Tato diplomová práce je zaměřena na využívání kázeňských prostředků, konkrétně odměn a trestů, jejich využití ve výchově dětí staršího školního věku. Cílem práce je zjistit nejčastěji užívané odměna a tresty, jejich četnost využití a jak tyto kázeňské prostředky vnímají samotní žáci. Dále se budeme snažit, zda tyto prostředky přispívají k motivaci žáků a jak jsou vnímáni pedagogové, kteří tyto výchovné prostředky využívají ve výchově žáků.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on the use of disciplinary resources, rewards and punishments, in particular their use in educating children, older school age. The aim of this work is to de-termine the most frequently used reward and punishment, their frequency of use and how these disciplinary means they perceive the pupils themselves. In addition, we will try to, whether these resources contribute to the motivation of pupils and how they are perceived by educators who use these educational resources in educating pupils.
Klíčová slova
odměny, tresty, žák, učitel, školní prostředí, kázeň
Klíčová slova v angličtině
rewards, punishments, student, teacher, school environment, discipline
Rozsah průvodní práce
79 s. (105 529 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce je zaměřena na využívání kázeňských prostředků, konkrétně odměn a trestů, jejich využití ve výchově dětí staršího školního věku. Cílem práce je zjistit nejčastěji užívané odměna a tresty, jejich četnost využití a jak tyto kázeňské prostředky vnímají samotní žáci. Dále se budeme snažit, zda tyto prostředky přispívají k motivaci žáků a jak jsou vnímáni pedagogové, kteří tyto výchovné prostředky využívají ve výchově žáků.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on the use of disciplinary resources, rewards and punishments, in particular their use in educating children, older school age. The aim of this work is to de-termine the most frequently used reward and punishment, their frequency of use and how these disciplinary means they perceive the pupils themselves. In addition, we will try to, whether these resources contribute to the motivation of pupils and how they are perceived by educators who use these educational resources in educating pupils.
Klíčová slova
odměny, tresty, žák, učitel, školní prostředí, kázeň
Klíčová slova v angličtině
rewards, punishments, student, teacher, school environment, discipline
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti využívání odměn a trestů u dětí staršího školního věku ve školním prostředí.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu prostřednictvím dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti využívání odměn a trestů u dětí staršího školního věku ve školním prostředí.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu prostřednictvím dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
MATĚJČEK, Zdeněk. Co děti nejvíce potřebují. Praha: Portál, 1994. ISBN: 80-7178-853-8.
KOPŘIVA, Pavel. Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála, 2008. ISBN: 80-901873-6-6.
SIEGEL, Daniel J. a Tina Payne BRYSON. Klidná výchova k disciplíně. Praha: Triton, 2015, ISBN 978-80-7387-848-1.
MATĚJČEK, Zdeněk. Po dobrém, nebo po zlém? Praha: Portál, 2000. ISBN: 80-85282-83-6.
Seznam doporučené literatury
MATĚJČEK, Zdeněk. Co děti nejvíce potřebují. Praha: Portál, 1994. ISBN: 80-7178-853-8.
KOPŘIVA, Pavel. Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála, 2008. ISBN: 80-901873-6-6.
SIEGEL, Daniel J. a Tina Payne BRYSON. Klidná výchova k disciplíně. Praha: Triton, 2015, ISBN 978-80-7387-848-1.
MATĚJČEK, Zdeněk. Po dobrém, nebo po zlém? Praha: Portál, 2000. ISBN: 80-85282-83-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka na úvod představila cíl diplomové práce. Dále uvedla strukturu teoretické části a design výzkumu, který zahrnoval výzkumné pojetí, výzkumný soubor a specifikaci výzkumného nástroje. Následně studentka prezentovala analýzu dat. Dr. Hrbáčková poukázala na nepřenost některých interpretací. Studentka zodpověděla otázky k obhajobě. Dr. Hladík vytkl plytkost zpracování teoretické části. Dr. Hrbáčková: uvádíte, že na základě ,,náhody bylo vybráno 6 základních škol v Brně" - prosím odůvodněte. Studentka odpověděla. Dále ale píšete, že máte dostupný vzorek. Studentka obecně odpověděla.