- Následující požadované údaje nejsou u této VŠKP vyplněny: Název dle studenta, Název v angličtině
Hlavní téma
1. Teoretická část: Odkaz generace beatníků ve filmové tvorbě 60. let. 2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 10 min., režie.
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical part: The Beat Generation Influence in Cinematography of 60´s (Mgr. Markéta Dvořáčková)
2. Practical part: Audiovizual Work or Thematic Set of Audiovizual Works, Lenght at Least 10 minutes, Screenplay and Directing (MgA. Irena Kocí, Ing. Mrg. Roman Vávra)
Beat generation je známá především pro své novátorství a otevřenost na poli literatury. Právě díky těmto svým charakteristickým postojům strhla tato generace lavi-nu následovníků. Jejich filozofická platforma má kořeny již u Walta Whitmana a sama dává základ hnutí hippies. Generace beatníků je nesmírně důležitým faktorem, který v padesátých a šedesátých letech utvářel Ameriku nejen skrze literaturu. V pozdějším rozkvětu se jednalo o vztah s životem a samotný způsob žití. Myšlenky, které představitelé tohoto hnutí sdělovali, ovlivnily masy lidí po celé Americe a později i Evropě. Beatnická filozofie byla pro Americkou kulturu uvolněním a v pozdějších letech se dostává na filmové plátno. Tato práce pozoruje vyprávění beatnických myšlenek filmovou řečí.
Anotace v angličtině
The beat generation is commonly known for its innovative attitude in the world of literature and their unique attitude inspired many followers. Their philosophical platform is rooted in the work of Walt Whitman and the beatnik artists are considered to be a foundation stone for the hippie movement. The beat generation is a very im-portant movement which formed the USA culture in the fifties and sixties not only with literature. In the later days of beatniks this meant affecting the day-to-day life of inter-ested Americans. The ideas which the leaders of this movement applied influenced masses of people and also transformed to the cinema screen. This paper observes the beatnik philosophy with the use of film language.
Klíčová slova
Generace Beatníků, svoboda, filozofie, literatura
Klíčová slova v angličtině
Beat generation, freedom, philosophy, literature
Rozsah průvodní práce
32
Jazyk
CZ
Anotace
Beat generation je známá především pro své novátorství a otevřenost na poli literatury. Právě díky těmto svým charakteristickým postojům strhla tato generace lavi-nu následovníků. Jejich filozofická platforma má kořeny již u Walta Whitmana a sama dává základ hnutí hippies. Generace beatníků je nesmírně důležitým faktorem, který v padesátých a šedesátých letech utvářel Ameriku nejen skrze literaturu. V pozdějším rozkvětu se jednalo o vztah s životem a samotný způsob žití. Myšlenky, které představitelé tohoto hnutí sdělovali, ovlivnily masy lidí po celé Americe a později i Evropě. Beatnická filozofie byla pro Americkou kulturu uvolněním a v pozdějších letech se dostává na filmové plátno. Tato práce pozoruje vyprávění beatnických myšlenek filmovou řečí.
Anotace v angličtině
The beat generation is commonly known for its innovative attitude in the world of literature and their unique attitude inspired many followers. Their philosophical platform is rooted in the work of Walt Whitman and the beatnik artists are considered to be a foundation stone for the hippie movement. The beat generation is a very im-portant movement which formed the USA culture in the fifties and sixties not only with literature. In the later days of beatniks this meant affecting the day-to-day life of inter-ested Americans. The ideas which the leaders of this movement applied influenced masses of people and also transformed to the cinema screen. This paper observes the beatnik philosophy with the use of film language.
Klíčová slova
Generace Beatníků, svoboda, filozofie, literatura
Klíčová slova v angličtině
Beat generation, freedom, philosophy, literature
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2x normostrany.
c) 3 ks technického scénáře v kroužkové vazbě.
d) V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tyto data odevzdává za projekt vždy jeden člověk - nutná konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2x normostrany.
c) 3 ks technického scénáře v kroužkové vazbě.
d) V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tyto data odevzdává za projekt vždy jeden člověk - nutná konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
HENDRICH, Vladimír. Easy Rider & Co: rebelové, motorky, hippies a drogy ve filmu. Praha: Maťa, 1996, 120 s., [12] s. il. ISBN 8086013057.
THOMPSON, Kristin a David BORDWELL. Dějiny filmu: přehled světové kinematografie. 2., opr. vyd. V Praze: Akademie múzických umění, 2011, 827 s., [24] s. obr. příl. ISBN 978-80-7331-207-7.
BELL, Daniel. Kulturní rozpory kapitalismu. Vyd. 1. Praha: Sociologické nakladatelství, 1999, 335 s. ISBN 80-85850-84-2.
LABÍK, Ľudovít. Dramaturgia strihovej skladby: horizontálna a vertikálna štruktúra filmového príbehu. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2013, 218 s. ISBN 978-80-87500-30-9.
Seznam doporučené literatury
HENDRICH, Vladimír. Easy Rider & Co: rebelové, motorky, hippies a drogy ve filmu. Praha: Maťa, 1996, 120 s., [12] s. il. ISBN 8086013057.
THOMPSON, Kristin a David BORDWELL. Dějiny filmu: přehled světové kinematografie. 2., opr. vyd. V Praze: Akademie múzických umění, 2011, 827 s., [24] s. obr. příl. ISBN 978-80-7331-207-7.
BELL, Daniel. Kulturní rozpory kapitalismu. Vyd. 1. Praha: Sociologické nakladatelství, 1999, 335 s. ISBN 80-85850-84-2.
LABÍK, Ľudovít. Dramaturgia strihovej skladby: horizontálna a vertikálna štruktúra filmového príbehu. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2013, 218 s. ISBN 978-80-87500-30-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
-promítla se zkušenost s film.experimentem do vašeho filmu? Nemyslím si, že to dokážu, ale ráda bych oslovovala lidi, kteří jsou mio myšlenkově blízcí.
-proč jste volila černobílé a barevné kamery? Osvětlila vlastní záměr a konstatovala, že si v tom každý najde vlastní interpretace.
Vynikající obhajoba! Prokázala hluboké znalosti v problematice, které dokázala aplikovat i na vlastní tvorbu.