Tato diplomová práce pojednává o volnočasových aktivitách žáků sportovních tříd Základ-ní školy Horácké náměstí 13, 621 00 Brno. Teoretická část poskytuje obecné informace o oblasti volného času z různých úhlů pohledu, zejména zařazení sportovní aktivity do vol-ného času. Dále pak přibližuje proces evaluace a seznamuje s psychickým, fyzickým do-zráváním dospívajících. Seznamuje s rozlišením sportovních tříd, sportovních klubů a spe-cifik volnočasových aktivit.
Cílem diplomové práce je vymezit pojem volného času, zákonitostí vývoje žáků od sed-mých do devátých tříd a nastínit možnosti volnočasových aktivit uvedených. Cílem prak-tické části je zjištění způsobu vstupů žáků do sportovních tříd a jejich spokojenosti v těchto třídách, jejich očekáváních a jejich využití volného času. Pro zjištění uvedeného bylo zvo-leno dotazníkové šetření, provedené s žáky jednotlivých sportovních tříd. Na základě pro-vedeného chí kvadrátu na zjištěných datech byly přijaty nulové hypotézy.
Anotace v angličtině
The Dissertation is focused on free time activities of students from elementary school Ho-racke namesti 13, Brno. The theory itself is based on general information in area of free time from different points of view as inclusion of sport activities into the spare time.
In Theory is also included process of evaluation and introducing psychical and physical mature of adolescents. Specifics of differences between sports class, sport s club and fur-ther details of free time activities.
The main point of my Thesis is to specify spare time, patterns of development for students from primary school and range of activities used for free time. The aim of practical part is to find out why students come to sport class and whether they are satisfied in this class. What are their expectations and use of the spare time. Research was done by questionnaire survey which was filled up by students from sport class. Based on the chi-square on the identified data were accepted new hypothesis.
Klíčová slova
volný čas, sport, sportovní třídy, sportovní kluby, žáci,
Klíčová slova v angličtině
free time, sport, sports class, sports club, students
Rozsah průvodní práce
88 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce pojednává o volnočasových aktivitách žáků sportovních tříd Základ-ní školy Horácké náměstí 13, 621 00 Brno. Teoretická část poskytuje obecné informace o oblasti volného času z různých úhlů pohledu, zejména zařazení sportovní aktivity do vol-ného času. Dále pak přibližuje proces evaluace a seznamuje s psychickým, fyzickým do-zráváním dospívajících. Seznamuje s rozlišením sportovních tříd, sportovních klubů a spe-cifik volnočasových aktivit.
Cílem diplomové práce je vymezit pojem volného času, zákonitostí vývoje žáků od sed-mých do devátých tříd a nastínit možnosti volnočasových aktivit uvedených. Cílem prak-tické části je zjištění způsobu vstupů žáků do sportovních tříd a jejich spokojenosti v těchto třídách, jejich očekáváních a jejich využití volného času. Pro zjištění uvedeného bylo zvo-leno dotazníkové šetření, provedené s žáky jednotlivých sportovních tříd. Na základě pro-vedeného chí kvadrátu na zjištěných datech byly přijaty nulové hypotézy.
Anotace v angličtině
The Dissertation is focused on free time activities of students from elementary school Ho-racke namesti 13, Brno. The theory itself is based on general information in area of free time from different points of view as inclusion of sport activities into the spare time.
In Theory is also included process of evaluation and introducing psychical and physical mature of adolescents. Specifics of differences between sports class, sport s club and fur-ther details of free time activities.
The main point of my Thesis is to specify spare time, patterns of development for students from primary school and range of activities used for free time. The aim of practical part is to find out why students come to sport class and whether they are satisfied in this class. What are their expectations and use of the spare time. Research was done by questionnaire survey which was filled up by students from sport class. Based on the chi-square on the identified data were accepted new hypothesis.
Klíčová slova
volný čas, sport, sportovní třídy, sportovní kluby, žáci,
Klíčová slova v angličtině
free time, sport, sports class, sports club, students
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti volného času v institucionálním prostředí a pedagogické evaluace.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení dat včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti volného času v institucionálním prostředí a pedagogické evaluace.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení dat včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno:Paido 2000. ISBN 80-85931- 79-6.
HÁJEK, B., HOFBAUER, B., PÁVKOVÁ, J.: Pedagogické ovlivňování volného času: současné trendy. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-473-1.
MERTENS, Donna M. Research and evaluation in education and psychology. London: Sage. ISBN 978-1-4129-7190-4.
PÁVKOVÁ, J., HÁJEK, B., HOFBAUER, B., HRDLIČKOVÁ, V., PAVLÍKOVÁ, A. Pedagogika volného času. Praha: Portál, 2002, ISBN: 80-7178-711-6.
VÁŽANSKÝ, M. Základy pedagogiky volného času. Brno: Print, 2001, ISBN:80-901737-9-9.
Seznam doporučené literatury
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno:Paido 2000. ISBN 80-85931- 79-6.
HÁJEK, B., HOFBAUER, B., PÁVKOVÁ, J.: Pedagogické ovlivňování volného času: současné trendy. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-473-1.
MERTENS, Donna M. Research and evaluation in education and psychology. London: Sage. ISBN 978-1-4129-7190-4.
PÁVKOVÁ, J., HÁJEK, B., HOFBAUER, B., HRDLIČKOVÁ, V., PAVLÍKOVÁ, A. Pedagogika volného času. Praha: Portál, 2002, ISBN: 80-7178-711-6.
VÁŽANSKÝ, M. Základy pedagogiky volného času. Brno: Print, 2001, ISBN:80-901737-9-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student prezentoval svou práci, blíže se zaměřil na výsledky výzkumu.
Komise poukázala na značné limity práce (absentující hlubší pojednání o evaluaci, stanovení hypotéz apod.).
Student adekvátně zodpověděl otázky uvedené v posudcích i další otázky komise.