Práce se zabývá vývojem Baťových závodů v období let 19321945 a osobnostmi, které patřily mezi přímé pokračovatele Tomáše Bati. Současně popisuje aktuální postoj vybraných firem k Baťově odkazu. Dále sleduje povědomí a zájem o baťovskou tématiku mezi stá-vajícími studenty UTB ve Zlíně.
Potřebné údaje pro práci byly zjišťovány kombinací metod výzkumu od stolu, osobního rozhovoru a průzkumné sondy napříč vybranými firmami a studenty UTB ve Zlíně. Práce má monitorovat aktuální vnímání Baťova odkazu cílovými skupinami. Její výsledky mají sloužit jako podklad k efektivnějšímu nasměrování propagace baťovské tematiky a k popularizaci této oblasti.
Anotace v angličtině
The thesis is concerned with the development of the Baťa Shoe Company in 19321945 and with people who were Tomas Bata's direct successors. It also describes the current approaches of selected companies to the Baťa legacy. Last but not least, it explores interest in the Baťa-related topics among the students at the Tomas Bata University in Zlín.
Data for this thesis was gathered by a combination of following methods: desk research, personal interviews and survey among selected companies and students of UTB in Zlín. The thesis attempts to map the current perception of the Baťa legacy by target audience. The results of the thesis can be used as material for a more efficient promotion of the Baťa legacy.
Klíčová slova
Tomáš Baťa, Jan Antonín Baťa, Tomáš J. Baťa, Baťův odkaz, pokračovatelé, studenti Univerzity Tomáše Bati
Klíčová slova v angličtině
Tomas Bata, Jan Antonin Bata, Tomas J. Bata, Bata's Heritage, Successors, Tomas Bata University Students
Rozsah průvodní práce
90 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá vývojem Baťových závodů v období let 19321945 a osobnostmi, které patřily mezi přímé pokračovatele Tomáše Bati. Současně popisuje aktuální postoj vybraných firem k Baťově odkazu. Dále sleduje povědomí a zájem o baťovskou tématiku mezi stá-vajícími studenty UTB ve Zlíně.
Potřebné údaje pro práci byly zjišťovány kombinací metod výzkumu od stolu, osobního rozhovoru a průzkumné sondy napříč vybranými firmami a studenty UTB ve Zlíně. Práce má monitorovat aktuální vnímání Baťova odkazu cílovými skupinami. Její výsledky mají sloužit jako podklad k efektivnějšímu nasměrování propagace baťovské tematiky a k popularizaci této oblasti.
Anotace v angličtině
The thesis is concerned with the development of the Baťa Shoe Company in 19321945 and with people who were Tomas Bata's direct successors. It also describes the current approaches of selected companies to the Baťa legacy. Last but not least, it explores interest in the Baťa-related topics among the students at the Tomas Bata University in Zlín.
Data for this thesis was gathered by a combination of following methods: desk research, personal interviews and survey among selected companies and students of UTB in Zlín. The thesis attempts to map the current perception of the Baťa legacy by target audience. The results of the thesis can be used as material for a more efficient promotion of the Baťa legacy.
Klíčová slova
Tomáš Baťa, Jan Antonín Baťa, Tomáš J. Baťa, Baťův odkaz, pokračovatelé, studenti Univerzity Tomáše Bati
Klíčová slova v angličtině
Tomas Bata, Jan Antonin Bata, Tomas J. Bata, Bata's Heritage, Successors, Tomas Bata University Students
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literatury vztahující se k danému tématu.
2. Na základě sekundárních zdrojů představte Tomáše Baťu a jeho závody. Charakterizujte nejbližší nositele jeho odkazu a jejich činnost v Baťových závodech.
3. Proveďte dotazníkové šetření (elektronickou formou) mezi studenty prvních ročníků UTB, a mezi zástupci (manažery) vybraných českých firem, které mají své kořeny v původních Baťových závodech. Se zástupci vybraných firem proveďte mimo dotazník také osobní rozhovor.
4. Shrňte získané poznatky z provedených průzkumů definujte povědomí studentů UTB o Tomáši Baťovi a jeho odkazu, popište, jakými formami je ve vybraných firmách udržován Baťův odkaz.
5. Navrhněte:
- formu a obsah eventu, který by komunikoval Baťův odkaz studentům UTB,
- znalostní test, který bude sloužit k propagaci stále expozice Baťův princip v Baťově institutu, doporučte způsob jeho propagace cílovým skupinám široká veřejnost a studenti UTB.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literatury vztahující se k danému tématu.
2. Na základě sekundárních zdrojů představte Tomáše Baťu a jeho závody. Charakterizujte nejbližší nositele jeho odkazu a jejich činnost v Baťových závodech.
3. Proveďte dotazníkové šetření (elektronickou formou) mezi studenty prvních ročníků UTB, a mezi zástupci (manažery) vybraných českých firem, které mají své kořeny v původních Baťových závodech. Se zástupci vybraných firem proveďte mimo dotazník také osobní rozhovor.
4. Shrňte získané poznatky z provedených průzkumů definujte povědomí studentů UTB o Tomáši Baťovi a jeho odkazu, popište, jakými formami je ve vybraných firmách udržován Baťův odkaz.
5. Navrhněte:
- formu a obsah eventu, který by komunikoval Baťův odkaz studentům UTB,
- znalostní test, který bude sloužit k propagaci stále expozice Baťův princip v Baťově institutu, doporučte způsob jeho propagace cílovým skupinám široká veřejnost a studenti UTB.
Seznam doporučené literatury
BAŤA Tomáš J., Soňa SINCLAIROVÁ, Baťa: Švec pro celý svět, MELANTRICH, 1991, 245 s., ISBN 80-70-23-106-8
BROŽ Ivan, Chlapi od Baťů, 2002, 195 s., Epocha, s. r. o., ISBN 80-86328-04-X
CEKOTA, The Stormy Years of an extraordinary enterprise: Bata 1932-1945, 1985, 208 s., Bata Brands S.a r.l., ISBN 0-9692076-0-3
ERDÉLY Evžen, Švec, který dobyl světa, 1990, 191 s., Archa Zlín, ISBN 59-078-90
POKLUDA Zdeněk, Ze Zlína do světa - příběh Tomáše Bati, 2009, 77 s., Nadace Tomáše Bati, ISBN 978-80-254-4591-4
Seznam doporučené literatury
BAŤA Tomáš J., Soňa SINCLAIROVÁ, Baťa: Švec pro celý svět, MELANTRICH, 1991, 245 s., ISBN 80-70-23-106-8
BROŽ Ivan, Chlapi od Baťů, 2002, 195 s., Epocha, s. r. o., ISBN 80-86328-04-X
CEKOTA, The Stormy Years of an extraordinary enterprise: Bata 1932-1945, 1985, 208 s., Bata Brands S.a r.l., ISBN 0-9692076-0-3
ERDÉLY Evžen, Švec, který dobyl světa, 1990, 191 s., Archa Zlín, ISBN 59-078-90
POKLUDA Zdeněk, Ze Zlína do světa - příběh Tomáše Bati, 2009, 77 s., Nadace Tomáše Bati, ISBN 978-80-254-4591-4
Přílohy volně vložené
1 DVD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státní závěrečné zkoušce.
Studentka představila státní zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Str. 51 - Píšete, že důvodem, proč řada studentů nedokončila vyplňování dotazníku, může být malé povědomí o T. Baťovi. Nemůže to být naopak - nemají studenti UTB pocit, že "téma Baťa" je jim "vnucováno shora" a nejsou tím znechuceni? Jak by se to dalo zjistit? Odráží Váš výzkum možnost negativního pohledu na věc? Jak by vlastně UTB měla postupovat, aby jméno T. Bati nebylo studenty vnímáno jinak než s hrdostí (myšleno dlouhodobě, nad rámec navrhovaného eventu)?
2. Prosím o komentář k mé poznámce o možnostech kvantitativního a kvalitativního výzkumu k tématu navazování na baťovský odkaz.
Studentka byla precizně připravená na obhajobu. Plně odpověděla na položené otázky.
Otázky vedoucí práce:
1. Jak zajistíte jednotnou úroveň eventů, bude-li realizován různými týmy na jednotlivých fakultách? Jak jinak lze ještě využít navrhovaný event?
2. Má smysl požadovat u studentů UTB znalosti vztahující se k baťovské tematice?
3. Jaké navrhujete další opatření ke zvýšení znalostí souvisejících s baťovskou tematikou u studentů UTB?
Studentka plně odpověděla na položené otázky vedoucí práce.