Má bakalářská práce se zabývá podporou týmové práce učitelek jedné konkrétní MŠ. V teoretické části jsem obecně charakterizovala pojem tým. Následně jsem se snažila specifikovat týmovou práci v učitelském kolektivu, a to hlavně v kolektivu učitelek mateřské školy. Cílem praktické části bylo zejména pomocí rozhovorů s pedagogickými pracovníky konkrétní mateřské školy podrobně zmapovat to, zda a jak v jejich mateřské škole probíhá podpora týmové spolupráce. V rámci případové studie jsem detailně prozkoumala a následně popsala případ této konkrétní mateřské školy z pohledu týmové spolupráce. V poslední části práce jsem interpretovala výsledky, které z výzkumu vyplynuly, a také jsem navrhla jistá doporučení pro další praxi.
Anotace v angličtině
My Bachelor's thesis is aimed at the support of the particular kindergarten teachers' team-work. In the theoretical part a term "team" is described in general and then there is speci-fied a teamwork in a group of teachers especially among the teachers in the kindergarten. The practical part is focused on a research whose aim is to find out if the particular kinder-garten supports the teamwork and how. The research was realized through interviews with the pedagogical workers and teachers of this kindergarten. In the case study thereisresear-ched and afterwardsdescribed in detail theparticularkindergarten as regardstheteamwork. Thefinal part ofthe thesis sums up theresultsoftheresearch and there are suggestedsomere-commendationsforthenextpractice.
Klíčová slova
tým, týmová práce, podpora týmové spolupráce, učitelský kolektiv
Klíčová slova v angličtině
team, teamwork, theteamwork support, a groupofteachers
Rozsah průvodní práce
77
Jazyk
CZ
Anotace
Má bakalářská práce se zabývá podporou týmové práce učitelek jedné konkrétní MŠ. V teoretické části jsem obecně charakterizovala pojem tým. Následně jsem se snažila specifikovat týmovou práci v učitelském kolektivu, a to hlavně v kolektivu učitelek mateřské školy. Cílem praktické části bylo zejména pomocí rozhovorů s pedagogickými pracovníky konkrétní mateřské školy podrobně zmapovat to, zda a jak v jejich mateřské škole probíhá podpora týmové spolupráce. V rámci případové studie jsem detailně prozkoumala a následně popsala případ této konkrétní mateřské školy z pohledu týmové spolupráce. V poslední části práce jsem interpretovala výsledky, které z výzkumu vyplynuly, a také jsem navrhla jistá doporučení pro další praxi.
Anotace v angličtině
My Bachelor's thesis is aimed at the support of the particular kindergarten teachers' team-work. In the theoretical part a term "team" is described in general and then there is speci-fied a teamwork in a group of teachers especially among the teachers in the kindergarten. The practical part is focused on a research whose aim is to find out if the particular kinder-garten supports the teamwork and how. The research was realized through interviews with the pedagogical workers and teachers of this kindergarten. In the case study thereisresear-ched and afterwardsdescribed in detail theparticularkindergarten as regardstheteamwork. Thefinal part ofthe thesis sums up theresultsoftheresearch and there are suggestedsomere-commendationsforthenextpractice.
Klíčová slova
tým, týmová práce, podpora týmové spolupráce, učitelský kolektiv
Klíčová slova v angličtině
team, teamwork, theteamwork support, a groupofteachers
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury z oblasti spolupráce mezi členy týmu.
Příprava metodiky empirické části práce.
Formulace cíle výzkumu a z něj vyplývajících výzkumných otázek.
Sběr, zpracování a vyhodnocení získaných kvalitativních informací, jejich interpretace, diskuse a ukotvení v teorii.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro pedagogickou praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury z oblasti spolupráce mezi členy týmu.
Příprava metodiky empirické části práce.
Formulace cíle výzkumu a z něj vyplývajících výzkumných otázek.
Sběr, zpracování a vyhodnocení získaných kvalitativních informací, jejich interpretace, diskuse a ukotvení v teorii.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro pedagogickou praxi.
Seznam doporučené literatury
BĚLOHLÁVEK, František. Jak řídit a vést lidi: testy, případové studie, styly řízení, motivace a hodnocení. 4. vyd. Brno: CP Books, 2005, ISBN 80-251-0505-9.
CRAGAN, John F., Chris ROKASCH a David W WRIGHT. Communication in small groups: theory, process, skills. 7th ed. Boston: Wadsworth Cengage Learning, c2009, x, 350 s. ISBN 978-0-495-79389-2.
HAYES, Nicky. Psychologie týmové práce. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005, 189 s. ISBN 80-717-8983-6.
KOLAJOVÁ, Lenka. Týmová spolupráce: jak efektivně vést tým pro dosažení nejlepších výsledků. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 105 s. ISBN 80-247-1764-6.
VALIŠOVÁ, Alena. Pedagogika pro učitele. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007, 456 s. ISBN 978-80-247-1734-0.
Seznam doporučené literatury
BĚLOHLÁVEK, František. Jak řídit a vést lidi: testy, případové studie, styly řízení, motivace a hodnocení. 4. vyd. Brno: CP Books, 2005, ISBN 80-251-0505-9.
CRAGAN, John F., Chris ROKASCH a David W WRIGHT. Communication in small groups: theory, process, skills. 7th ed. Boston: Wadsworth Cengage Learning, c2009, x, 350 s. ISBN 978-0-495-79389-2.
HAYES, Nicky. Psychologie týmové práce. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005, 189 s. ISBN 80-717-8983-6.
KOLAJOVÁ, Lenka. Týmová spolupráce: jak efektivně vést tým pro dosažení nejlepších výsledků. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 105 s. ISBN 80-247-1764-6.
VALIŠOVÁ, Alena. Pedagogika pro učitele. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007, 456 s. ISBN 978-80-247-1734-0.
Přílohy volně vložené
1 DVD
Přílohy vázané v práci
schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala adekvátně svou bakalářskou práci a zodpověděla vybrané otázky uvedené v posudcích práce.
Vedoucí práce vyzdvihl dobrou komunikaci mezi studentkou a vedoucí práce, angažovanost studentky v tématu. Oponent práce ocenil dobře zpracovanou teoretickou část i výběr případu. (doc. Wiegerová) Co je to pro vás týmová práce? Studentka samostatně odpověděla na otázku. Proběhla diskuse k tématu týmové práce a významu věnování pozornosti užívaných pojmů.