Globální marketingová strategie je výsledkem marketingového smýšlení firem, které chtějí využívat všech výhod spojených s podnikáním na mezinárodních trzích. K tomu, aby jejich podnikání bylo efektivní, musí mít přehled o trzích, na které chtějí vstoupit. K takovému základnímu přehledu můžeme počítat například znalost jednotlivých kultur, prezenci cílů a globální marketingové strategie, znalost jednotlivých fází při vstupu na mezinárodní trhy, tedy výběr konkrétní země, načasování vstupu a způsob vstupu, ale také zdroje informací o cizích trzích. Volba strategie pro jednu zemi může být zcela neúčinná pro zemi druhou. Práce proto popisuje jen obecné vzorce strategií s několika konkrétními příklady. Standardizace, tedy možnost nabízet stejné zboží, služby na několika trzích současně je v mnohých případech jen sen. Realitou je modifikace nebo adaptace produktů k cílovému trhu. Jakým způsobem modifikovat, co modifikovat a kdy modifikovat je rovněž součástí práce.
Anotace v angličtině
Developing a global marketing strategy to compete effectively in world markets is one of the most critical challenges facing firms today. Whether the firm concentrates on a few markets close to home or targets many markets throughout the world, a long run dynamic strategy must be formulated to provide the firm with a sustainable competitive advantage. This strategy should, at the same time, enable the firm to anticipate, respond and adapt to the complexity and rapid pace of change in the global market place.
Global marketing strategy deals directly with the issues that today˘s global marketers face. Currently available examine the various aspects of the international marketing environment, and tha tactical decision. However, limited attention is paid to strategic issues, and in particulard, the need to consider the impact of regional market integration and the growing interdependence of markets worldwide on the formulation of global market strategy.
Globální marketingová strategie je výsledkem marketingového smýšlení firem, které chtějí využívat všech výhod spojených s podnikáním na mezinárodních trzích. K tomu, aby jejich podnikání bylo efektivní, musí mít přehled o trzích, na které chtějí vstoupit. K takovému základnímu přehledu můžeme počítat například znalost jednotlivých kultur, prezenci cílů a globální marketingové strategie, znalost jednotlivých fází při vstupu na mezinárodní trhy, tedy výběr konkrétní země, načasování vstupu a způsob vstupu, ale také zdroje informací o cizích trzích. Volba strategie pro jednu zemi může být zcela neúčinná pro zemi druhou. Práce proto popisuje jen obecné vzorce strategií s několika konkrétními příklady. Standardizace, tedy možnost nabízet stejné zboží, služby na několika trzích současně je v mnohých případech jen sen. Realitou je modifikace nebo adaptace produktů k cílovému trhu. Jakým způsobem modifikovat, co modifikovat a kdy modifikovat je rovněž součástí práce.
Anotace v angličtině
Developing a global marketing strategy to compete effectively in world markets is one of the most critical challenges facing firms today. Whether the firm concentrates on a few markets close to home or targets many markets throughout the world, a long run dynamic strategy must be formulated to provide the firm with a sustainable competitive advantage. This strategy should, at the same time, enable the firm to anticipate, respond and adapt to the complexity and rapid pace of change in the global market place.
Global marketing strategy deals directly with the issues that today˘s global marketers face. Currently available examine the various aspects of the international marketing environment, and tha tactical decision. However, limited attention is paid to strategic issues, and in particulard, the need to consider the impact of regional market integration and the growing interdependence of markets worldwide on the formulation of global market strategy.
1. Na základě studia odborné literatury zpracujte přehled dosavadního stavu řešené problematiky v oblasti marketingových strategií pro mezinárodní trhy.
2. Stanovte výchozí podmínky, fáze a metody zpracování, definujte cíle své práce.
3. Proveďte syntézu získaných poznatků a na jejím základě zpracujte praktickou část své diplomové práce.
4. V závěru práce uveďte návrhy na řešení či doporučení pro hospodářskou sféru.
Zásady pro vypracování
1. Na základě studia odborné literatury zpracujte přehled dosavadního stavu řešené problematiky v oblasti marketingových strategií pro mezinárodní trhy.
2. Stanovte výchozí podmínky, fáze a metody zpracování, definujte cíle své práce.
3. Proveďte syntézu získaných poznatků a na jejím základě zpracujte praktickou část své diplomové práce.
4. V závěru práce uveďte návrhy na řešení či doporučení pro hospodářskou sféru.
Seznam doporučené literatury
DOUGLAS, S. Global marketing strategy. Singapore 1995, MCGraw-Hill Book, ISBN 0-07-113277-5
HERTZOVÁ,N. Plíživý převrat. Dokořán Praha 2003, ISBN: 80-86569-46-2
THATCHER,M. Statescraft: Strategies for a Changing World. HarperCollin Londýn 2002
MARIEKE, M. Global marketing and Advertising, Understanding Cultural Paradoxes. Sage Publication, Londýn 2003, ISBN: 0-8039-5970-2
HOFSTEDE, G. Kultury a organizace: software lidské mysli: spolupráce mezi kulturami a její důležitost pro přežití. Praha 1999 Univerzita Karlova,Filozofická fakulta, ISBN: 80-85899-72-8
KOLMAN, L. Cross-cultural differences in Central Europe. Journal of Managerial Psychology, 2003
GIBSON, R. Nový obraz budoucnosti, Managament Press Praha 2000, ISBN: 80-7021-335-3
Seznam doporučené literatury
DOUGLAS, S. Global marketing strategy. Singapore 1995, MCGraw-Hill Book, ISBN 0-07-113277-5
HERTZOVÁ,N. Plíživý převrat. Dokořán Praha 2003, ISBN: 80-86569-46-2
THATCHER,M. Statescraft: Strategies for a Changing World. HarperCollin Londýn 2002
MARIEKE, M. Global marketing and Advertising, Understanding Cultural Paradoxes. Sage Publication, Londýn 2003, ISBN: 0-8039-5970-2
HOFSTEDE, G. Kultury a organizace: software lidské mysli: spolupráce mezi kulturami a její důležitost pro přežití. Praha 1999 Univerzita Karlova,Filozofická fakulta, ISBN: 80-85899-72-8
KOLMAN, L. Cross-cultural differences in Central Europe. Journal of Managerial Psychology, 2003
GIBSON, R. Nový obraz budoucnosti, Managament Press Praha 2000, ISBN: 80-7021-335-3