Tématem této bakalářské práce je spolupráce mateřských škol ve Zlínském kraji. Jedná se o práci teoreticko-empirického charakteru. Teoretická část rozpracovává témata zabývající se mateřskou školou a dokumenty, kterými se mateřské školy v naší zemi musí řídit. Dále je teorie zaměřena na spolupráci mateřských škol, spolupracující tým, tvořený pedagogickými pracovníky a také klima spolupráce, které ovlivňuje celkový proces spolupráce. Ve vý-zkumné části jsme prostřednictvím dotazníku zjišťovali úroveň spolupráce mateřských škol ve Zlínském kraji. Zjištěná data jsme sumarizovali, vyhodnotili a v závěru praktické části interpretovali. Z výsledků výzkumu jasně vyplynula minimální spolupráce mezi mateřskými školami ve Zlínském kraji.
Anotace v angličtině
The theme of the bachelory thesis is cooperation of kindergartens in Zlín region. It is theo-retical and empirical type of thesis. Theoretical part is about kindergarten and with docu-ments which are mandatory for them in our country. Next parts are about cooperation of kindergartens, cooperation team consists of pedagogical workers, climate of cooperation which affects the overal cooperation proces. In the research part we found through a que-stionnaire the level of cooperation of kindergartens in Zlín region. The observed data are summarized nad evaluated at the end of the research part, they are interpreted as an answers to reasearch questions. Minimal cooperation between kindergartens was found out in Zlín region from the research.
Klíčová slova
Mateřská škola, spolupráce, pedagogický pracovník, klima
Tématem této bakalářské práce je spolupráce mateřských škol ve Zlínském kraji. Jedná se o práci teoreticko-empirického charakteru. Teoretická část rozpracovává témata zabývající se mateřskou školou a dokumenty, kterými se mateřské školy v naší zemi musí řídit. Dále je teorie zaměřena na spolupráci mateřských škol, spolupracující tým, tvořený pedagogickými pracovníky a také klima spolupráce, které ovlivňuje celkový proces spolupráce. Ve vý-zkumné části jsme prostřednictvím dotazníku zjišťovali úroveň spolupráce mateřských škol ve Zlínském kraji. Zjištěná data jsme sumarizovali, vyhodnotili a v závěru praktické části interpretovali. Z výsledků výzkumu jasně vyplynula minimální spolupráce mezi mateřskými školami ve Zlínském kraji.
Anotace v angličtině
The theme of the bachelory thesis is cooperation of kindergartens in Zlín region. It is theo-retical and empirical type of thesis. Theoretical part is about kindergarten and with docu-ments which are mandatory for them in our country. Next parts are about cooperation of kindergartens, cooperation team consists of pedagogical workers, climate of cooperation which affects the overal cooperation proces. In the research part we found through a que-stionnaire the level of cooperation of kindergartens in Zlín region. The observed data are summarized nad evaluated at the end of the research part, they are interpreted as an answers to reasearch questions. Minimal cooperation between kindergartens was found out in Zlín region from the research.
Klíčová slova
Mateřská škola, spolupráce, pedagogický pracovník, klima
Zpracování rešerše a studium odborné literatury o možnostech vzájemné kooperace mateřských škol.
Vymezení teoretických východisek pro výzkum spolupráce mateřských škol ve Zlínském regionu.
Příprava metodiky výzkumné části, stanovení cílů výzkumu a výzkumných otázek.
Realizace kvantitativně orientovaného výzkumu prostřednictvím dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi mateřských škol.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury o možnostech vzájemné kooperace mateřských škol.
Vymezení teoretických východisek pro výzkum spolupráce mateřských škol ve Zlínském regionu.
Příprava metodiky výzkumné části, stanovení cílů výzkumu a výzkumných otázek.
Realizace kvantitativně orientovaného výzkumu prostřednictvím dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi mateřských škol.
Seznam doporučené literatury
BEČVÁŘOVÁ, Zuzana. Kvalita, strategie a efektivita v řízení mateřské školy. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-221-8.
SVOBODOVÁ, Eva. Vzdělávání v mateřské škole: školní a třídní vzdělávací program. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-774-9.
HIRSH-PASEK, Kathy. A mandate for playful learning in preschool: presenting the evidence. New York: Oxford University Press, 2009, xvi. ISBN 019-53-8271-4.
PEMOVÁ, Terezie a Radek PTÁČEK. Soukromá a firemní školka od A do Z: jak založit a provozovat soukromé nebo firemní zařízení předškolní výchovy. Vyd. 1. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4699-9.
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. 2., rozš. české vyd. Překlad Vladimír Jůva, Vendula Hlavatá. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0.
POL, Milan. Škola v proměnách. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2007. ISBN 978-80-210-4499-9.
Seznam doporučené literatury
BEČVÁŘOVÁ, Zuzana. Kvalita, strategie a efektivita v řízení mateřské školy. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-221-8.
SVOBODOVÁ, Eva. Vzdělávání v mateřské škole: školní a třídní vzdělávací program. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-774-9.
HIRSH-PASEK, Kathy. A mandate for playful learning in preschool: presenting the evidence. New York: Oxford University Press, 2009, xvi. ISBN 019-53-8271-4.
PEMOVÁ, Terezie a Radek PTÁČEK. Soukromá a firemní školka od A do Z: jak založit a provozovat soukromé nebo firemní zařízení předškolní výchovy. Vyd. 1. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4699-9.
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. 2., rozš. české vyd. Překlad Vladimír Jůva, Vendula Hlavatá. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0.
POL, Milan. Škola v proměnách. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2007. ISBN 978-80-210-4499-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala tezi ke své bakalářské práci. Na výhrady oponenta a školitelky reagovala částečně. Komise konstatovala, že téma je sice zajímavé, ale ze strany studentky nedotažené, nedopracované.