts of the auto industry, neither of which were mentioned in your thesis, have on Detroit? A: Based on my researched they helped the manufacturers not to vanish completely, but Detroit's decline already occurred, based on my research these bailouts helped to evoke some hope for the future and it was a sign that the government did not write Detroit off completely, but there could be better future for it.
Q, Bell: What's your opinion about the labour unions? A: I think it was natural they occurred in Detroit but they pressured the manufacturers to give higher salaries, higher benefits, but they overlooked the circumstances in which the Detroit manufacturers were and what it could mean for the future. Detroit decentralized.
Q, Bell: I had a friend who worked for the auto industry. 15 dollars when he began, 50 dollars an hour when he retired. The unions fell apart eventually. Do you know what caused the demise of the labour unions? A: (The student answered well.)
Q, Bell: Is it now possible to move to Detroit and buy a house for a dollar? A: (Nods yes). Q, Bell: Would you? A: It depends on the circumstances.
Q, Bell: What does Detroit do now? If you were the politician, what might you do? A: I would try to increase the population, the economy cannot grow with no population, improve the situation, deal with the broken houses, improve the look of the city. There are casinos now.
Q, Bell: Why casinos? Casinos are illegal in the United States. Why are they allowed to have casinos? A: They have support from the state. Q, Bell: The casinos are on the water.