Bakalářská práce je zaměřena na pravidla pedagogické komunikace z hlediska učitelů středních škol. Práce je rozdělena do dvou částí: na teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou definovány základní pojmy související s problematikou práce, je charakterizována pedagogická komunikace a pravidla pedagogické komunikace včetně jejich členění. V praktické části jsou uvedeny cíle výzkumu a metoda ke zjištění výsledků výzkumu. Cílem je zjistit, jak učitelé vnímají práci s pravidly při výuce odborných předmětů na střední škole.
Anotace v angličtině
The topic of my bachelor´s work is rules of classroom communication from the point of view of secondary school teachers. My work is devided into two parts: the theoretical one and the practical one. I define basic terms, then explain what rules of communication are and I describe the rules of classroom communications including breakdowns. Goals and method of my work are mentioned in the practical part. The goal is to find out how teachers perceive work with the rules of communication.
Klíčová slova
učitel, pedagogická komunikace, pravidla pedagogické komunikace
Klíčová slova v angličtině
teacher, classroom communication, rules of classroom communication
Rozsah průvodní práce
66
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na pravidla pedagogické komunikace z hlediska učitelů středních škol. Práce je rozdělena do dvou částí: na teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou definovány základní pojmy související s problematikou práce, je charakterizována pedagogická komunikace a pravidla pedagogické komunikace včetně jejich členění. V praktické části jsou uvedeny cíle výzkumu a metoda ke zjištění výsledků výzkumu. Cílem je zjistit, jak učitelé vnímají práci s pravidly při výuce odborných předmětů na střední škole.
Anotace v angličtině
The topic of my bachelor´s work is rules of classroom communication from the point of view of secondary school teachers. My work is devided into two parts: the theoretical one and the practical one. I define basic terms, then explain what rules of communication are and I describe the rules of classroom communications including breakdowns. Goals and method of my work are mentioned in the practical part. The goal is to find out how teachers perceive work with the rules of communication.
Klíčová slova
učitel, pedagogická komunikace, pravidla pedagogické komunikace
Klíčová slova v angličtině
teacher, classroom communication, rules of classroom communication
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše informačních zdrojů k problematice pedagogické komunikace ve výuce odborných předmětů.
Příprava metodiky výzkumu.
Formulace cíle výzkumu a z něj vyplývajících výzkumných otázek.
Sběr, zpracování a vyhodnocení získaných kvalitativních dat, jejich interpretace, diskuse a ukotvení v teorii.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi středních škol.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše informačních zdrojů k problematice pedagogické komunikace ve výuce odborných předmětů.
Příprava metodiky výzkumu.
Formulace cíle výzkumu a z něj vyplývajících výzkumných otázek.
Sběr, zpracování a vyhodnocení získaných kvalitativních dat, jejich interpretace, diskuse a ukotvení v teorii.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi středních škol.
Seznam doporučené literatury
GAVORA, Peter. Učitel a žáci v komunikaci. Vyd. 1. Brno: Paido, 2005, 165 s. ISBN 80-731-5104-9.
MALANDRO, Loretta. Speak Up, Show Up, and Stand Out: The 9 Communication Rules You Need to Succeed. United States: McGraw-Hill Professional, 2014, 304 s. ISBN 978-007-18-3754-5.
NELEŠOVSKÁ, Alena. Pedagogická komunikace v teorii a praxi. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-0738-1.
ŠEĎOVÁ, Klára, Roman ŠVAŘÍČEK a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. Komunikace ve školní třídě. Vyd. 1. Praha: Portál, 2012, 293 s. ISBN 978-802-6200-857.
Seznam doporučené literatury
GAVORA, Peter. Učitel a žáci v komunikaci. Vyd. 1. Brno: Paido, 2005, 165 s. ISBN 80-731-5104-9.
MALANDRO, Loretta. Speak Up, Show Up, and Stand Out: The 9 Communication Rules You Need to Succeed. United States: McGraw-Hill Professional, 2014, 304 s. ISBN 978-007-18-3754-5.
NELEŠOVSKÁ, Alena. Pedagogická komunikace v teorii a praxi. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-0738-1.
ŠEĎOVÁ, Klára, Roman ŠVAŘÍČEK a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. Komunikace ve školní třídě. Vyd. 1. Praha: Portál, 2012, 293 s. ISBN 978-802-6200-857.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala svou bakalářskou práci. Byla upozorněna na nedostatky v empirické části. Mgr. Navrátilová považuje za vhodné podrobnější rozpracování analýzy získaných dat. Za diskutabilní bylo považováno také stanovení cílů, průběh a jejich následné naplnění.