Bakalářská práce se je zaměřena na diagnostiku ve školní třídě. V teoretické části bakalářské práce je vymezen pojem pedagogická diagnostika, diagnostika žáka a diagnostika kli-matu třídy. V praktické části bakalářské práce je popsána kvalitativní strategie výzkumu s využitím polostrukturovaných rozhovorů s učiteli a interpretovány a diskutovány výsledky výzkumu.
Anotace v angličtině
The bachelor´s thesis is focused on classroom diagnostics. The theoretical part of the ba-chelor´s thesis defines terms such as pedagogical diagnostics, pupil assessment and classro-om climate assessment. In the practical part of the bachelor´s thesis is described qualitative research strategy based on semi-structured interviews with teachers and the research results are interpreted and discussed.
Klíčová slova
Inkluze, pedagogická diagnostika, žák, učitel, klima třídy, základní škola, diagnostika žáka
Bakalářská práce se je zaměřena na diagnostiku ve školní třídě. V teoretické části bakalářské práce je vymezen pojem pedagogická diagnostika, diagnostika žáka a diagnostika kli-matu třídy. V praktické části bakalářské práce je popsána kvalitativní strategie výzkumu s využitím polostrukturovaných rozhovorů s učiteli a interpretovány a diskutovány výsledky výzkumu.
Anotace v angličtině
The bachelor´s thesis is focused on classroom diagnostics. The theoretical part of the ba-chelor´s thesis defines terms such as pedagogical diagnostics, pupil assessment and classro-om climate assessment. In the practical part of the bachelor´s thesis is described qualitative research strategy based on semi-structured interviews with teachers and the research results are interpreted and discussed.
Klíčová slova
Inkluze, pedagogická diagnostika, žák, učitel, klima třídy, základní škola, diagnostika žáka
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 20/2016, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na problematiku diagnostiky;
- na možnosti explicitní a implicitní diagnostiky ve třídách základní školy.
Součástí práce bude výzkum zaměřený na zkušenosti učitelů s různými formami diagnostiky.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 20/2016, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na problematiku diagnostiky;
- na možnosti explicitní a implicitní diagnostiky ve třídách základní školy.
Součástí práce bude výzkum zaměřený na zkušenosti učitelů s různými formami diagnostiky.
Seznam doporučené literatury
DVOŘÁKOVÁ, Miloslava. Pedagogicko psychologická diagnostika I. Vyd. 2. upr., České Budějovice: Jihočeská univerzita, 2000, 192 s. ISBN 80-704-0402-7.
HRABAL, Vladimír. Diagnostika: Pedagogickopsychologická diagnostika žáka s úvodem do diagnostické aplikace statistiky. 2. vyd. Praha: Karolinum, 2002, 199 s. ISBN 80-246-0319-5.
KAŠPÁRKOVÁ, Svatava. Pedagogická diagnostika třídy a žáka. Vyd. 1. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, 2009, 116 s. ISBN 978-80-7318-790-3.
MALACH, Josef a Iva ČERVENKOVÁ. Hodnocení klíčových kompetencí ve školní edukaci. 1. vyd. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2014, 170 s. ISBN 978-80-7464-655-3.
SPÁČILOVÁ, Hana. Pedagogická diagnostika v primární škole. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2009, 119 s. ISBN 978-80-244-2264-0.
ZELINKOVÁ, Olga. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. 2. vyd. Praha: Portál, 2007, 207 s. ISBN 978-80-7367-326-0.
Seznam doporučené literatury
DVOŘÁKOVÁ, Miloslava. Pedagogicko psychologická diagnostika I. Vyd. 2. upr., České Budějovice: Jihočeská univerzita, 2000, 192 s. ISBN 80-704-0402-7.
HRABAL, Vladimír. Diagnostika: Pedagogickopsychologická diagnostika žáka s úvodem do diagnostické aplikace statistiky. 2. vyd. Praha: Karolinum, 2002, 199 s. ISBN 80-246-0319-5.
KAŠPÁRKOVÁ, Svatava. Pedagogická diagnostika třídy a žáka. Vyd. 1. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, 2009, 116 s. ISBN 978-80-7318-790-3.
MALACH, Josef a Iva ČERVENKOVÁ. Hodnocení klíčových kompetencí ve školní edukaci. 1. vyd. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2014, 170 s. ISBN 978-80-7464-655-3.
SPÁČILOVÁ, Hana. Pedagogická diagnostika v primární škole. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2009, 119 s. ISBN 978-80-244-2264-0.
ZELINKOVÁ, Olga. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. 2. vyd. Praha: Portál, 2007, 207 s. ISBN 978-80-7367-326-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce - viz posudky
- odpověděl částečně
3. dr. Neslušanová- Jak vidíte možnosti sociálně pedagogické diagnostiky ve školní třídě?- odpověděl částečně