Bakalářská práce je zaměřena na analýzu konkurenčního prostředí pro off-road pneumatiky ve firmě Mitas, a. s. se zaměřením na český trh. Cílem této práce je provést analýzu hlavních výrobců off-road pneumatik a na jejím základě stanovit pozici firmy Mitas, a. s. v konkurenčním prostředí. Práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy, týkající se konkurence a konkurenčního prostředí. V praktické části je představena firma Mitas, a. s. včetně vybraných konkurentů. Dále jsou provedeny jednotlivé analýzy, na jejichž základě byla zjištěna pozice firmy na českém trhu ve srovnání s konkurencí. Na závěr práce jsou vypracovány návrhy a doporučení ke zlepšení stávající pozice firmy Mitas, a. s. na českém trhu.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis focuses on the competitive environment analysis of the off-road tires produced by company Mitas, a.s. which focuses on Czech market. The aim of this work is to analyze major manufacturers of off-road tires, and based on these determine position of the company Mitas, a. s. in a competitive environment. The paper is divided into two parts. The theoretical part explains the basic concepts related to competition and competitive environment. The practical part introduces the Mitas, a. s. company and its selected competitors. Furthermore, various analyses are performed. Based on these is the position of the company on Czech market determined in comparison with its competitors. Finally, several suggestions and recommendations are proposed in order to improve the current position of the company Mitas, a. s. on Czech market.
Klíčová slova
Konkurence, konkurenční prostředí, SWOT analýza, Porterův model pěti konkurenčních sil.
Klíčová slova v angličtině
Competition, competitive environment, SWOT analysis, Porter's five forces model.
Rozsah průvodní práce
67 s. (97 543 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na analýzu konkurenčního prostředí pro off-road pneumatiky ve firmě Mitas, a. s. se zaměřením na český trh. Cílem této práce je provést analýzu hlavních výrobců off-road pneumatik a na jejím základě stanovit pozici firmy Mitas, a. s. v konkurenčním prostředí. Práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy, týkající se konkurence a konkurenčního prostředí. V praktické části je představena firma Mitas, a. s. včetně vybraných konkurentů. Dále jsou provedeny jednotlivé analýzy, na jejichž základě byla zjištěna pozice firmy na českém trhu ve srovnání s konkurencí. Na závěr práce jsou vypracovány návrhy a doporučení ke zlepšení stávající pozice firmy Mitas, a. s. na českém trhu.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis focuses on the competitive environment analysis of the off-road tires produced by company Mitas, a.s. which focuses on Czech market. The aim of this work is to analyze major manufacturers of off-road tires, and based on these determine position of the company Mitas, a. s. in a competitive environment. The paper is divided into two parts. The theoretical part explains the basic concepts related to competition and competitive environment. The practical part introduces the Mitas, a. s. company and its selected competitors. Furthermore, various analyses are performed. Based on these is the position of the company on Czech market determined in comparison with its competitors. Finally, several suggestions and recommendations are proposed in order to improve the current position of the company Mitas, a. s. on Czech market.
Klíčová slova
Konkurence, konkurenční prostředí, SWOT analýza, Porterův model pěti konkurenčních sil.
Klíčová slova v angličtině
Competition, competitive environment, SWOT analysis, Porter's five forces model.
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Prostudujte literaturu, která se týká konkurence a konkurenčního prostředí.
II. Praktická část
Představte společnost Mitas, a. s. a popište její hlavní konkurenty.
Proveďte vybrané analýzy a na jejich základě stanovte pozici firmy Mitas, a. s. na českém trhu.
Navrhněte doporučení pro zlepšení konkurenceschopnosti firmy Mitas, a. s. na českém trhu.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Prostudujte literaturu, která se týká konkurence a konkurenčního prostředí.
II. Praktická část
Představte společnost Mitas, a. s. a popište její hlavní konkurenty.
Proveďte vybrané analýzy a na jejich základě stanovte pozici firmy Mitas, a. s. na českém trhu.
Navrhněte doporučení pro zlepšení konkurenceschopnosti firmy Mitas, a. s. na českém trhu.
Závěr
Seznam doporučené literatury
ČICHOVSKÝ, Ludvík. Marketing konkurenceschopnosti. Vyd. 1. Praha: Radix, 2002, 270 s. ISBN 80-86031-35-7.
KOTLER, Philip. Moderní marketing. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
MAGRETTA, Joan. Michael Porter jasně a srozumitelně: o konkurenci a strategii. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2012, 231 s. ISBN 978-80-7261-251-2.
MIKOLÁŠ, Zdeněk. Jak zvýšit konkurenceschopnost podniku: konkurenční potenciál a dynamika podnikání. Vyd. 1. Praha: Grada, 2005, 198 s. ISBN 80-247-1277-6.
PORTER, Michael E. Competitive strategy: techniques for analyzing industries and competitors. Pub. 28th. New York: Free Press, 2004, 396 s. ISBN 0-7432-6088-0.
Seznam doporučené literatury
ČICHOVSKÝ, Ludvík. Marketing konkurenceschopnosti. Vyd. 1. Praha: Radix, 2002, 270 s. ISBN 80-86031-35-7.
KOTLER, Philip. Moderní marketing. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
MAGRETTA, Joan. Michael Porter jasně a srozumitelně: o konkurenci a strategii. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2012, 231 s. ISBN 978-80-7261-251-2.
MIKOLÁŠ, Zdeněk. Jak zvýšit konkurenceschopnost podniku: konkurenční potenciál a dynamika podnikání. Vyd. 1. Praha: Grada, 2005, 198 s. ISBN 80-247-1277-6.
PORTER, Michael E. Competitive strategy: techniques for analyzing industries and competitors. Pub. 28th. New York: Free Press, 2004, 396 s. ISBN 0-7432-6088-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí BP: 53 bodů
Oponent BP: 46 bodů
Ing. Miloslava Kubíčková, Ph.D.:
1. Které výstavy a veletrhy by bylo vhodné navštívit? (odpověděl zcela)
2. Co považujete za největší konkurenční výhodu firmy Mitas? (odpověděl částečně)
3. Jakou částku firma investuje do vědy a výzkumu? Má své vývojové oddělení? (odpověděl zcela)
4. Jak se staví firma k ekologii? (odpověděl částečně)
5. Odkud jste čerpal informace do analýzy SWOT? (odpověděl částečně)