Náplní této bakalářské práce je podle poznatků z literatury stručně vymezit pojem konku-renceschopnosti. Je zde řešena problematika konkurenčních výhod, včetně strategických aliancí a konkurence. Druhá část teorie je věnována informacím z oblasti trhu, výběru zá-kazníků, vývoji a životu výrobků a také analýze prostředí. Záměrem analytické části je představení společnosti a jejího výrobního programu. Cílem této části je posoudit konku-renceschopnost vybraných výrobků společnosti a následně navrhnout doporučení pro zlep-šení jejich konkurenceschopnosti
Anotace v angličtině
The contenst of this bachelors work is to shortly define the notion of competitiveness the accordance knowledge from the literature. In this work is solved a task about competitive advantage including strategic alliance and competition. The second part of the theory is focused on getting informations from the area of market, choice of customers, development and product life cycle and also analysis of setting. The aim of the analytic part is to repre-sent the company and manufactoring programme. The point of this part is to essess the competitiveness of chosen products and as follows to propose recommended for improve-ment their competitiveness.
Klíčová slova
konkurenceschopnost, konkurence, konkurenční výhoda, životní cyklus výrobku
Klíčová slova v angličtině
competitiveness, competitive advantage, competition, product life cycle
Rozsah průvodní práce
84s, 7s příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Náplní této bakalářské práce je podle poznatků z literatury stručně vymezit pojem konku-renceschopnosti. Je zde řešena problematika konkurenčních výhod, včetně strategických aliancí a konkurence. Druhá část teorie je věnována informacím z oblasti trhu, výběru zá-kazníků, vývoji a životu výrobků a také analýze prostředí. Záměrem analytické části je představení společnosti a jejího výrobního programu. Cílem této části je posoudit konku-renceschopnost vybraných výrobků společnosti a následně navrhnout doporučení pro zlep-šení jejich konkurenceschopnosti
Anotace v angličtině
The contenst of this bachelors work is to shortly define the notion of competitiveness the accordance knowledge from the literature. In this work is solved a task about competitive advantage including strategic alliance and competition. The second part of the theory is focused on getting informations from the area of market, choice of customers, development and product life cycle and also analysis of setting. The aim of the analytic part is to repre-sent the company and manufactoring programme. The point of this part is to essess the competitiveness of chosen products and as follows to propose recommended for improve-ment their competitiveness.
Klíčová slova
konkurenceschopnost, konkurence, konkurenční výhoda, životní cyklus výrobku
Klíčová slova v angličtině
competitiveness, competitive advantage, competition, product life cycle
Zásady pro vypracování
Zpracujte poznatky z literárních pramenů o konkurenceschopnosti podnikatelských aktivit.
Proveďte analýzu konkurenceschopnosti výrobků u podniku P-D Refractories CZ a. s.
Navrhněte doporučení pro zlepšení konkurenceschopnosti výrobků P-D Refractories CZ a. s.
Zásady pro vypracování
Zpracujte poznatky z literárních pramenů o konkurenceschopnosti podnikatelských aktivit.
Proveďte analýzu konkurenceschopnosti výrobků u podniku P-D Refractories CZ a. s.
Navrhněte doporučení pro zlepšení konkurenceschopnosti výrobků P-D Refractories CZ a. s.
Seznam doporučené literatury
[1] KOTLER, P. Marketing a management. 2. vydání. Praha: Victoria Publishing, 1995. ISBN 80-85605-08-2
[2] PORTER, E., M. Konkurenční výhoda. 1. vydání. Praha: Victoria Publishing, rok vydání neuveden. 626 s.ISBN 80-85605-12-0
[3] JIRÁSEK, A. J.. Konkurenčnost - vítězství a porážky na kolbišti trhu. l. vydání. Praha: Professional Publishing, rok vydání neuveden. ISBN 80-86419-11-8
[4] MAŠÍN, I.; VYTLAČIL, M.;STANĚK, M. podnik světové třídy - geneze produktivity a kvality. l. vydání. Liberec: Institut průmyslového inženýrství, 1997. ISBN 80-902235-1-6
[5] JÁČ. I. Hospodářská geografie - evropská unie, 2. opravné vydání. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 1998. ISBN 80-7083-273-8
Seznam doporučené literatury
[1] KOTLER, P. Marketing a management. 2. vydání. Praha: Victoria Publishing, 1995. ISBN 80-85605-08-2
[2] PORTER, E., M. Konkurenční výhoda. 1. vydání. Praha: Victoria Publishing, rok vydání neuveden. 626 s.ISBN 80-85605-12-0
[3] JIRÁSEK, A. J.. Konkurenčnost - vítězství a porážky na kolbišti trhu. l. vydání. Praha: Professional Publishing, rok vydání neuveden. ISBN 80-86419-11-8
[4] MAŠÍN, I.; VYTLAČIL, M.;STANĚK, M. podnik světové třídy - geneze produktivity a kvality. l. vydání. Liberec: Institut průmyslového inženýrství, 1997. ISBN 80-902235-1-6
[5] JÁČ. I. Hospodářská geografie - evropská unie, 2. opravné vydání. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 1998. ISBN 80-7083-273-8