Pruh - nesmrtelný vzor, který v sobě skrývá mnoho tajemství a příběhů. Už tisíce let se do něj oblékáme. Ne vždy jsme ho nosili pro jeho módnost. Ve svých počátcích sloužil přede-vším k označení určitých vrstev. V úvodu teoretické části své diplomové práce se zabývám historií pruhu. Postupně se dostávám až po současnost pruhu. Další kapitola už přímo ma-puje módní návrháře, které tento vzor uchvátil stejně jako mě a použili ho ve svých kolek-cích a tvorbě. V další části této kapitoly se dočtete, které filmy proslavily pruhovaný vzor na kostýmu. Praktická část je o mém pohledu na pruhy a vyjádření se pomocí nich. Pruhy dle svého cítění vyjadřuji pomocí závěrečné kolekce.
Anotace v angličtině
The stripe immortal pattern which is full of many mysteries and stories. Since centuries we wear it. Not all the time we wear it because of its fashionability. In the dawning of clothing the stripe helps to distinguisch somebody from somebody, to differentiate social classes. The intruduction of my dissertation is focused to the history of the stripe till the present time. Next chapter presents the work of fashion designers who drew inspiration from the stripe like me and used the stripe in their collections. In the next part of that chapter are mentioned movies which make the stripe unforgettable on the film set. Practical part is about my personal opinion how to express with stripes in fashion design. My personal attitude is seen on my final collection
Pruh - nesmrtelný vzor, který v sobě skrývá mnoho tajemství a příběhů. Už tisíce let se do něj oblékáme. Ne vždy jsme ho nosili pro jeho módnost. Ve svých počátcích sloužil přede-vším k označení určitých vrstev. V úvodu teoretické části své diplomové práce se zabývám historií pruhu. Postupně se dostávám až po současnost pruhu. Další kapitola už přímo ma-puje módní návrháře, které tento vzor uchvátil stejně jako mě a použili ho ve svých kolek-cích a tvorbě. V další části této kapitoly se dočtete, které filmy proslavily pruhovaný vzor na kostýmu. Praktická část je o mém pohledu na pruhy a vyjádření se pomocí nich. Pruhy dle svého cítění vyjadřuji pomocí závěrečné kolekce.
Anotace v angličtině
The stripe immortal pattern which is full of many mysteries and stories. Since centuries we wear it. Not all the time we wear it because of its fashionability. In the dawning of clothing the stripe helps to distinguisch somebody from somebody, to differentiate social classes. The intruduction of my dissertation is focused to the history of the stripe till the present time. Next chapter presents the work of fashion designers who drew inspiration from the stripe like me and used the stripe in their collections. In the next part of that chapter are mentioned movies which make the stripe unforgettable on the film set. Practical part is about my personal opinion how to express with stripes in fashion design. My personal attitude is seen on my final collection
Prostudování a analýza dostupných materiálů a informací, obrazová příloha,
vlastní závěry v minimálním rozsahu 25 normostran. Historie a vývoj geometrie
v dějinách odívání. Moderní užití geometrie a dalších oděvních geometrických
vzorů v součastném oděvním designu.
Výtvarné zpracování a realizace finálních návrhů v počtu 9 - 12 modelů.
Dámská jarní kolekce, která absorbuje odkaz geometrie s uměleckým výrazem
v soudobém odívání. Teoretická a technická příprava projektu, sběr potřebných
informací dokumentace realizace dle zadaných parametrů: (moodboard, storyboard,
skici s naznačením siluety, celkový náhled kolekce, barevnost, popis materiálů,
technické nákresy modelů, technické opisy, střihové řešení), postprodukce EXIT
prezentace kolekce formou módní přehlídky. Práce doplněná o dokumentační
fotografie z procesu tvorby, módními fotografiemi, popř. krátkým promo-videem.
Rozsah práce cca 40 stran, formát A4. Odevzdat ve dvou stejnopisech v pevné
vazbě. Součástí předané písemné práce jsou i 2 vyhotovení na CD-ROM.
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou
dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK.
Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi,
250 mm delší str. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách.
V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB,
obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok
obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii
v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
Prostudování a analýza dostupných materiálů a informací, obrazová příloha,
vlastní závěry v minimálním rozsahu 25 normostran. Historie a vývoj geometrie
v dějinách odívání. Moderní užití geometrie a dalších oděvních geometrických
vzorů v součastném oděvním designu.
Výtvarné zpracování a realizace finálních návrhů v počtu 9 - 12 modelů.
Dámská jarní kolekce, která absorbuje odkaz geometrie s uměleckým výrazem
v soudobém odívání. Teoretická a technická příprava projektu, sběr potřebných
informací dokumentace realizace dle zadaných parametrů: (moodboard, storyboard,
skici s naznačením siluety, celkový náhled kolekce, barevnost, popis materiálů,
technické nákresy modelů, technické opisy, střihové řešení), postprodukce EXIT
prezentace kolekce formou módní přehlídky. Práce doplněná o dokumentační
fotografie z procesu tvorby, módními fotografiemi, popř. krátkým promo-videem.
Rozsah práce cca 40 stran, formát A4. Odevzdat ve dvou stejnopisech v pevné
vazbě. Součástí předané písemné práce jsou i 2 vyhotovení na CD-ROM.
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou
dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK.
Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi,
250 mm delší str. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách.
V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB,
obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok
obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii
v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
DK PUBLISHING, Fashion: The Definitive History of Costume and Style, DK ADULT,
ISBN-10: 0756698359, ISBN-13: 978-0756698355.
PASTOUREAU,Michel, The Devil's Cloth: A History of Stripes, Washington Square
Press; Reprint edition (June 4, 2003), ISBN-10: 0743453263,
ISBN-13: 978-0743453264.
MÁCHALOVÁ, Jana, Budiž móda, průvodce dějinami módy 20. století. Vyd. 1.
Překlad Adéla Bartlová, Milan Lžička, Praha: Knižní klub 2013,
ISBN 978-80-7243-608-8, EAN: 9788072436088.
THE KYOTO COSTUME INSTITUTE, Fashion: A History from the 18th to the 20th
century, Taschen; Slp edition (August 30, 2007), ISBN-10: 3822827630,
ISBN-13: 978-3822827635.
STEVENSON, N., Kronika módy: 1800 - 1870 - 1940 - 1960 - 1980 - 2020:
kdo udává tón - nejslavnější módní ikony a návrháři. Vyd. 1. Praha: Fortuna
Libri, c2011, 288 s. Fortuna factum, ISBN 978-80-7321-570-5.
Seznam doporučené literatury
DK PUBLISHING, Fashion: The Definitive History of Costume and Style, DK ADULT,
ISBN-10: 0756698359, ISBN-13: 978-0756698355.
PASTOUREAU,Michel, The Devil's Cloth: A History of Stripes, Washington Square
Press; Reprint edition (June 4, 2003), ISBN-10: 0743453263,
ISBN-13: 978-0743453264.
MÁCHALOVÁ, Jana, Budiž móda, průvodce dějinami módy 20. století. Vyd. 1.
Překlad Adéla Bartlová, Milan Lžička, Praha: Knižní klub 2013,
ISBN 978-80-7243-608-8, EAN: 9788072436088.
THE KYOTO COSTUME INSTITUTE, Fashion: A History from the 18th to the 20th
century, Taschen; Slp edition (August 30, 2007), ISBN-10: 3822827630,
ISBN-13: 978-3822827635.
STEVENSON, N., Kronika módy: 1800 - 1870 - 1940 - 1960 - 1980 - 2020:
kdo udává tón - nejslavnější módní ikony a návrháři. Vyd. 1. Praha: Fortuna
Libri, c2011, 288 s. Fortuna factum, ISBN 978-80-7321-570-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila instalaci kolekce a koncept následně i modely v počtu 8 ks. Vysvětlila záměr pro tvorbu, vývoj kolekce i možné směřování vlastní tvorby v reálném prostředí. Práce splnila kritéria obhajoby dipl. práce, ale studentka neby přesvědčivá v projevu. Ot.: Materiál a jeho použití? Proč pravidelné rozestupy pruhů? Studentka ot. zodpověděla.