Tématem této bakalářské práce byla analýza konkurenceschopnosti firmy JAPAVO spol. s r. o., výrobce těstovin. V teoretické části jsem uvedl mé teoretické poznatky. V praktické části jsem se soustředil na popsání a srovnání konkurence firmy JAPAVO spol. s r. o. ve všech jejich aktivitách. Jednalo se jak o dodavatele a odběratele, tak o všechny konkurenční firmy v České republice a Slovenské republice, které také vyrábějí těstoviny. Materiály jsem čerpal z vlastní zkušenosti, kdy ve firmě pracuji jako prokura firmy se zaměřením na odbyt. V závěru práce jsem návrh ještě další možnosti ke snížení ceny výrobků a zvýšení tak konkurenceschopnosti této firmy na trhu.
Anotace v angličtině
In my bachelor thesis I have dealt with the analysis of Japavo Ltd., pasta producer´s competitive advantage. In the theoretical part I have stated my theoretical findings. In the practical part I have focused on the description and comparison of Japavo Ltd. competition in all its activities. I mean both suppliers and customers and all competitors in the Czech Republic and the Slovak Republic that also produce pasta. I have gathered materials from my own experience, as I work for the company as a procurator focused on sales. In the conclusion of the thesis I have proposed further steps in order to cut the products prices and thus to increase the competitive advantage of the company on the market.
Klíčová slova
analýza, konkurence, konkurenceschopnost, vnitřní a vnější prostředí, průzkum trhu, dodavatelé, odběratelé, nadnárodní potravinářské řetězce
Tématem této bakalářské práce byla analýza konkurenceschopnosti firmy JAPAVO spol. s r. o., výrobce těstovin. V teoretické části jsem uvedl mé teoretické poznatky. V praktické části jsem se soustředil na popsání a srovnání konkurence firmy JAPAVO spol. s r. o. ve všech jejich aktivitách. Jednalo se jak o dodavatele a odběratele, tak o všechny konkurenční firmy v České republice a Slovenské republice, které také vyrábějí těstoviny. Materiály jsem čerpal z vlastní zkušenosti, kdy ve firmě pracuji jako prokura firmy se zaměřením na odbyt. V závěru práce jsem návrh ještě další možnosti ke snížení ceny výrobků a zvýšení tak konkurenceschopnosti této firmy na trhu.
Anotace v angličtině
In my bachelor thesis I have dealt with the analysis of Japavo Ltd., pasta producer´s competitive advantage. In the theoretical part I have stated my theoretical findings. In the practical part I have focused on the description and comparison of Japavo Ltd. competition in all its activities. I mean both suppliers and customers and all competitors in the Czech Republic and the Slovak Republic that also produce pasta. I have gathered materials from my own experience, as I work for the company as a procurator focused on sales. In the conclusion of the thesis I have proposed further steps in order to cut the products prices and thus to increase the competitive advantage of the company on the market.
Klíčová slova
analýza, konkurence, konkurenceschopnost, vnitřní a vnější prostředí, průzkum trhu, dodavatelé, odběratelé, nadnárodní potravinářské řetězce
Proveďte analýzu teoretických zdrojů souvisejících s problematikou konkurenceschopnosti.
Zhodnoťte současné konkurenční postavení společnosti na trhu.
Analyzujte vnější a vnitřní faktory konkurenceschopnosti firmy.
Uveďte doporučení na zlepšení konkurenceschopnosti firmy JAPAVO.
Zásady pro vypracování
Proveďte analýzu teoretických zdrojů souvisejících s problematikou konkurenceschopnosti.
Zhodnoťte současné konkurenční postavení společnosti na trhu.
Analyzujte vnější a vnitřní faktory konkurenceschopnosti firmy.
Uveďte doporučení na zlepšení konkurenceschopnosti firmy JAPAVO.
Seznam doporučené literatury
1. DEDOUCHOVÁ, M. Strategie podniku, 1. vyd. Praha: C.H.Beck, 2001. ISBN 80-1779-603-4
2. DVOŘÁČEK, J. Konkurenční schopnost průmyslu, 1. vyd. VŠE Praha, 2001. ISBN 80-245-0249-06
3. JIRÁSEK, J. Konkurenčnost - vítězství a porážky na kolbišti trhu, 1. vyd. Praha: Professional publishing, rok vydání neuveden. ISBN 80-86419-11-8
4. KOTLER, M. E. Konkurenční strategie, Praha: Victoria Publishing, 1994. ISBN 80-85605-11-2
5. KOTLER, M. E. Konkurenční výhoda, Praha: Victoria Publishing, 1994. ISBN 80-85605-12-0
Seznam doporučené literatury
1. DEDOUCHOVÁ, M. Strategie podniku, 1. vyd. Praha: C.H.Beck, 2001. ISBN 80-1779-603-4
2. DVOŘÁČEK, J. Konkurenční schopnost průmyslu, 1. vyd. VŠE Praha, 2001. ISBN 80-245-0249-06
3. JIRÁSEK, J. Konkurenčnost - vítězství a porážky na kolbišti trhu, 1. vyd. Praha: Professional publishing, rok vydání neuveden. ISBN 80-86419-11-8
4. KOTLER, M. E. Konkurenční strategie, Praha: Victoria Publishing, 1994. ISBN 80-85605-11-2
5. KOTLER, M. E. Konkurenční výhoda, Praha: Victoria Publishing, 1994. ISBN 80-85605-12-0
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Kubík: Popište specifikčnost společnosti na českém trhu. Posuďte blíže , proč odběratelé zajímá více cena než kvalita.
Poláchová: Co je podle Vás hlavním důvodem úspěšného navázání spolupráce fy s obchodním řetězcem Interspar? Který z Vašich doporučení považujete za prioritní?
Polách: Proč navrhujete snížení ceny na úkor kvality?