Bakalářská práce je napsána za účelem zhodnocení fungování turistického informačního centra ve Slatiňanech. Hlavním cílem práce je navržení opatření pro zlepšení fungování informačního centra a nabízených služeb za účelem zvýšení atraktivity ve směru k zákazníkům. V první části práce je provedena rešerše teoretických poznatků z problematiky rozebírané v části druhé. Pro zhodnocení slouží SWOT analýza, která je sestavena na základě komparace turistického informačního centra ve Slatiňanech s ostatními v mikroregionu Chrudimsko-Hlinecko a na základě vyhodnocení ankety, na kterou odpovídali návštěvníci turistického informačního centra ve Slatiňanech. V závěrečné části je pak navrženo ono opatření ke zlepšení fungování a zatraktivnění informačního centra pro zákazníky.
Anotace v angličtině
The target of this bachelor thesis is valorization of touristic information centre in Slatiňany. Main aim of this thesis are suggestions that would lead to improvement of this touristic information centre and services that centre provides to make it more interesting for customers. In firts part of the work there is research of theoretical findings that are used as a foundations for the practical part. Comparation of other turistic centers and results from questionnaire were used as a foundation for SWOT analyses. Based on this analysis the final valorization of touristic centre was made. In the final part of this work there are written suggestions for improvements and better attractiveness of touristic centre in Slatiňany.
Tourism, Touristist information Centre, Comparison with competitors, Questionnaire, SWOT analysis
Rozsah průvodní práce
85
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je napsána za účelem zhodnocení fungování turistického informačního centra ve Slatiňanech. Hlavním cílem práce je navržení opatření pro zlepšení fungování informačního centra a nabízených služeb za účelem zvýšení atraktivity ve směru k zákazníkům. V první části práce je provedena rešerše teoretických poznatků z problematiky rozebírané v části druhé. Pro zhodnocení slouží SWOT analýza, která je sestavena na základě komparace turistického informačního centra ve Slatiňanech s ostatními v mikroregionu Chrudimsko-Hlinecko a na základě vyhodnocení ankety, na kterou odpovídali návštěvníci turistického informačního centra ve Slatiňanech. V závěrečné části je pak navrženo ono opatření ke zlepšení fungování a zatraktivnění informačního centra pro zákazníky.
Anotace v angličtině
The target of this bachelor thesis is valorization of touristic information centre in Slatiňany. Main aim of this thesis are suggestions that would lead to improvement of this touristic information centre and services that centre provides to make it more interesting for customers. In firts part of the work there is research of theoretical findings that are used as a foundations for the practical part. Comparation of other turistic centers and results from questionnaire were used as a foundation for SWOT analyses. Based on this analysis the final valorization of touristic centre was made. In the final part of this work there are written suggestions for improvements and better attractiveness of touristic centre in Slatiňany.
Tourism, Touristist information Centre, Comparison with competitors, Questionnaire, SWOT analysis
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Prostudujte odbornou literaturu ve vztahu k cestovnímu ruchu.
II. Praktická část
Charakterizujte mikroregion Chrudimsko-Hlinecko.
Vytvořte SWOT analýzu k současnému stavu informačního centra.
Realizujte anketu pro výsledek zjištění spokojenosti zákazníků.
Navrhněte opatření směřující ke zlepšení současného stavu fungování informačního centra.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Prostudujte odbornou literaturu ve vztahu k cestovnímu ruchu.
II. Praktická část
Charakterizujte mikroregion Chrudimsko-Hlinecko.
Vytvořte SWOT analýzu k současnému stavu informačního centra.
Realizujte anketu pro výsledek zjištění spokojenosti zákazníků.
Navrhněte opatření směřující ke zlepšení současného stavu fungování informačního centra.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BÁRTOVÁ, Hilda, Vladimír BÁRTA a Jan KOUDELKA. Chování spotřebitele a výzkum trhu. 2. přeprac. vyd. Praha: Oeconomica, 2004, 243 s. ISBN 80-245-0778-1.
HESKOVÁ, Marie. Cestovní ruch: pro vyšší odborné školy a vysoké školy. 2. upr. vyd. Praha: Fortuna, 2011, 223 s. ISBN 978-80-7373-107-6.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Marketing v cestovním ruchu. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 288 s. ISBN 978-80-247-3247-3.
JANEČKOVÁ, Lidmila a Miroslava VAŠTÍKOVÁ. Marketing služeb. 1. vyd. Praha: Grada, 2001, 179 s. ISBN 80-7169-995-0.
KINCL, Jan. Marketing podle trhů. 1. vyd. Praha: Alfa Publishing, 2004, 172 s. ISBN 80-86851-02-8.
KOTLER, Philip, John T BOWEN a James C MAKENS. Marketing forhospitality and tourism. 5th ed. Boston: Pearson, 2010, 683 s. ISBN 9780132453134.
Seznam doporučené literatury
BÁRTOVÁ, Hilda, Vladimír BÁRTA a Jan KOUDELKA. Chování spotřebitele a výzkum trhu. 2. přeprac. vyd. Praha: Oeconomica, 2004, 243 s. ISBN 80-245-0778-1.
HESKOVÁ, Marie. Cestovní ruch: pro vyšší odborné školy a vysoké školy. 2. upr. vyd. Praha: Fortuna, 2011, 223 s. ISBN 978-80-7373-107-6.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Marketing v cestovním ruchu. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 288 s. ISBN 978-80-247-3247-3.
JANEČKOVÁ, Lidmila a Miroslava VAŠTÍKOVÁ. Marketing služeb. 1. vyd. Praha: Grada, 2001, 179 s. ISBN 80-7169-995-0.
KINCL, Jan. Marketing podle trhů. 1. vyd. Praha: Alfa Publishing, 2004, 172 s. ISBN 80-86851-02-8.
KOTLER, Philip, John T BOWEN a James C MAKENS. Marketing forhospitality and tourism. 5th ed. Boston: Pearson, 2010, 683 s. ISBN 9780132453134.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí BP: 53 bodů
Oponent BP: 45 bodů
Ing. Jana Šilhánová:
1. Ve svých doporučeních uvádíte, že by bylo vhodné v TIC ve Slatiňanech rozšířit nabídku služeb o akceptování platebních karet. Znáte důvody, proč zatím tato služba není TIC nabízena? (odpověděla zcela)
2. Máte nějakou konkrétní představu o doprovodných programech a soutěžích pro rodiny s dětmi, které doporučujete středisku ve vztahu zlepšení poskytovaných služeb? (odpověděla zcela)
3. Ve své práci uvádíte, že silnou stránkou TIC je personál a jeho znalosti. Jakým způsobem byli tito kvalitní pracovníci pro TIC získáni? (odpověděla zcela)
Ing. Miloslava Kubíčková, Ph.D.:
1. Kdo je zaměstnavatelem pracovníků TIC? (odpověděla zcela)
2. Co je komerční výhodou TIC Slatiňany vůči jiným městům. (odpověděla zcela)