Diplomová práce se zabývá syndromem vyhoření u pracovníků v sociálních službách, pracujících s uživateli s mentálním postižením.
Teoretická část se věnuje problematice syndromu vyhoření se zaměřením na pracovníky v pomáhajících profesí. V jedné z kapitol se věnujeme pracovníkům pomáhajících profesí, respektive pracovníkům v sociálních službách. Vzhledem k tématu práce specifikujeme pojem mentální postižení a stručně vymezujeme typologii sociálních služeb.
Praktická část popisuje kvantitativní výzkum realizovaný záměrným výběrem. Cílem výzkumu je zjistit, zda existuje vztah mezi mírou vyhoření pracovníků v sociálních službách a délkou praxe a stavem sociální opory na pracovišti.
Anotace v angličtině
This dissertation deals with the burnout syndrome of the workers in a social services working with mentally handicapped clients.
The theoretical part dedicates of the problems of the burn out syndrom focus on the worker in helping professions. In one of the chapter we pay attention to the workers in the helping profession, more precisely to the social services workers.
The practical part describes the quantitative research realised by an intentional choice. The aim of the research is to find out if there exists a relation between the rate of the burnout of the workers in a social services and the length of the practise and the condition of a social support in the workplace.
Klíčová slova
Syndrom vyhoření, pracovník pomáhající profese, sociální služby, mentální postižení.
Klíčová slova v angličtině
The burn out syndrom, the worker in helping profession, the social services, the mentally handicapped client.
Rozsah průvodní práce
102 s. (164 832 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá syndromem vyhoření u pracovníků v sociálních službách, pracujících s uživateli s mentálním postižením.
Teoretická část se věnuje problematice syndromu vyhoření se zaměřením na pracovníky v pomáhajících profesí. V jedné z kapitol se věnujeme pracovníkům pomáhajících profesí, respektive pracovníkům v sociálních službách. Vzhledem k tématu práce specifikujeme pojem mentální postižení a stručně vymezujeme typologii sociálních služeb.
Praktická část popisuje kvantitativní výzkum realizovaný záměrným výběrem. Cílem výzkumu je zjistit, zda existuje vztah mezi mírou vyhoření pracovníků v sociálních službách a délkou praxe a stavem sociální opory na pracovišti.
Anotace v angličtině
This dissertation deals with the burnout syndrome of the workers in a social services working with mentally handicapped clients.
The theoretical part dedicates of the problems of the burn out syndrom focus on the worker in helping professions. In one of the chapter we pay attention to the workers in the helping profession, more precisely to the social services workers.
The practical part describes the quantitative research realised by an intentional choice. The aim of the research is to find out if there exists a relation between the rate of the burnout of the workers in a social services and the length of the practise and the condition of a social support in the workplace.
Klíčová slova
Syndrom vyhoření, pracovník pomáhající profese, sociální služby, mentální postižení.
Klíčová slova v angličtině
The burn out syndrom, the worker in helping profession, the social services, the mentally handicapped client.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti syndromu vyhoření, sociálních služeb a mentálního postižení.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti syndromu vyhoření, sociálních služeb a mentálního postižení.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
GAVORA, Peter, 2010. Úvod do pedagogického výzkumu. Vyd. 2. Brno: Paido. ISBN 978-80-7315-185-0.
JEKLOVÁ M., REITMAYEROVÁ, E. 2006. Syndrom vyhoření. 1. vyd. Praha: Agama, ISBN 80-86991-74-1.
KŘIVOHLAVÝ, J. 2012. Hořet, ale nevyhořet. 2. vyd. Praha: Karmelitánské nakladatelství Kostelní Vydří, ISBN 978-80-7195-573-3.
MINIRTH, Frank. Don HAWKINS a Paul MEIER. Flournoy, Richard, 2011. Jak překonat vyhoření: Naučte se rozpoznávat, chápat a zvládat stres. 1. vyd.Praha: Návrat domů. ISBN 978-80-7255-252-8.
ŠVINGALOVÁ, Dana, 2006. Stres a "vyhoření" u profesionálů pracujících s lidmi. 1 vyd. Liberec: Technická univerzita v Liberci. ISBN 80-7372-105-8.
Seznam doporučené literatury
GAVORA, Peter, 2010. Úvod do pedagogického výzkumu. Vyd. 2. Brno: Paido. ISBN 978-80-7315-185-0.
JEKLOVÁ M., REITMAYEROVÁ, E. 2006. Syndrom vyhoření. 1. vyd. Praha: Agama, ISBN 80-86991-74-1.
KŘIVOHLAVÝ, J. 2012. Hořet, ale nevyhořet. 2. vyd. Praha: Karmelitánské nakladatelství Kostelní Vydří, ISBN 978-80-7195-573-3.
MINIRTH, Frank. Don HAWKINS a Paul MEIER. Flournoy, Richard, 2011. Jak překonat vyhoření: Naučte se rozpoznávat, chápat a zvládat stres. 1. vyd.Praha: Návrat domů. ISBN 978-80-7255-252-8.
ŠVINGALOVÁ, Dana, 2006. Stres a "vyhoření" u profesionálů pracujících s lidmi. 1 vyd. Liberec: Technická univerzita v Liberci. ISBN 80-7372-105-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala diplomovou práci na zvolené téma. Studentka prezentovala design výzkumu a výsledky výzkumného šetření. Na základě čeho se posuzuje hypotéza? Na základě signifikance. Dr. Hrbáčková: signifikanci je nutné uvádět. Studentka se pokusila odůvodnit shodu diplomové práce s jinou diplomovou práci. Zkušební komise diskutovala nad relevancí zdůvodnění. Dr. Hrbáčková: vy jste zkopírovala kompletní metodiku jiné diplomové práce i s chybami. Dr. Hladík: jak je možné, že se v práci objevují stejné formulace. Dr. Hladík: argumenty proč jste čerpala z jiné diplomové práce jsou neuspokojivé. Vaši práci nepovažuji za samostatnou. Zkušební komise hlasovala 3:0 (F:E) pro závěrečné hodnocení F. Diplomová práce musí být vypracována s novým zadáním.