Teoretická část se skládá ze čtyř kapitol, z nichž první se zabývá rodinou a výchovou ve vztahu k tématu práce. Druhá kapitola se věnuje vymezení základních pojmů jako hodnotová orientace a hodnoty, dále pak procesu formování hodnot. Třetí kapitola se zaměřuje na problematiku rodiny a výchovy k hodnotám. Čtvrtá kapitola je věnována tématu adolescence, jejímu věkovému vymezení a popisu vývojových změn v tomto období.
Praktická část popisuje metodu výzkumu a prezentuje výsledky výzkumu. Základním východiskem sledování možnosti působení rodinné výchovy na hodnoty adolescenta je model devíti polí, vyplývající z kombinace emočního vztahu a výchovného řízení rodičů.
Anotace v angličtině
The theoretical part is devided into four chapters. The first chapter deals with the family and the education in the relation the topic of the thesis. The second chapter pursues to demarcation the basic concepts of the value of the orientation and to the process of the formation of the values. The third chlapters is about an issue of the family and the values of the education. The last fourth chapter pursues to the topic of adolescence and its demarcation of the years and the description of the evolution of the changes in this time.
The practical part describes the method of the research and presents the results of the research. The principal point of effect of the family education to values in adolescent is the model of nine fields, resulting from a combination of emotional relationship and parents.
Value, value system, style of the family education, emotional relationship, educational control, adolescent
Rozsah průvodní práce
104 s. (25 694 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Teoretická část se skládá ze čtyř kapitol, z nichž první se zabývá rodinou a výchovou ve vztahu k tématu práce. Druhá kapitola se věnuje vymezení základních pojmů jako hodnotová orientace a hodnoty, dále pak procesu formování hodnot. Třetí kapitola se zaměřuje na problematiku rodiny a výchovy k hodnotám. Čtvrtá kapitola je věnována tématu adolescence, jejímu věkovému vymezení a popisu vývojových změn v tomto období.
Praktická část popisuje metodu výzkumu a prezentuje výsledky výzkumu. Základním východiskem sledování možnosti působení rodinné výchovy na hodnoty adolescenta je model devíti polí, vyplývající z kombinace emočního vztahu a výchovného řízení rodičů.
Anotace v angličtině
The theoretical part is devided into four chapters. The first chapter deals with the family and the education in the relation the topic of the thesis. The second chapter pursues to demarcation the basic concepts of the value of the orientation and to the process of the formation of the values. The third chlapters is about an issue of the family and the values of the education. The last fourth chapter pursues to the topic of adolescence and its demarcation of the years and the description of the evolution of the changes in this time.
The practical part describes the method of the research and presents the results of the research. The principal point of effect of the family education to values in adolescent is the model of nine fields, resulting from a combination of emotional relationship and parents.
Value, value system, style of the family education, emotional relationship, educational control, adolescent
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti výchovy, období adolescence, hodnot a hodnotové orientace.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti výchovy, období adolescence, hodnot a hodnotové orientace.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ČAP, J. Psychologie výchovy a vyučování. Praha: Karolinum, 1993. ISBN 80-7066-534-3.
KELLER, J., GÁL, F., FRIČ, P. Hodnoty pro budoucnost. Praha: G plus G, 1996. ISBN 80-901896-4-4.
KRAUS, B. Středoškolská mládež a její svět na přelomu století. Brno: Paido, 2006. ISBN 80-7315-125-1.
SAK, P. Proměny české mládeže. Praha: Petrklíč, 2000. ISBN 80-7229-042-8.
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie. Praha: Karolinum, 1999. ISBN 80-7184-803-4.
Seznam doporučené literatury
ČAP, J. Psychologie výchovy a vyučování. Praha: Karolinum, 1993. ISBN 80-7066-534-3.
KELLER, J., GÁL, F., FRIČ, P. Hodnoty pro budoucnost. Praha: G plus G, 1996. ISBN 80-901896-4-4.
KRAUS, B. Středoškolská mládež a její svět na přelomu století. Brno: Paido, 2006. ISBN 80-7315-125-1.
SAK, P. Proměny české mládeže. Praha: Petrklíč, 2000. ISBN 80-7229-042-8.
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie. Praha: Karolinum, 1999. ISBN 80-7184-803-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka podrobně prezetovala svou práci, blíže hovořila o výsledcích výzkumu. Otázku vedoucí práce adekvátně zodpověděla. Diskuze proběhla k dílčím výsledkům výzkumu.