Cílem této práce je posouzení vlivu projektu "Škola pro všechny" aplikovaného na VPŠ a SPŠ MV v Holešově na studenty středních škol. Pro řešení problému byl využit kvantitativní výzkum realizovaný formou dvoufaktorového sémantického diferenciálu. Výzkumem byly posuzovány postoje studentů k předem vybraným pojmům. Vyhodnocením výzkumu bylo potvrzeno, že multikulturní projekt "Škola pro všechny" má vliv na studenty středních škol.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to assess an impact of the project "School for All" applied in the Police College and Secondary Police School of the Ministry of the Interior in Holesov on secondary police school students. The quantitative research was conducted in the form of two-factor semantic differential to solve the problem. The research evaluated the stu-dents' attitudes towards pre-selected terms. The results of the research confirmed that the multicultural project "School for All" has an impact on secondary police school students.
Cílem této práce je posouzení vlivu projektu "Škola pro všechny" aplikovaného na VPŠ a SPŠ MV v Holešově na studenty středních škol. Pro řešení problému byl využit kvantitativní výzkum realizovaný formou dvoufaktorového sémantického diferenciálu. Výzkumem byly posuzovány postoje studentů k předem vybraným pojmům. Vyhodnocením výzkumu bylo potvrzeno, že multikulturní projekt "Škola pro všechny" má vliv na studenty středních škol.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to assess an impact of the project "School for All" applied in the Police College and Secondary Police School of the Ministry of the Interior in Holesov on secondary police school students. The quantitative research was conducted in the form of two-factor semantic differential to solve the problem. The research evaluated the stu-dents' attitudes towards pre-selected terms. The results of the research confirmed that the multicultural project "School for All" has an impact on secondary police school students.
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti multikulturního vzdělávání, postojů žáků středních škol a národnostních menšin.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku a sémantického diferenciálu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti multikulturního vzdělávání, postojů žáků středních škol a národnostních menšin.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku a sémantického diferenciálu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ALLPORT, Gordon Willard, 2004 cit. podle MORGENSTERNOVÁ, Monika a Lenka ŠULOVÁ, 2007. Interkulturní psychologie: rozvoj interkulturní senzitivity. Překlad Eduard Geissler. Praha: Karolinum, 2007. ISBN 978-802-4613-611.
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Překlad Vladimír Jůva. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-859-3179-6.
HLADÍK, Jakub. Multikulturní výchova: (socializace a integrace menšin). Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2006. ISBN 80-731-8424-9.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
PRŮCHA, Jan. Multikulturní výchova: příručka (nejen) pro učitele. Praha: Triton, 2006. První pomoc pro pedagogy, 4. ISBN 80-725-4866-2.
Seznam doporučené literatury
ALLPORT, Gordon Willard, 2004 cit. podle MORGENSTERNOVÁ, Monika a Lenka ŠULOVÁ, 2007. Interkulturní psychologie: rozvoj interkulturní senzitivity. Překlad Eduard Geissler. Praha: Karolinum, 2007. ISBN 978-802-4613-611.
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Překlad Vladimír Jůva. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-859-3179-6.
HLADÍK, Jakub. Multikulturní výchova: (socializace a integrace menšin). Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2006. ISBN 80-731-8424-9.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
PRŮCHA, Jan. Multikulturní výchova: příručka (nejen) pro učitele. Praha: Triton, 2006. První pomoc pro pedagogy, 4. ISBN 80-725-4866-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student krátce představil teoretická východiska práce, dále se věnoval projektu Škola pro všechny. V praktické části byly představeny cíle výzkumu, použité metody i způsob zpracování dat. Následně byly prezentovány závěry práce a celkové zhodnocení. Předsedkyně komise se doptávala na překvapivé závěry práce. Zodpovězeny byly otázky vedoucího. Na závěr práci ohodnotila dr. Petr Šafránková a dr. Skarupská, která se vyjadřovala k teoretické části diplomové práce.