Informace o kvalifikační práci Zkušenosti mladých lidí s rodinným životem na základě vlastních prožitků a zážitků z dětství a jejich význam pro budoucí plánování rodiny
- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
Zkušenosti mladých lidí s rodinným životem na základě vlastních prožitků a zážitků z dětství a jejich význam pro budoucí plánování rodiny
Hlavní téma v angličtině
Young people´s experience with family life based on their own feelings and
experiences from childhood and their importance for future family planning
Název dle studenta
Zkušenosti mladých lidí s rodinným životem na základě vlastních prožitků a zážitků z dětství a jejich význam pro budoucí plánování rodiny
Název dle studenta v angličtině
Young People's Experience with Family Life on the Basis of Their Own Enjoyment and Experiences from Childhood and Their Importance for Future Family Planning
Tato bakalářská práce na téma Zkušenosti mladých lidí s rodinným životem na základě vlastních prožitků a zážitků z dětství a jejich význam pro budoucí plánování rodiny se ve své části teoretické věnuje oblastem, které s jejím tématem úzce souvisí. Těmito oblastmi jsou zejména - pojetí osobnosti člověka z pohledu psychologických věd, rodina jakožto nenahraditelná instituce v utváření tzv. sociálně zralé osobnosti, kvalita rodinného prostředí, výchova dítěte a modely způsobu této výchovy. Druhá část práce je věnována vlastnímu výzkumnému šetření, které bylo provedeno se čtyřmi účastníky metodou kvalitativního výzkumu. Sběr dat pak probíhal pomocí polostrukturovaného rozhovoru.
Anotace v angličtině
The thesis Young people´s experience with family life based on their own feelings and experiences from childhood and their importance for future family planning deals, in its theoretical part, with the topics it is closely related to, i.e. human character from the point of view of psychology, family as an irreplaceable institution in creating a so-called socially mature character, quality of family environment, and child rearing and its forms. The practical part contains research. The research is qualitative with four respondents. The data was collected by a semi-structured interview.
Klíčová slova
osobnost člověka, rodina, rodinné prostředí, výchova dítěte, modely způsobu výchovy, kvalitativní výzkum, polostrukturovaný rozhovor
Klíčová slova v angličtině
human character, family, family environment, child rearing, forms of child rearing, qualitative research, semi-structured interview
Rozsah průvodní práce
55
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce na téma Zkušenosti mladých lidí s rodinným životem na základě vlastních prožitků a zážitků z dětství a jejich význam pro budoucí plánování rodiny se ve své části teoretické věnuje oblastem, které s jejím tématem úzce souvisí. Těmito oblastmi jsou zejména - pojetí osobnosti člověka z pohledu psychologických věd, rodina jakožto nenahraditelná instituce v utváření tzv. sociálně zralé osobnosti, kvalita rodinného prostředí, výchova dítěte a modely způsobu této výchovy. Druhá část práce je věnována vlastnímu výzkumnému šetření, které bylo provedeno se čtyřmi účastníky metodou kvalitativního výzkumu. Sběr dat pak probíhal pomocí polostrukturovaného rozhovoru.
Anotace v angličtině
The thesis Young people´s experience with family life based on their own feelings and experiences from childhood and their importance for future family planning deals, in its theoretical part, with the topics it is closely related to, i.e. human character from the point of view of psychology, family as an irreplaceable institution in creating a so-called socially mature character, quality of family environment, and child rearing and its forms. The practical part contains research. The research is qualitative with four respondents. The data was collected by a semi-structured interview.
Klíčová slova
osobnost člověka, rodina, rodinné prostředí, výchova dítěte, modely způsobu výchovy, kvalitativní výzkum, polostrukturovaný rozhovor
Klíčová slova v angličtině
human character, family, family environment, child rearing, forms of child rearing, qualitative research, semi-structured interview
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracované podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na to, jak zkušenosti z původní rodiny ovlivňují plánování vlastního rodinného života.
Součástí práce bude kvalitativní výzkum realizovaný metodou nestrukturovaného rozhovoru, který bude zaměřen na zjištění, jaké zkušenosti a nakolik ovlivnily jedince při plánování vlastní rodiny a také na to, jaké má názory na rodinný život.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracované podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na to, jak zkušenosti z původní rodiny ovlivňují plánování vlastního rodinného života.
Součástí práce bude kvalitativní výzkum realizovaný metodou nestrukturovaného rozhovoru, který bude zaměřen na zjištění, jaké zkušenosti a nakolik ovlivnily jedince při plánování vlastní rodiny a také na to, jaké má názory na rodinný život.
Seznam doporučené literatury
HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Praha: PORTÁL, 2012, ISBN 978-80-262-0219-6.
KOHOUTEK, R. Základy užité psychologie. Brno: Akademické nakladatelství, s.r.o., 2002, ISBN 80-214-2203-3.
KOHOUTEK, R. Základy psychologie osobnosti. Brno: CERM, s.r.o., 2000, ISBN 80-7204-156-8.
KURIC, J. Ontogenetická psychologie. Brno: Vysoké učení technické v Brně, Fakulta stavební, 2001, ISBN 80-214-1844-3.
SMÉKAL,V. Pozvání do psychologie osobnosti. Brno: Barrister & Principal, 2004, ISBN 80-86598-65-9.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Praha: PORTÁL, 2012, ISBN 978-80-262-0219-6.
KOHOUTEK, R. Základy užité psychologie. Brno: Akademické nakladatelství, s.r.o., 2002, ISBN 80-214-2203-3.
KOHOUTEK, R. Základy psychologie osobnosti. Brno: CERM, s.r.o., 2000, ISBN 80-7204-156-8.
KURIC, J. Ontogenetická psychologie. Brno: Vysoké učení technické v Brně, Fakulta stavební, 2001, ISBN 80-214-1844-3.
SMÉKAL,V. Pozvání do psychologie osobnosti. Brno: Barrister & Principal, 2004, ISBN 80-86598-65-9.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
schémata
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce - viz posudky
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. dr. Vaňková: Jak může pedagog zjistit příčiny školní neúspěšnosti, jakou metodikou může přijít na důvody této neuspěšnosti?