Organizačná kultúra patrí k dôležitým pojmom súčasného podnikového managementu. Predstavuje súhrn postojov, názorov, hodnôt a noriem správania, ktoré sú zdieľané v organizácii. Prejavujú sa v myslení a jednaní členov organizácie a v artefaktoch hmotnej i nehmotnej povahy. Kultúra organizácie predstavuje kľúčovú zložku úspechu firmy. V práci sa zaoberám analýzou organizačnej kultúry Úradu Trenčianskeho samosprávneho kraja. Na základe výsledkov prieskumu som sa pokúsila navrhnúť vhodné opatrenia pre zlepšenie kultúry v tejto organizácii.
Anotace v angličtině
Corporate culture belongs to important notions of present company management. It means summary of attitudes, opinions, values and standards of behaviour which are shared in an organisation. It shows itself in thinking and dealing of members of the organisation and in material and immaterial artefacts. Corporate culture means key component of company success. I engaged in the analysis of the corporate culture at the Office of the Self-governing region of Trenčín in my bachelor thesis. On the basis of findings of questionnaire research I tried to propose suitable measures for improvement of the corporate culture in this organisation.
Klíčová slova
analýza, organizační kultura, hodnoty, normy
Klíčová slova v angličtině
analysis, corporate culture, values, standards
Rozsah průvodní práce
71 s., 7 s. príloh
Jazyk
CZ
Anotace
Organizačná kultúra patrí k dôležitým pojmom súčasného podnikového managementu. Predstavuje súhrn postojov, názorov, hodnôt a noriem správania, ktoré sú zdieľané v organizácii. Prejavujú sa v myslení a jednaní členov organizácie a v artefaktoch hmotnej i nehmotnej povahy. Kultúra organizácie predstavuje kľúčovú zložku úspechu firmy. V práci sa zaoberám analýzou organizačnej kultúry Úradu Trenčianskeho samosprávneho kraja. Na základe výsledkov prieskumu som sa pokúsila navrhnúť vhodné opatrenia pre zlepšenie kultúry v tejto organizácii.
Anotace v angličtině
Corporate culture belongs to important notions of present company management. It means summary of attitudes, opinions, values and standards of behaviour which are shared in an organisation. It shows itself in thinking and dealing of members of the organisation and in material and immaterial artefacts. Corporate culture means key component of company success. I engaged in the analysis of the corporate culture at the Office of the Self-governing region of Trenčín in my bachelor thesis. On the basis of findings of questionnaire research I tried to propose suitable measures for improvement of the corporate culture in this organisation.
Klíčová slova
analýza, organizační kultura, hodnoty, normy
Klíčová slova v angličtině
analysis, corporate culture, values, standards
Zásady pro vypracování
Proveďte průzkum literárních pramenů a zpracujte teoretické poznatky týkající se organizační kultury.
Realizujte dotazníkové šetření zaměřené na zjištění současné organizační kultury Úřadu Trenčínského samosprávního kraje.
Analyzujte výsledky dotazníkového šetření a navrhněte doporučení pro zlepšení kultury v této organizaci.
Zásady pro vypracování
Proveďte průzkum literárních pramenů a zpracujte teoretické poznatky týkající se organizační kultury.
Realizujte dotazníkové šetření zaměřené na zjištění současné organizační kultury Úřadu Trenčínského samosprávního kraje.
Analyzujte výsledky dotazníkového šetření a navrhněte doporučení pro zlepšení kultury v této organizaci.
Seznam doporučené literatury
[1] BĚLOHLÁVEK, F. Organizační chování. 1. vyd. Olomouc: Rubico, 1996. 352 s. ISBN 80-85839-09-1.
[2] BROOKS, I. Firemní kultura. Prel. V. Jungmann. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2003. 296 s. Prel. z: Organisational Behaviour. ISBN 80-7226-763-9.
[3] LUKÁŠOVÁ, R., NOVÝ, I. a kol. Organizační kultura. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2004. 176 s. ISBN 80-247-0648-2.
[4] NOVÝ, I. a kol. Interkulturální management. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 1996. 144 s. ISBN 80-7169-260-3.
[5] PFEIFER, L., UMLAUFOVÁ, M. Firemní kultura. [b.v.]. Praha: Grada, 1993. 144 s. ISBN 80-7169-018-X.
Seznam doporučené literatury
[1] BĚLOHLÁVEK, F. Organizační chování. 1. vyd. Olomouc: Rubico, 1996. 352 s. ISBN 80-85839-09-1.
[2] BROOKS, I. Firemní kultura. Prel. V. Jungmann. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2003. 296 s. Prel. z: Organisational Behaviour. ISBN 80-7226-763-9.
[3] LUKÁŠOVÁ, R., NOVÝ, I. a kol. Organizační kultura. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2004. 176 s. ISBN 80-247-0648-2.
[4] NOVÝ, I. a kol. Interkulturální management. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 1996. 144 s. ISBN 80-7169-260-3.
[5] PFEIFER, L., UMLAUFOVÁ, M. Firemní kultura. [b.v.]. Praha: Grada, 1993. 144 s. ISBN 80-7169-018-X.