Tato bakalářská práce se zabývá otázkou estetiky v rámci reklamy a důrazem na důležitost uměleckého zpracování reklam, a to nejen v historickém kontextu. Zároveň si klade otázku, jakou roli zastává v reklamě kýč, je-li jeho role důležitá, nebo by bylo možné se užití kýče v reklamě vyhnout. Důležitou součástí práce je také souvislost mezi uměním a reklamou a otázka možné symbiózy těchto dvou odvětví. Okrajově se tato práce zabývá také působe-ním reklamy na estetiku veřejného prostoru.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the question of aesthetics and kitch in the context of adver-tising, not only in historical context. At the same time it raises the question of what role advertising plays in kitsch and i fit is possible to avoid the kitch in advertising. An impor-tant part of the work is also a relationship between art and advertising , and the question of their possible symbiosis. This thesis also marginally deals with the aesthetics of public spa-ce.
Klíčová slova
marketingová komunikace, reklama, estetika, kýč, umění, veřejný prostor
Klíčová slova v angličtině
marketing communication, advertising, aesthetics, kitch, art, public space
Rozsah průvodní práce
73 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá otázkou estetiky v rámci reklamy a důrazem na důležitost uměleckého zpracování reklam, a to nejen v historickém kontextu. Zároveň si klade otázku, jakou roli zastává v reklamě kýč, je-li jeho role důležitá, nebo by bylo možné se užití kýče v reklamě vyhnout. Důležitou součástí práce je také souvislost mezi uměním a reklamou a otázka možné symbiózy těchto dvou odvětví. Okrajově se tato práce zabývá také působe-ním reklamy na estetiku veřejného prostoru.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the question of aesthetics and kitch in the context of adver-tising, not only in historical context. At the same time it raises the question of what role advertising plays in kitsch and i fit is possible to avoid the kitch in advertising. An impor-tant part of the work is also a relationship between art and advertising , and the question of their possible symbiosis. This thesis also marginally deals with the aesthetics of public spa-ce.
Klíčová slova
marketingová komunikace, reklama, estetika, kýč, umění, veřejný prostor
Klíčová slova v angličtině
marketing communication, advertising, aesthetics, kitch, art, public space
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literatury pojednávající o tématu estetiky a kýče a literatury pojednávající o tématu reklamy v rámci marketingových komunikací.
2. Stanovte cíle práce a metodiku postupu, formulujte výzkumnou otázku.
3. Proveďte kvalitativně orientovaný výzkum na vybraném vzorku cílové skupiny s přihlédnutím ke specifikům práce.
4. Výsledky výzkumu analyzujte a vyvoďte z nich závěry a doporučení.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literatury pojednávající o tématu estetiky a kýče a literatury pojednávající o tématu reklamy v rámci marketingových komunikací.
2. Stanovte cíle práce a metodiku postupu, formulujte výzkumnou otázku.
3. Proveďte kvalitativně orientovaný výzkum na vybraném vzorku cílové skupiny s přihlédnutím ke specifikům práce.
4. Výsledky výzkumu analyzujte a vyvoďte z nich závěry a doporučení.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip Moderní marketing. 4. evropské vydání. Praha: Grada Publishing a.s.,2007, s.. ISBN: 978-802471545-2.
Estetika na přelomu milénia: vybrané problémy současné estetiky. Vyd. 1. Překlad Pavel Zahrádka. Brno: Barrister & Principal, 2010, 486 s. ISBN 9788087474112.
KULKA, Tomáš. Umění a kýč. Vyd. 2., rozš. Praha: Torst, 2000, 292 s. ISBN 80-7215-128-2.
HORŇÁK, Pavel. Kreativita v reklamě. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2014, 293 s. ISBN 978-80-87500-49-1.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip Moderní marketing. 4. evropské vydání. Praha: Grada Publishing a.s.,2007, s.. ISBN: 978-802471545-2.
Estetika na přelomu milénia: vybrané problémy současné estetiky. Vyd. 1. Překlad Pavel Zahrádka. Brno: Barrister & Principal, 2010, 486 s. ISBN 9788087474112.
KULKA, Tomáš. Umění a kýč. Vyd. 2., rozš. Praha: Torst, 2000, 292 s. ISBN 80-7215-128-2.
HORŇÁK, Pavel. Kreativita v reklamě. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2014, 293 s. ISBN 978-80-87500-49-1.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách. Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury. Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpověděla na níže položené otázky. V oponentském posudku byly položeny tyto otázky:
1. Vysvetlite, čím je charakteristická estetická funkcia reklamy a popíšte aký význam má pri tvorbe reklamných komunikátov. Porovnajte jej dôležitosť s inými funkciami reklamy.
2. Porovnajte proces umeleckej komunikácie a komerčnej komunikácie. Popíšte ich spoločné znaky a základné rozdiely.
3. Uveďte konkrétny príklad reklamy, ktorú považujete za estetickú a naopak, reklamy, ktorú považujete za gýčovú. Vzájomne ich porovnajte.
Studentka z části odpověděla na otázky oponenta. Vedoucí práce nepokládá otázky k obhajobě.