Závěrečná bakalářská práce se svým obsahem zaměřuje na problematiku otevřené školy. Reaguje přitom na celosvětový trend otevírání se veřejnosti ve všech oblastech života.
V první části práce mapuje alternativní školy a směry ve vyučování využívané ve školách nejen ve světě, ale i v naší republice.
Druhá část sleduje jak pozitiva, tak i negativa otevřené spolupráce školy a rodiny v současné vzdělávací politice státu. Věnuje se konkrétním možnostem setkávání rodičů se školou v rámci školní i mimoškolní činnosti. Využívá poznatky získané v rámci výzkumů z celoročního plánu školy. Přílohou jsou ukázky dotazníků pro rodiče, žáky a absolventy, jež přispívají k plánování těchto akcí a úpravám ročního plánu.
Závěrečná část vychází z praktických zkušeností každodenního života a je podložena citacemi odborné literatury.
Anotace v angličtině
The final bachelor thesis deals with problems of the open school. It responds to the worldwide trend to open to the public in all spheres of the life.
In the Part One the thesis describes alternative schools and the teaching trends used at schools not only in the world but also in the Czech Republic.
The part two presents pros and cons of the open cooperation between school and family in the present policy of the state. The thesis describes the concrete possibilities of contacts of parents with school within the bounds of the school and out-of-school activity. The thesis uses knowledge that are gained within the bouhds of the research from the annual school plan. There are extracts of the questionnaires for parents,pupils and former pupils.
The questionnaires contribute to the planning of thes activities and modification of the annual plan.
The presented graduation thesis proceeds from the experiance of the everyday life and it is based on quotations from the specialized literature.
Klíčová slova
Otevřená škola, alternativní škola, komunitní škola, spolupráce, škola a rodina, mimoškolní činnost
Klíčová slova v angličtině
open school, alternative school, community school, cooperation, school and family, out-of-school activity
Rozsah průvodní práce
48
Jazyk
CZ
Anotace
Závěrečná bakalářská práce se svým obsahem zaměřuje na problematiku otevřené školy. Reaguje přitom na celosvětový trend otevírání se veřejnosti ve všech oblastech života.
V první části práce mapuje alternativní školy a směry ve vyučování využívané ve školách nejen ve světě, ale i v naší republice.
Druhá část sleduje jak pozitiva, tak i negativa otevřené spolupráce školy a rodiny v současné vzdělávací politice státu. Věnuje se konkrétním možnostem setkávání rodičů se školou v rámci školní i mimoškolní činnosti. Využívá poznatky získané v rámci výzkumů z celoročního plánu školy. Přílohou jsou ukázky dotazníků pro rodiče, žáky a absolventy, jež přispívají k plánování těchto akcí a úpravám ročního plánu.
Závěrečná část vychází z praktických zkušeností každodenního života a je podložena citacemi odborné literatury.
Anotace v angličtině
The final bachelor thesis deals with problems of the open school. It responds to the worldwide trend to open to the public in all spheres of the life.
In the Part One the thesis describes alternative schools and the teaching trends used at schools not only in the world but also in the Czech Republic.
The part two presents pros and cons of the open cooperation between school and family in the present policy of the state. The thesis describes the concrete possibilities of contacts of parents with school within the bounds of the school and out-of-school activity. The thesis uses knowledge that are gained within the bouhds of the research from the annual school plan. There are extracts of the questionnaires for parents,pupils and former pupils.
The questionnaires contribute to the planning of thes activities and modification of the annual plan.
The presented graduation thesis proceeds from the experiance of the everyday life and it is based on quotations from the specialized literature.
Klíčová slova
Otevřená škola, alternativní škola, komunitní škola, spolupráce, škola a rodina, mimoškolní činnost
Klíčová slova v angličtině
open school, alternative school, community school, cooperation, school and family, out-of-school activity
Zásady pro vypracování
Otevřená škola - charakteristika pojmu.
Kritéria klvalitní práce školy:pohled škola, rodina a zřizovatel(obec, kraj,..)
Komunikace ve škole a se školou.
Provedení výzkumu na konkrétní škole.
Závěra, návrhy, doporučení.
Zásady pro vypracování
Otevřená škola - charakteristika pojmu.
Kritéria klvalitní práce školy:pohled škola, rodina a zřizovatel(obec, kraj,..)
Komunikace ve škole a se školou.
Provedení výzkumu na konkrétní škole.
Závěra, návrhy, doporučení.
Seznam doporučené literatury
Elsner, D. Plánování rozvoje školy. Učitelské listy: Příloha pro ředitele, roč. 2000/2001, č. 1.
Piťha, P. Škola jako kulturní centrum obce. Moderní vyučování. 1999, roč. 5, č. 6.
Nová škola, o.p.s. [online]. Praha. Dostupné na www:
Lauermann, M. Proč jsou školy dobrým centrem komunity. In Sborník příspěvků: Mezinárodní konference o komunitním vzdělávání 1. - 4. listopadu 2004 [online]. Unhošť u Prahy.
Rabušicová, M., et al. Škola a (versus) rodina. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2004. 176 s. ISBN 80-210-3598-6
Seznam doporučené literatury
Elsner, D. Plánování rozvoje školy. Učitelské listy: Příloha pro ředitele, roč. 2000/2001, č. 1.
Piťha, P. Škola jako kulturní centrum obce. Moderní vyučování. 1999, roč. 5, č. 6.
Nová škola, o.p.s. [online]. Praha. Dostupné na www:
Lauermann, M. Proč jsou školy dobrým centrem komunity. In Sborník příspěvků: Mezinárodní konference o komunitním vzdělávání 1. - 4. listopadu 2004 [online]. Unhošť u Prahy.
Rabušicová, M., et al. Škola a (versus) rodina. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2004. 176 s. ISBN 80-210-3598-6