Tato práce se zabývá osobností prvního asistenta režie hraného filmu, jeho organizační a provozní funkcí, jeho náplní práce v průběhu filmového natáčení a přípravných prací. Měla by podat základní znalost potřebnou ke zvládnutí pozice prvního asistenta režie ve filmovém štábu.
Anotace v angličtině
This thesis deals with personality of the 1st assistant director, his administrative and operational behaviour on set during production and pre-production. It should provide a basic knowledge of managing a movie set as the 1st assistant director.
Klíčová slova
natáčení, film, první asistent režie, pomocný režisér, filmový štáb
Klíčová slova v angličtině
shooting, film, 1st assistant director, AD, film crew
Rozsah průvodní práce
32 s. (39 399 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce se zabývá osobností prvního asistenta režie hraného filmu, jeho organizační a provozní funkcí, jeho náplní práce v průběhu filmového natáčení a přípravných prací. Měla by podat základní znalost potřebnou ke zvládnutí pozice prvního asistenta režie ve filmovém štábu.
Anotace v angličtině
This thesis deals with personality of the 1st assistant director, his administrative and operational behaviour on set during production and pre-production. It should provide a basic knowledge of managing a movie set as the 1st assistant director.
Klíčová slova
natáčení, film, první asistent režie, pomocný režisér, filmový štáb
Klíčová slova v angličtině
shooting, film, 1st assistant director, AD, film crew
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2x normostrany.
c) 3 ks technického scénáře v kroužkové vazbě.
d) V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tyto data odevzdává za projekt vždy jeden člověk - nutná konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2x normostrany.
c) 3 ks technického scénáře v kroužkové vazbě.
d) V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tyto data odevzdává za projekt vždy jeden člověk - nutná konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
Drvota, Mojmír. Základní složky filmu. NFA, Praha 1994, ISBN 59-014-94
Bazin, André. Co je to film. Praha : ČSFÚ, 1979
Plazewski, Jerzy. Filmová řeč. Praha : Orbis, 1967
Aristotelés. O duši. Praha : Rezek, 1995. ISBN 80-901796-4-9
Ejzenštejn, Sergej Michajlovič. O stavbě uměleckého díla. Praha : Čs. spisovatel, 1963
Aristoteles. Poetika. Praha, 1993
Hitchcock, A., Truffaut, F. Rozhovory Hitchcock - Truffaut. Praha : Čs. filmový ústav, 1987
Pondělíček, Ivan. Svět k obrazu svému. NFA, Praha 1999, ISBN 80-7004-092-0
Mukařovský, Jan. Výbor z literárně teoretických statí J. Mukařovského. Praha : SPN, 1971
Kňáva, P. Herec ve filmu a v televizi
Holeček, J. Herec základ i problém výroby filmu
Drbohlavová-Kučerová, E. Herecké obsazení ve filmu
Cmíral, L. Režie živého televizního vysílání
Janíková, Jana. Audiovizuální podoby reklamy. UTB Zlín, 2006
Adler, Rudolf. Cesta k filmovému dokumentu. Praha : FAMU, 1997. ISBN 8085883 22 8
Jirák, J., Kopplová, B. Média a společnost. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-697-7
Křížek, Z. Tvorba propagačních prostředků, Zlín, UTB 2001 - skripta
Seznam doporučené literatury
Drvota, Mojmír. Základní složky filmu. NFA, Praha 1994, ISBN 59-014-94
Bazin, André. Co je to film. Praha : ČSFÚ, 1979
Plazewski, Jerzy. Filmová řeč. Praha : Orbis, 1967
Aristotelés. O duši. Praha : Rezek, 1995. ISBN 80-901796-4-9
Ejzenštejn, Sergej Michajlovič. O stavbě uměleckého díla. Praha : Čs. spisovatel, 1963
Aristoteles. Poetika. Praha, 1993
Hitchcock, A., Truffaut, F. Rozhovory Hitchcock - Truffaut. Praha : Čs. filmový ústav, 1987
Pondělíček, Ivan. Svět k obrazu svému. NFA, Praha 1999, ISBN 80-7004-092-0
Mukařovský, Jan. Výbor z literárně teoretických statí J. Mukařovského. Praha : SPN, 1971
Kňáva, P. Herec ve filmu a v televizi
Holeček, J. Herec základ i problém výroby filmu
Drbohlavová-Kučerová, E. Herecké obsazení ve filmu
Cmíral, L. Režie živého televizního vysílání
Janíková, Jana. Audiovizuální podoby reklamy. UTB Zlín, 2006
Adler, Rudolf. Cesta k filmovému dokumentu. Praha : FAMU, 1997. ISBN 8085883 22 8
Jirák, J., Kopplová, B. Média a společnost. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-697-7
Křížek, Z. Tvorba propagačních prostředků, Zlín, UTB 2001 - skripta
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
otázka: míníte se pozici asistenta režie věnovat dál? Podal sebereflexní odpověď.
Proč nebyla videa doplněna o trackové popisky? Neměl u všech produktů dostatečné informace.
Proč opakujete postup výroby sítka? Rozvedl odpověď - zaměřil se na komplikace dialogu s designérama, proto audiovizuálně znovu zopakoval.
Jak se podílely designérky na výsledné podobě videa? Vůbec.