Bakalářská práce se zabývá popisem lidské komunikace a rozdělením komunikace na verbální a neverbální. Práce je zaměřena především na prezentování, které je u většiny lidí provázeno komunikačními bariérami. Těmto překážkám lze předcházet různými technikami, seznámíme se s návody a radami, jak komunikační bariéry úspěšně překonat. Následující praktická část obsahuje výsledky dotazníkového šetření, zkoumajícího prezentační schopnosti a bariéry studentů vysokých škol. Zjištěné výsledky analyzujeme, interpretujeme a navrhneme doporučení.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the description of human communication and distribution of communication to verbal and nonverbal. The work is mainly focused on the presentation that is in most people accompanied by communication barriers. These barriers can be prevented by different techniques, familiarize ourselves with the instructions and advice on how to successfully overcome communication barriers. The following practical part contains the results of a survey that examines the barriers and presentation skills of university students. The results analyze, interpret and propose recommendations.
human communication, verbal communication, nonverbal communication, presentation, communication barriers
Rozsah průvodní práce
60 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá popisem lidské komunikace a rozdělením komunikace na verbální a neverbální. Práce je zaměřena především na prezentování, které je u většiny lidí provázeno komunikačními bariérami. Těmto překážkám lze předcházet různými technikami, seznámíme se s návody a radami, jak komunikační bariéry úspěšně překonat. Následující praktická část obsahuje výsledky dotazníkového šetření, zkoumajícího prezentační schopnosti a bariéry studentů vysokých škol. Zjištěné výsledky analyzujeme, interpretujeme a navrhneme doporučení.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the description of human communication and distribution of communication to verbal and nonverbal. The work is mainly focused on the presentation that is in most people accompanied by communication barriers. These barriers can be prevented by different techniques, familiarize ourselves with the instructions and advice on how to successfully overcome communication barriers. The following practical part contains the results of a survey that examines the barriers and presentation skills of university students. The results analyze, interpret and propose recommendations.
human communication, verbal communication, nonverbal communication, presentation, communication barriers
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucí bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucí bude práce zaměřena:
- na sociální komunikaci;
- na rozdělení komunikace na verbální a neverbální;
- na komunikační dovednosti a bariéry;
- na možnosti odstranění komunikačních bariér.
Součástí práce bude kvantitativně orientované výzkumné šetření zaměřené na průzkum komunikačních dovedností studentů a pedagogů vysokých škol, jejich dovedností a komunikačních bariér.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucí bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucí bude práce zaměřena:
- na sociální komunikaci;
- na rozdělení komunikace na verbální a neverbální;
- na komunikační dovednosti a bariéry;
- na možnosti odstranění komunikačních bariér.
Součástí práce bude kvantitativně orientované výzkumné šetření zaměřené na průzkum komunikačních dovedností studentů a pedagogů vysokých škol, jejich dovedností a komunikačních bariér.
Seznam doporučené literatury
ČERNÝ, V. 2008. Řeč těla. 1. vydání. Brno: Computer Press, a.s.
DeVITO, J. A. 2008. Základy mezilidské komunikace. 6. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s.
PEASE, A. 2001. Řeč těla: jak porozumět druhým z jejich gest, mimiky a postojů těla. 1. vydání. Praha: Portál.
PECH, J. 2009. Řeč těla a umění komunikace. 1. vydání. Praha: NS Svoboda.
PLAŇAVA, I. 2005. Průvodce mezilidskou komunikací. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
ČERNÝ, V. 2008. Řeč těla. 1. vydání. Brno: Computer Press, a.s.
DeVITO, J. A. 2008. Základy mezilidské komunikace. 6. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s.
PEASE, A. 2001. Řeč těla: jak porozumět druhým z jejich gest, mimiky a postojů těla. 1. vydání. Praha: Portál.
PECH, J. 2009. Řeč těla a umění komunikace. 1. vydání. Praha: NS Svoboda.
PLAŇAVA, I. 2005. Průvodce mezilidskou komunikací. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Příklad zápisu:
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce - viz posudky
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. doc. Jůzl: Jaký je Váš názor na zkoušení přes Skype a jaká to má úskalí?