- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
Program Jdeme společně jako možnost rozvoje emoční inteligence u pracovníků v pomáhajících profesích
Hlavní téma v angličtině
The "We go together" Programme as a way to Develop Emotional Intelligence in Helping Profession Workers
Název dle studenta
Program Jdeme společně jako možnost rozvoje emoční inteligence u pracovníků s dětmi do 7 let v pomáhajících profesích
Název dle studenta v angličtině
The program Let's go together as a possibility of emotional intelligence development in people of helping professions working with children up to 7 years of age.
Diplomová práce se zabývá rozvojem emoční inteligence pracovníků s dětmi do 7 let v pomáhajících profesích. Přibližuje psychologický konstrukt emoční inteligence a představuje modely současných autorů. Na základě moderních poznatků z oboru afektivní neurologie seznamuje s vývojem emocionality a zamýšlí se nad přínosem emoční inteligence dospělého jedince pro rozvoj dítěte do 7 let. Z aktuální nabídky kurzů, zabývajících se rozvojem emoční inteligence v pomáhajících profesích, zaměřuje svoji pozornost na program Jdeme společně a zvažuje jeho využitelnost v sociální pedagogice. Praktická část přináší konkrétní návody z programu pro rozvoj emočních dovedností. Prostřednictvím rozhovorů s účastníky programu je podle Zakotvené teorie zodpovězena výzkumná otázka týkající se vlivu programu na rozvoj emoční inteligence pomáhajících pracovníků a promítnutí emočních dovedností do jejich profese.
Anotace v angličtině
The master thesis deals with development of emotional intelligence in people of helping professions working with children up to 7 years of age. It clarifies a psychological structure of emotional intelligence and introduces models of contemporary authors. It explains the development of emotionality on the basis of modern findings in affective neurology and it examines positive effects of emotional intelligence in an adult on the development of children up to 7 years of age. Out of the contemporary range of courses dealing with emotional intelligence development, the thesis focuses on the program Let's go together and considers its possible use in social pedagogy. The practical part introduces specific instructions from the program for emotional skills development. By means of interviews with the course participants and following the Anchored theory, the thesis attempts to answer the research question concerning the influence of the program on emotional intelligence development in workers of helping professions and reflection of emotional skills in their profession.
Klíčová slova
Emoční inteligence, modely emoční inteligence, afektivní neurověda, pomáhající profese, program Jdeme společně, Zakotvená teorie
Klíčová slova v angličtině
Emotional intelligence, models of emotional intelligence, affective neurology, helping professions, the program Let's go together, Anchored theory
Rozsah průvodní práce
75 s. (120 740 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá rozvojem emoční inteligence pracovníků s dětmi do 7 let v pomáhajících profesích. Přibližuje psychologický konstrukt emoční inteligence a představuje modely současných autorů. Na základě moderních poznatků z oboru afektivní neurologie seznamuje s vývojem emocionality a zamýšlí se nad přínosem emoční inteligence dospělého jedince pro rozvoj dítěte do 7 let. Z aktuální nabídky kurzů, zabývajících se rozvojem emoční inteligence v pomáhajících profesích, zaměřuje svoji pozornost na program Jdeme společně a zvažuje jeho využitelnost v sociální pedagogice. Praktická část přináší konkrétní návody z programu pro rozvoj emočních dovedností. Prostřednictvím rozhovorů s účastníky programu je podle Zakotvené teorie zodpovězena výzkumná otázka týkající se vlivu programu na rozvoj emoční inteligence pomáhajících pracovníků a promítnutí emočních dovedností do jejich profese.
Anotace v angličtině
The master thesis deals with development of emotional intelligence in people of helping professions working with children up to 7 years of age. It clarifies a psychological structure of emotional intelligence and introduces models of contemporary authors. It explains the development of emotionality on the basis of modern findings in affective neurology and it examines positive effects of emotional intelligence in an adult on the development of children up to 7 years of age. Out of the contemporary range of courses dealing with emotional intelligence development, the thesis focuses on the program Let's go together and considers its possible use in social pedagogy. The practical part introduces specific instructions from the program for emotional skills development. By means of interviews with the course participants and following the Anchored theory, the thesis attempts to answer the research question concerning the influence of the program on emotional intelligence development in workers of helping professions and reflection of emotional skills in their profession.
Klíčová slova
Emoční inteligence, modely emoční inteligence, afektivní neurověda, pomáhající profese, program Jdeme společně, Zakotvená teorie
Klíčová slova v angličtině
Emotional intelligence, models of emotional intelligence, affective neurology, helping professions, the program Let's go together, Anchored theory
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Zpracování teoretické části zaměřené na současné modely emoční inteligence, rozvoj emoční inteligence v pomáhajících profesích a program Jdeme společně.
Připrava metodiky výzkumu.
Realizace kvalitativního výzkumu formou polostrukturovaných rozhovorů.
Zpracování, analýza a interpretace získaných dat.
Prezentace a shrnutí výsledků výzkumu, doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Zpracování teoretické části zaměřené na současné modely emoční inteligence, rozvoj emoční inteligence v pomáhajících profesích a program Jdeme společně.
Připrava metodiky výzkumu.
Realizace kvalitativního výzkumu formou polostrukturovaných rozhovorů.
Zpracování, analýza a interpretace získaných dat.
Prezentace a shrnutí výsledků výzkumu, doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
SCHULZE, R., ROBERTS, R.D. (Eds) Emoční inteligence (přehled základních přístupů a aplikací). Vyd.1. Praha: Portál, 2007. ISBN: 978-80-7367-229-4.
KOPŘIVA, K. Lidský vztah jako součást profese. Praha: Portál, 2006. ISBN: 80-7367-181-6.
HORKÁ, T., POLÁKOVÁ, H. Inspirativní a pracovní sešit ke kurzu Jdeme společně. Brno: 2013. Draft pro pilotní kurz Jdeme společně s lektory v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR, registrační č. CZ.1.07/3.2.04.0069.
MAYER, J., SALOVEY, P., CARUSO, D.R. Emotional inteligence: theory, findings and implications. Psychological Inquiry. 2004. 15(3), 197-215.
GARDNER, H. Dimenze myšlení: teorie rozmanitých inteligencí. Vyd.1. Praha: Portál, 1999. ISBN: 80-7178-279.3.
Seznam doporučené literatury
SCHULZE, R., ROBERTS, R.D. (Eds) Emoční inteligence (přehled základních přístupů a aplikací). Vyd.1. Praha: Portál, 2007. ISBN: 978-80-7367-229-4.
KOPŘIVA, K. Lidský vztah jako součást profese. Praha: Portál, 2006. ISBN: 80-7367-181-6.
HORKÁ, T., POLÁKOVÁ, H. Inspirativní a pracovní sešit ke kurzu Jdeme společně. Brno: 2013. Draft pro pilotní kurz Jdeme společně s lektory v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR, registrační č. CZ.1.07/3.2.04.0069.
MAYER, J., SALOVEY, P., CARUSO, D.R. Emotional inteligence: theory, findings and implications. Psychological Inquiry. 2004. 15(3), 197-215.
GARDNER, H. Dimenze myšlení: teorie rozmanitých inteligencí. Vyd.1. Praha: Portál, 1999. ISBN: 80-7178-279.3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka začala hovořit o teoretických východiscích práce, včetně základních teorií. Dále zmínila program Jdeme společně, ze kterého vychází. Následně studentka hovořila o metodologii výzkumu, výzkumném souboru, technice sběru dat (rozhovor) a způsobu zpracování dat. Stěžejní část byla věnována výsledkům výzkumu. Byla prezentována zakotvená teorie. Studentka se zaměřila i na limity a přínosy výzkumu. Diskuze byla zaměřena na použitou literaturu (absentovala literatura ze studovaného oboru) i na vztah sociální pedagogiky k tématu diplomové práce. Otázky směřovaly ještě na autory programu a programů podobných (dr. Skarupská). Studentka reagovala na otázky adekvátně.