Informace o kvalifikační práci 1. Zobrazení rodinných vztahů ve filmech Dogma 95
2. Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 20 min, film Spravedliví
- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část: Zobrazení rodinných vztahů ve filmech Dogma 95 2. Praktická část: Film "Spravedliví", délka minimálně 20 min, režie
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical part: Depiction of Family Relations in Dogme 95 films (Mgr. Jana Bébarová)
2. Practical part: The Audiovisual Work or Thematic Set of Audiovisual Works, Duration of at Least 20 minutes, the Film Righteous (prof. Stanislav Párnický, ArtD.)
Název dle studenta
1. Zobrazení rodinných vztahů ve filmech Dogma 95
2. Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 20 min, film Spravedliví
Název dle studenta v angličtině
1. Depiction of Family Relations in Dogme 95 Films
2. The Audiovisual Work or Thematic Set of Audiovisual Works, Duration of at Least 20 minutes, the Film Righteous
Ve své práci se věnuji fenoménu manifestu Dogma 95 a rozboru z hlediska zobrazení rodinných vztahů ve filmech Larse von Triera, Thomase Vinterberga a S?ren Kragh-Jacobsena. V teoretické části přináším základní informace o psychologii rodiny a narušených mezilidských vztazích, dále se poté věnuji historickým aspektům vzniku manifestu a režijním biografiím zakládajících režisérům. V poslední části své práce se věnuji metodo-logickým rozborům základních filmů, jež v rámci manifestu Dogma 95 vznikly a řeší téma rodiny.
Anotace v angličtině
My work deals with the Dogma 95 phenomenon and the analysis of the display of family relations in films by Larse von Trier, Thomase Vinterberg and S?ren Kragh-Jacobsen. The theoretical part offers basic information on family psychology and unstable interpersonal relationships. Moreover, it is devoted to the historical aspects of the formation of the mani-festo and the biographies of the founding directors. The last part of my work analyzes the fundamental methodology of the films created within the Dogma 95 manifesto that deal with the theme of family.
Klíčová slova
Lars von Trier, Dogme 95, manifest, Thomas Vinterberg, Jacobsen, rodinné vztahy, Idioti, Mifune, Rodinná oslava
Klíčová slova v angličtině
Lars von Trier, Dogme 95, manifesto, Thomas Vinterberg, Jacobsen, family relationships, Idiots (Idioterne), Mifune's Last Song, Celebration
Rozsah průvodní práce
95 s. (196 880 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Ve své práci se věnuji fenoménu manifestu Dogma 95 a rozboru z hlediska zobrazení rodinných vztahů ve filmech Larse von Triera, Thomase Vinterberga a S?ren Kragh-Jacobsena. V teoretické části přináším základní informace o psychologii rodiny a narušených mezilidských vztazích, dále se poté věnuji historickým aspektům vzniku manifestu a režijním biografiím zakládajících režisérům. V poslední části své práce se věnuji metodo-logickým rozborům základních filmů, jež v rámci manifestu Dogma 95 vznikly a řeší téma rodiny.
Anotace v angličtině
My work deals with the Dogma 95 phenomenon and the analysis of the display of family relations in films by Larse von Trier, Thomase Vinterberg and S?ren Kragh-Jacobsen. The theoretical part offers basic information on family psychology and unstable interpersonal relationships. Moreover, it is devoted to the historical aspects of the formation of the mani-festo and the biographies of the founding directors. The last part of my work analyzes the fundamental methodology of the films created within the Dogma 95 manifesto that deal with the theme of family.
Klíčová slova
Lars von Trier, Dogme 95, manifest, Thomas Vinterberg, Jacobsen, rodinné vztahy, Idioti, Mifune, Rodinná oslava
Klíčová slova v angličtině
Lars von Trier, Dogme 95, manifesto, Thomas Vinterberg, Jacobsen, family relationships, Idiots (Idioterne), Mifune's Last Song, Celebration
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2x normostrany.
c) 3 ks technického scénáře v kroužkové vazbě.
d) V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tyto data odevzdává za projekt vždy jeden člověk nutná konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o diplomové práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2x normostrany.
c) 3 ks technického scénáře v kroužkové vazbě.
d) V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tyto data odevzdává za projekt vždy jeden člověk nutná konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o diplomové práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
SCHEPELERN, Peter. Lars von Trier a jeho filmy: muka a vykoupení. Vyd. 1. Praha: Orpheus, 2004, 228 s. ISBN 80-903310-2-5
JUNG, Carl Gustav. Archetypy a nevědomí. Vyd. 1. Brno: Nakladatelství Tomáše Janečka, 1997, 437 s. ISBN 8085880113
STEVENSON, Jack. Dogme uncut: lars von trier, thomas vinterberg, and the gang that took on hollywood. Santa Monica (USA): Santa Monica Press, 2004. ISBN 1891661353
BAINBRIDGE, Caroline. The cinema of Lars von Trier: authenticity and artifice. London: Wallflower Press, 2007. ISBN 978-190-5674-442
BADLEY, Linda. Lars von Trier. Urbana: University of Illinois Press, 2010, 1 online zdroj (234 pages). Contemporary film directors. ISBN 978-0-252-07790-6.
Seznam doporučené literatury
SCHEPELERN, Peter. Lars von Trier a jeho filmy: muka a vykoupení. Vyd. 1. Praha: Orpheus, 2004, 228 s. ISBN 80-903310-2-5
JUNG, Carl Gustav. Archetypy a nevědomí. Vyd. 1. Brno: Nakladatelství Tomáše Janečka, 1997, 437 s. ISBN 8085880113
STEVENSON, Jack. Dogme uncut: lars von trier, thomas vinterberg, and the gang that took on hollywood. Santa Monica (USA): Santa Monica Press, 2004. ISBN 1891661353
BAINBRIDGE, Caroline. The cinema of Lars von Trier: authenticity and artifice. London: Wallflower Press, 2007. ISBN 978-190-5674-442
BADLEY, Linda. Lars von Trier. Urbana: University of Illinois Press, 2010, 1 online zdroj (234 pages). Contemporary film directors. ISBN 978-0-252-07790-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Zodpověděla na položené otázky. Byla aktivním účastníkem diskuse k tvůrčí části práce.