Cílem diplomové práce je analyzovat značku Fernet Stock a její komunikační strategii a následně vyvodit doporučení pro další komunikaci. Teoretická část práce vysvětluje základní pojmy marketingové a komerční komunikace, jejich vzájemný vztah. Dále se zabývá reklamou jako samostatnou složkou komunikačního mixu, komunikačním procesem a kritérii pro určení cílové skupiny. V neposlední řadě pak zmiňuje legislativní omezení v oblasti reklamy. Stěžejní v praktické části je popis produktu Fernet Stock, seznámení s cílovou skupinou a analýza samotné komunikace značky. V projektové části jsou popsaná doporučení pro další komunikaci značky.
Anotace v angličtině
The goal of this work is to analyze the brand Fernet Stock and its communication strategy and, subsequently, derive recommendations for future communication. The theoretical part of the work explains the basic concepts in marketing and commercial communication and the relationships between one another. It also deals with advertisement as an individual component of the communication mix and addresses the communication process and criteria to determine the target group. Finally, the work comments on legal limitations in advertising. The core of the practical section consists of a description of the product Fernet Stock, introducing its target group and analyzing the actual brand communication. The project section specifies recommendations for future brand communication.
Cílem diplomové práce je analyzovat značku Fernet Stock a její komunikační strategii a následně vyvodit doporučení pro další komunikaci. Teoretická část práce vysvětluje základní pojmy marketingové a komerční komunikace, jejich vzájemný vztah. Dále se zabývá reklamou jako samostatnou složkou komunikačního mixu, komunikačním procesem a kritérii pro určení cílové skupiny. V neposlední řadě pak zmiňuje legislativní omezení v oblasti reklamy. Stěžejní v praktické části je popis produktu Fernet Stock, seznámení s cílovou skupinou a analýza samotné komunikace značky. V projektové části jsou popsaná doporučení pro další komunikaci značky.
Anotace v angličtině
The goal of this work is to analyze the brand Fernet Stock and its communication strategy and, subsequently, derive recommendations for future communication. The theoretical part of the work explains the basic concepts in marketing and commercial communication and the relationships between one another. It also deals with advertisement as an individual component of the communication mix and addresses the communication process and criteria to determine the target group. Finally, the work comments on legal limitations in advertising. The core of the practical section consists of a description of the product Fernet Stock, introducing its target group and analyzing the actual brand communication. The project section specifies recommendations for future brand communication.
1. Analyzujte knižní a časopiseckou literaturu o konkrétním předmětu diplomové práce a souhrnně ji zhodnoťte.
2. Stanovte pracovní hypotézy a cíle práce.
3. Popište specifiku marketingové komunikace v segmentu alkoholických nápojů a definujte zvláštnosti propagace na trhu hořkobylinných likérů (HBL) včetně segmentace trhu a definice relevantních cílových skupin.
4. Soustřeďte se dále na postavení značky Fernet Stock na trhu. Definujte hlavní konkurenty, cílovou skupinu a komunikační strategii značky Fernet Stock.
5. V projektové části navrhněte postup kroků vedoucích k zefektivnění komunikační strategie značky.
6. Zhodnoťte míru naplnění definovaných cílů práce a míru naplnění stanovených hypotéz.
Zásady pro vypracování
1. Analyzujte knižní a časopiseckou literaturu o konkrétním předmětu diplomové práce a souhrnně ji zhodnoťte.
2. Stanovte pracovní hypotézy a cíle práce.
3. Popište specifiku marketingové komunikace v segmentu alkoholických nápojů a definujte zvláštnosti propagace na trhu hořkobylinných likérů (HBL) včetně segmentace trhu a definice relevantních cílových skupin.
4. Soustřeďte se dále na postavení značky Fernet Stock na trhu. Definujte hlavní konkurenty, cílovou skupinu a komunikační strategii značky Fernet Stock.
5. V projektové části navrhněte postup kroků vedoucích k zefektivnění komunikační strategie značky.
6. Zhodnoťte míru naplnění definovaných cílů práce a míru naplnění stanovených hypotéz.
Seznam doporučené literatury
Kotler P.: Marketing management, Grada Publishing, Praha 2001,
Kotler, P.; Armstrong G.: Marketing, Grada Publishing, Praha 2004,
Kotler, P: Marketing podle Kotlera, Management Press, Praha 2000,
Nagyová, J.: Marketingová komunikace není pouze reklama, Vox, Praha 1999,
Ogilvy, D.: O reklamě, Management Press, Praha 2001,
Pelsmacker P.&kol.: Marketingové komunikace, Grada Publishing, Praha 2003,
Smith, P.: Moderní marketing, Computer Press, Praha 2000,
Tellis, G. J.: Reklama a podpora prodeje, Grada Publishing, Praha 2000,
Winter, F.: Právo a reklama, Linde, Praha 1996,
Komárková R.&kol.:Psychologie trhu, Grada Publishing, Praha 1998,
Relevantní články v časopisech M+k, MM, Strat, Výběr, In store marketing.
Seznam doporučené literatury
Kotler P.: Marketing management, Grada Publishing, Praha 2001,
Kotler, P.; Armstrong G.: Marketing, Grada Publishing, Praha 2004,
Kotler, P: Marketing podle Kotlera, Management Press, Praha 2000,
Nagyová, J.: Marketingová komunikace není pouze reklama, Vox, Praha 1999,
Ogilvy, D.: O reklamě, Management Press, Praha 2001,
Pelsmacker P.&kol.: Marketingové komunikace, Grada Publishing, Praha 2003,
Smith, P.: Moderní marketing, Computer Press, Praha 2000,
Tellis, G. J.: Reklama a podpora prodeje, Grada Publishing, Praha 2000,
Winter, F.: Právo a reklama, Linde, Praha 1996,
Komárková R.&kol.:Psychologie trhu, Grada Publishing, Praha 1998,
Relevantní články v časopisech M+k, MM, Strat, Výběr, In store marketing.