Téma bakalářské práce podrobně popisuje sociální klima a kulturu na základní škole. Práce je rozdělena do dvou částí, a to teoretické a praktické. Teoretická část vymezuje pojem sociální klima a kulturu na základní škole, popisuje vznik klima školy a klima třídy, determinanty a tvůrce klimatu. Popisuje také vztahy pedagogů a žáků školy, různých faktorů a zdrojů klima ve škole.
Praktická část analyzuje kvalitativní strategii pomocí metody Workshopu a techniky mapování mysle, vztah žáků a učitelů k sociálnímu klimatu a kultury vybrané školy a následně zjištění možností zlepšování klima a kultury této vybrané základní školy
Anotace v angličtině
The topic of the thesis closely deseribes the social climate and culture in elementary school. The work is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part defines the concept of social climate and culture in elementary school, describes the formation of school climate and class climate , determinants and creators of climate. Deseribes also relations between teachers and pupils, the different factors and sources of school climate.
The practical part analyzes the qualitative strategy using Workshop methods and mind mapping techniques, the relationships between students and teachers to the social climate and culture in our schools and then finding opportunities to improve the climate and culture of that chosen elementary school.
Klíčová slova
sociální klima, kultura školy, workshop, mapování mysli
Klíčová slova v angličtině
social climate, school culture, workshop, mind mapping.
Rozsah průvodní práce
48
Jazyk
CZ
Anotace
Téma bakalářské práce podrobně popisuje sociální klima a kulturu na základní škole. Práce je rozdělena do dvou částí, a to teoretické a praktické. Teoretická část vymezuje pojem sociální klima a kulturu na základní škole, popisuje vznik klima školy a klima třídy, determinanty a tvůrce klimatu. Popisuje také vztahy pedagogů a žáků školy, různých faktorů a zdrojů klima ve škole.
Praktická část analyzuje kvalitativní strategii pomocí metody Workshopu a techniky mapování mysle, vztah žáků a učitelů k sociálnímu klimatu a kultury vybrané školy a následně zjištění možností zlepšování klima a kultury této vybrané základní školy
Anotace v angličtině
The topic of the thesis closely deseribes the social climate and culture in elementary school. The work is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part defines the concept of social climate and culture in elementary school, describes the formation of school climate and class climate , determinants and creators of climate. Deseribes also relations between teachers and pupils, the different factors and sources of school climate.
The practical part analyzes the qualitative strategy using Workshop methods and mind mapping techniques, the relationships between students and teachers to the social climate and culture in our schools and then finding opportunities to improve the climate and culture of that chosen elementary school.
Klíčová slova
sociální klima, kultura školy, workshop, mapování mysli
Klíčová slova v angličtině
social climate, school culture, workshop, mind mapping.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na objasnění základních principů: sociální klima školy (resp. školní klima), faktory a zdroje klimatu ve škole, vztah pedagogů školy ke klimatu v ní, kultura školy, transmise kulturních hodnot školou, osobnosti školy apod.;
- na zjistění možnosti zlepšování klimatu a kultury vybrané základní školy.
Ke zkoumání bude využita kvalitativní strategie, metoda workshop, technika mapování mysli.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na objasnění základních principů: sociální klima školy (resp. školní klima), faktory a zdroje klimatu ve škole, vztah pedagogů školy ke klimatu v ní, kultura školy, transmise kulturních hodnot školou, osobnosti školy apod.;
- na zjistění možnosti zlepšování klimatu a kultury vybrané základní školy.
Ke zkoumání bude využita kvalitativní strategie, metoda workshop, technika mapování mysli.
Seznam doporučené literatury
ČAPEK, R. Třídní klima a školní klima. Vyd. 1. Praha: Grada, 2010, 325 s. ISBN 978-80-247-2742-4.
GRECMANOVÁ, H. Klima školy. Vyd. 1. Olomouc: Hanex, 2008, 209 s. ISBN 978-80-7409-010-3.
KOŤA, J., HAVLÍK, R. Sociologie výchovy a školy. 1. vyd. Praha: Portál, 2002, 184 s. ISBN 80-7178-635-7.
PETLÁK, E. Klima školy a klima triedy. 1.vyd. Bratislava: IRIS, 2006, 119 s. ISBN 80-89018-97-1.
Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)v znění aktuálních předpisů.
Seznam doporučené literatury
ČAPEK, R. Třídní klima a školní klima. Vyd. 1. Praha: Grada, 2010, 325 s. ISBN 978-80-247-2742-4.
GRECMANOVÁ, H. Klima školy. Vyd. 1. Olomouc: Hanex, 2008, 209 s. ISBN 978-80-7409-010-3.
KOŤA, J., HAVLÍK, R. Sociologie výchovy a školy. 1. vyd. Praha: Portál, 2002, 184 s. ISBN 80-7178-635-7.
PETLÁK, E. Klima školy a klima triedy. 1.vyd. Bratislava: IRIS, 2006, 119 s. ISBN 80-89018-97-1.
Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)v znění aktuálních předpisů.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, mapy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce - viz posudky
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem
3. dr. Vaňková: Jaký další zajímavý (nejzajímavější výsledek - učitelé jsou hodně upovídaní) výsledek vyšel z Vašeho výzkumu?