Bakalářská práce se zaměřuje na distanční vzdělávání v sociální pedagogice. Teoretická část nás seznamuje s distančním vzděláváním a e-learningem. Přibližuje, jak tvořit studijní materiály a jaké jsou v distančním vzdělávání možnosti komunikace. Smíšený výzkum v praktické části zjišťuje možnosti (výhody a nevýhody implementace) distančního vzdělávání pro studenty oboru "Sociální pedagogika" na šesti univerzitách v České republice.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on the distance education in the social pedagogy. The theoretical part introduces the distance education and e-learning. The thesis shows how to create the learning materials and what are the possibilities of the communication in the distance education. Mixed research in the practical part evaluates the possibilities, advantages and disadvantages of the implementation of the distance education for students with "Social Education" specialization at six universities in the Czech Republic.
Klíčová slova
distanční vzdělávání, e-learning, komunikace, studijní materiály, sociální pedagogika, vysoké školy
Klíčová slova v angličtině
distance education, e-learning, communication, learning materials, social pedagogy, universities
Rozsah průvodní práce
55 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zaměřuje na distanční vzdělávání v sociální pedagogice. Teoretická část nás seznamuje s distančním vzděláváním a e-learningem. Přibližuje, jak tvořit studijní materiály a jaké jsou v distančním vzdělávání možnosti komunikace. Smíšený výzkum v praktické části zjišťuje možnosti (výhody a nevýhody implementace) distančního vzdělávání pro studenty oboru "Sociální pedagogika" na šesti univerzitách v České republice.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on the distance education in the social pedagogy. The theoretical part introduces the distance education and e-learning. The thesis shows how to create the learning materials and what are the possibilities of the communication in the distance education. Mixed research in the practical part evaluates the possibilities, advantages and disadvantages of the implementation of the distance education for students with "Social Education" specialization at six universities in the Czech Republic.
Klíčová slova
distanční vzdělávání, e-learning, komunikace, studijní materiály, sociální pedagogika, vysoké školy
Klíčová slova v angličtině
distance education, e-learning, communication, learning materials, social pedagogy, universities
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na distanční vzdělávání;
- na to, jak se distanční forma vzdělávání využívá v přípravě absolventů společensko-vědních a humanitních oborů vysokých škol a univerzit.
Cílem práce bude kvalitativní strategií výzkumu zjistit a popsat možnosti a analyzovat výhody i bariéry implementace distančního vzdělávání v oboru sociální pedagogika na zvolené vysoké škole. Aplikačním výstupem práce bude návrh distančního vzdělávání v rámci přednáškového bloku vybraného akreditovaného předmětu za asistence knihovny Institutu mezioborových studií, s. r.o. v Brně.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na distanční vzdělávání;
- na to, jak se distanční forma vzdělávání využívá v přípravě absolventů společensko-vědních a humanitních oborů vysokých škol a univerzit.
Cílem práce bude kvalitativní strategií výzkumu zjistit a popsat možnosti a analyzovat výhody i bariéry implementace distančního vzdělávání v oboru sociální pedagogika na zvolené vysoké škole. Aplikačním výstupem práce bude návrh distančního vzdělávání v rámci přednáškového bloku vybraného akreditovaného předmětu za asistence knihovny Institutu mezioborových studií, s. r.o. v Brně.
Seznam doporučené literatury
BEDNAŘÍKOVÁ, Iveta, 2013. Tutor a jeho role v distančním vzdělávání a v e-learningu. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 137 s. Monografie (Univerzita Palackého v Olomouci). ISBN 978-802-4437-958.
DRLÍK, Martin, 2013. Moodle: kompletní průvodce tvorbou a správou elektronických kurzů. 1. vyd. Brno: Computer Press, 344 s. ISBN 978-80-251-3759-8.
Moodle - Open source learning platform [online]. 2011, 10. 2. 2015 [cit. 2015-03-01]. Dostupné z: https://moodle.org/
NESLUŠANOVÁ, S. 2012. Uplatnenie absolventa študijného programu sociálna pedagogika na trhu práce : výskumný projekt dizertačnej práce. Trnava : Pedagogická fakulta Trnavská univerzita, 101 s.
OLIVA, Jiří, 2012. Distanční vzdělávání s pomocí Moodle. Brno. Dostupné z:http://is.muni.cz/th/136421/pedf_m/OLIVA_dp.pdf. Diplomová práce. Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra technické a informační výchovy.
ZLÁMALOVÁ, Helena, 2008. Distanční vzdělávání a eLearning: učební text pro distanční studium. Vyd. 1. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha, 144 s. ISBN 978-808-6723-563.
Seznam doporučené literatury
BEDNAŘÍKOVÁ, Iveta, 2013. Tutor a jeho role v distančním vzdělávání a v e-learningu. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 137 s. Monografie (Univerzita Palackého v Olomouci). ISBN 978-802-4437-958.
DRLÍK, Martin, 2013. Moodle: kompletní průvodce tvorbou a správou elektronických kurzů. 1. vyd. Brno: Computer Press, 344 s. ISBN 978-80-251-3759-8.
Moodle - Open source learning platform [online]. 2011, 10. 2. 2015 [cit. 2015-03-01]. Dostupné z: https://moodle.org/
NESLUŠANOVÁ, S. 2012. Uplatnenie absolventa študijného programu sociálna pedagogika na trhu práce : výskumný projekt dizertačnej práce. Trnava : Pedagogická fakulta Trnavská univerzita, 101 s.
OLIVA, Jiří, 2012. Distanční vzdělávání s pomocí Moodle. Brno. Dostupné z:http://is.muni.cz/th/136421/pedf_m/OLIVA_dp.pdf. Diplomová práce. Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra technické a informační výchovy.
ZLÁMALOVÁ, Helena, 2008. Distanční vzdělávání a eLearning: učební text pro distanční studium. Vyd. 1. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha, 144 s. ISBN 978-808-6723-563.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce - viz posudky
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. Dr. Vaňková: Jaké jsou možnosti využití distančního vzdělávání v praxi - význam učitele?