Diplomová práce pojednává o multikulturalismu a multikulturní výchově. V teoretické části se věnuje multikulturalismu z hlediska historického vývoje ve světě a v České
Republice. Zabývá se migrací i globalizací. Věnuje se obsahu multikulturní výchovy
a jeho významu. Další kapitoly jsou orientovány na vzdělávací mechanismy státního
a neziskového sektoru, jejich organizaci, financování. Empirická část je zaměřena
na hodnocení vybraných multikulturních projektů, jejich účastníky, na vybrané názory
a celkové vnímání multikulturní reality
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the topic of multiculturalism and multicultural education.
The practical part of thesis applies multiculturalism in terms of historical evolution in both the world a the Czech Republic ingluding the theme of migration and globalization.
It is focused on multicultural education and its importance.
The following chapters look into the educational mechanism, management and funding regarding the goverment and non-profit sector.
The empirical part of the thesis deals with the selected multicultural projects evaluation provided by its participants, specific opinios and complex viewing of multicultural reality
Klíčová slova
multikulturalismus, multikulturní výchova, migrace, globalizace, základní škola,
vzdělávací program
Diplomová práce pojednává o multikulturalismu a multikulturní výchově. V teoretické části se věnuje multikulturalismu z hlediska historického vývoje ve světě a v České
Republice. Zabývá se migrací i globalizací. Věnuje se obsahu multikulturní výchovy
a jeho významu. Další kapitoly jsou orientovány na vzdělávací mechanismy státního
a neziskového sektoru, jejich organizaci, financování. Empirická část je zaměřena
na hodnocení vybraných multikulturních projektů, jejich účastníky, na vybrané názory
a celkové vnímání multikulturní reality
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the topic of multiculturalism and multicultural education.
The practical part of thesis applies multiculturalism in terms of historical evolution in both the world a the Czech Republic ingluding the theme of migration and globalization.
It is focused on multicultural education and its importance.
The following chapters look into the educational mechanism, management and funding regarding the goverment and non-profit sector.
The empirical part of the thesis deals with the selected multicultural projects evaluation provided by its participants, specific opinios and complex viewing of multicultural reality
Klíčová slova
multikulturalismus, multikulturní výchova, migrace, globalizace, základní škola,
vzdělávací program
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti multikulturního vzdělávání, tvorby, realizace a hodnocení projektů státních a neziskových organizací.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace výzkumu pomocí obsahové analýzy a dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti multikulturního vzdělávání, tvorby, realizace a hodnocení projektů státních a neziskových organizací.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace výzkumu pomocí obsahové analýzy a dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BARŠA, P., Politická teorie multikulturalismu. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, Svazek 4,politologická řady, 1999, ISBN 80-85959-47-X.
MŠMT. Národní program rozvoje vzdělávání v České republice: Bílá kniha. Praha: Ústavpro informace ve vzdělávání - Tauris, 2001, 98 s. ISBN 80-211-0372-8.
PRŮCHA, J. Multikulturní výchova. Příručka (nejen) pro učitele. Praha: TRITON, 2006.1.vydání, ISBN 80-7254-866-2.
SARTORI, G. Pluralismus, multikulturalismus a přistěhovalci. Praha: Dokořán, 2005, ISBN 80-7363-022-2.
ŠVARCOVÁ, Eva. Slovníček pojmů k multikulturní výchově. Vyd. I. Hradec Králové:
Gaudeamus, 2008. 58 s. ISBN 978-80-7041-251-0.
TAYLOR, Ch. Zkoumání politiky uznání. Multikulturalismus. Praha: Epocha, 2004, 1. vydání, ISBN 80-86328-64-3.
Seznam doporučené literatury
BARŠA, P., Politická teorie multikulturalismu. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, Svazek 4,politologická řady, 1999, ISBN 80-85959-47-X.
MŠMT. Národní program rozvoje vzdělávání v České republice: Bílá kniha. Praha: Ústavpro informace ve vzdělávání - Tauris, 2001, 98 s. ISBN 80-211-0372-8.
PRŮCHA, J. Multikulturní výchova. Příručka (nejen) pro učitele. Praha: TRITON, 2006.1.vydání, ISBN 80-7254-866-2.
SARTORI, G. Pluralismus, multikulturalismus a přistěhovalci. Praha: Dokořán, 2005, ISBN 80-7363-022-2.
ŠVARCOVÁ, Eva. Slovníček pojmů k multikulturní výchově. Vyd. I. Hradec Králové:
Gaudeamus, 2008. 58 s. ISBN 978-80-7041-251-0.
TAYLOR, Ch. Zkoumání politiky uznání. Multikulturalismus. Praha: Epocha, 2004, 1. vydání, ISBN 80-86328-64-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student prezentoval diplomovou práci bez podpory aplikace Power Point. Při obhajobě diplomové práce především uvedl nedostatky vlastní práce, kdy konstatoval, že nebude práci obhajovat, jelikož je nutné ji přepracovat. Dr. Hladík ocenil přístup a poukázal na nedostatky diplomové práce. Zkušební komise hlasovala 4:0 pro závěrečné hodnocení F a zároveň rozhodla o přepracování diplomové práce.