Diplomová práca sa zaoberá špecifickou otázkou výchovného vplyvu otca, role otca a kríze otcovskej role vo výchove detí dnešnej spoločnosti. Poukazuje na výchovné dôsledky
v prejavoch detí v dospelosti. Diplomová práca sa skladá z teoretickej a praktickej časti.
Teoretická časťsa venuje vymedzeniu rodiny, výchovy, otcovstva, roly otca, výchovného
vplyvu otca na dieťa. Praktická časťdiplomovej práce je spracovaná formou dotazníka, kde
je využitá kvantitatívna metóda výskumu. Cieľdiplomovej práce spočíva v zistení, aký je
pohľad dospelého jedinca na výchovný vplyv svojho otca v ich detstve.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the specific matter of the educational influence and role of a father,
and the crisis of father's role in raising childrenin today's society. It highlights the educational consequences of children manifestations in adulthood.
This thesis consists of theoretical and practical part. The theoretical part deals with the definition of family, education, fatherhood, father'srole, father's educational influence on the
child. The practical part is processed through a questionnaire with the use of quantitative
methods of research. Aim of this thesis consists infinding out what is the view of an adult
on the educational influence of their father in their childhood.
Diplomová práca sa zaoberá špecifickou otázkou výchovného vplyvu otca, role otca a kríze otcovskej role vo výchove detí dnešnej spoločnosti. Poukazuje na výchovné dôsledky
v prejavoch detí v dospelosti. Diplomová práca sa skladá z teoretickej a praktickej časti.
Teoretická časťsa venuje vymedzeniu rodiny, výchovy, otcovstva, roly otca, výchovného
vplyvu otca na dieťa. Praktická časťdiplomovej práce je spracovaná formou dotazníka, kde
je využitá kvantitatívna metóda výskumu. Cieľdiplomovej práce spočíva v zistení, aký je
pohľad dospelého jedinca na výchovný vplyv svojho otca v ich detstve.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the specific matter of the educational influence and role of a father,
and the crisis of father's role in raising childrenin today's society. It highlights the educational consequences of children manifestations in adulthood.
This thesis consists of theoretical and practical part. The theoretical part deals with the definition of family, education, fatherhood, father'srole, father's educational influence on the
child. The practical part is processed through a questionnaire with the use of quantitative
methods of research. Aim of this thesis consists infinding out what is the view of an adult
on the educational influence of their father in their childhood.
Studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek vztahujících se k výchovným rolím v rodině.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek vztahujících se k výchovným rolím v rodině.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BAKOŠOVÁ, Zlatica. Sociálna pedagogika ako životná pomoc. Bratislava: Public promotion, 2008. ISBN 978-80-87182-15-4.
MOŽNÝ, Ivo. Rodina a společnost. Praha: Slon, 2006. ISBN: 80-86429-58-X.
ŠPAŇHELOVÁ, Ilona. Komunikace mezi rodičem a dítětem. Praha: Publishing, a.s., 2009. ISBN 978-80-247-2698-4.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství, dospělost, stáří. 1.vyd. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-308-0.
Seznam doporučené literatury
BAKOŠOVÁ, Zlatica. Sociálna pedagogika ako životná pomoc. Bratislava: Public promotion, 2008. ISBN 978-80-87182-15-4.
MOŽNÝ, Ivo. Rodina a společnost. Praha: Slon, 2006. ISBN: 80-86429-58-X.
ŠPAŇHELOVÁ, Ilona. Komunikace mezi rodičem a dítětem. Praha: Publishing, a.s., 2009. ISBN 978-80-247-2698-4.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství, dospělost, stáří. 1.vyd. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-308-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila základní koncepci teoretické a empirické části diplomové práce. Následně se zaměřila na metodologii výzkumu. Zkušební komise diskutovala nad náhodným výběrem výzkumného souboru. Studentka zvolila nevhodný způsob výběru. Následně uvedla výsledky výzkumného šetření. Prezentace výsledků byla velmi plytká a jednoduchá. Studentka zodpověděla otázky od vedoucího i oponenta. Dr. Hladík: jak jste ověřovala hypotézy? Studentka nejasně odpověděla. Dr. Hrbáčková: jak jste je ale zpracovávala (hypotézy)? Studentka opět neodpověděla. Dr. Hladík poukázal na chybnost koncepce výzkumného nástroje. Dále upozornil na formální nedostatečnost diplomové práce. Dr. Hrbáčková vytknula metodologickou nekorektnost diplomové práce. Zkušební komise hlasovala 4:0 (F:E) pro závěrečné hodnocení F. Dle rozhodnutí zkušební komise je nutné diplomovou práci přepracovat.