Tato bakalářská práce se zabývá vlivem výchovy rodičů na chování dítěte. V první kapitole se zmiňuje o rodině, její typologii a funkcích. Předmětem další kapitoly je rodinná výchova a její vliv na vývoj dítěte. Třetí kapitola je totožná s metodickou částí, kde jsou uvedeny metody a strategie, popsán způsob výběru a kritéria pro výběr výzkumných vzorků. Ve čtvrté kapitole jsou uvedeny kazuistiky celkem osmi rodin, přičemž vždy byly uvedeny dvě rodiny z kategorie rodin funkčních, problémových, dysfunkčních a afunkčních.
Anotace v angličtině
The bachelor degree thesis concerns the influence of parenting on the children´s behaviour. In the first chapter the author describes the family, its typology and functions. The subject matter of the next chapter is the parenting and its influence on the child´s development. The third chapter comprises the methodology and strategies used, a description of the selection procedure and criteria for the selection of research specimens. The fourth chapter presents case reports of eight families, of which the categories of functional, problem, dysfunctional and non-functional families are represented by two family each.
Klíčová slova
Rodina, typy rodiny, funkce rodiny, výchova, patologické výchovné působení
Klíčová slova v angličtině
Family, family types, family functions, parenting, pathological parenting
Rozsah průvodní práce
86 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem výchovy rodičů na chování dítěte. V první kapitole se zmiňuje o rodině, její typologii a funkcích. Předmětem další kapitoly je rodinná výchova a její vliv na vývoj dítěte. Třetí kapitola je totožná s metodickou částí, kde jsou uvedeny metody a strategie, popsán způsob výběru a kritéria pro výběr výzkumných vzorků. Ve čtvrté kapitole jsou uvedeny kazuistiky celkem osmi rodin, přičemž vždy byly uvedeny dvě rodiny z kategorie rodin funkčních, problémových, dysfunkčních a afunkčních.
Anotace v angličtině
The bachelor degree thesis concerns the influence of parenting on the children´s behaviour. In the first chapter the author describes the family, its typology and functions. The subject matter of the next chapter is the parenting and its influence on the child´s development. The third chapter comprises the methodology and strategies used, a description of the selection procedure and criteria for the selection of research specimens. The fourth chapter presents case reports of eight families, of which the categories of functional, problem, dysfunctional and non-functional families are represented by two family each.
Klíčová slova
Rodina, typy rodiny, funkce rodiny, výchova, patologické výchovné působení
Klíčová slova v angličtině
Family, family types, family functions, parenting, pathological parenting
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou průběžně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na vymezení rodiny a typologii rodin;
- na výchovu dítěte, její základní prvky a chyby ve výchově;
- na výchovné styly rodičů;
- na formy odměn a trestů;
- na další možnosti ovlivnění výchovy dítěte.
Cíl práce: Rozebrat hlavní aspekty výchovy dítěte v rodině se zřetelem k jejímu vlivu na jeho chování.
Součástí práce bude kvantitativně zaměřený výzkum zaměřený na zjištění vztahu výchovného stylu rodičů a chování dítěte v určitých situacích.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou průběžně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na vymezení rodiny a typologii rodin;
- na výchovu dítěte, její základní prvky a chyby ve výchově;
- na výchovné styly rodičů;
- na formy odměn a trestů;
- na další možnosti ovlivnění výchovy dítěte.
Cíl práce: Rozebrat hlavní aspekty výchovy dítěte v rodině se zřetelem k jejímu vlivu na jeho chování.
Součástí práce bude kvantitativně zaměřený výzkum zaměřený na zjištění vztahu výchovného stylu rodičů a chování dítěte v určitých situacích.
Seznam doporučené literatury
MATĚJČEK, Z. 2008. Co děti nejvíc potřebují. Praha: Portál.
MATĚJČEK, Z. 2007. Co, kdy a jak ve výchově dětí. Praha: Portál.
MATĚJČEK, Z. 2007. Po dobrém, nebo po zlém?. Praha: Portál.
STOPPARD, M. 1992. Otestujte své dítě, aneb, Jak objevit a rozvíjet schopnosti svého dítěte. Martin: Neografie.
VÁGNEROVÁ, M. 2005. Vývojová psychologie I.: dětství a dospívání. Praha: Karolinum.
Další leteratura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
MATĚJČEK, Z. 2008. Co děti nejvíc potřebují. Praha: Portál.
MATĚJČEK, Z. 2007. Co, kdy a jak ve výchově dětí. Praha: Portál.
MATĚJČEK, Z. 2007. Po dobrém, nebo po zlém?. Praha: Portál.
STOPPARD, M. 1992. Otestujte své dítě, aneb, Jak objevit a rozvíjet schopnosti svého dítěte. Martin: Neografie.
VÁGNEROVÁ, M. 2005. Vývojová psychologie I.: dětství a dospívání. Praha: Karolinum.
Další leteratura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce - viz posudky
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. dr. Vaňková: Na kolik svěřit výchovu dětí škole např. v sexuální výchově a ve výchově k rodičovství?