Bakalářská práce řeší bicí nástroj cajon. Výsledný prototyp je vytvářen ve spolupráci s firmou Tomtone, zabývající se produkcí těchto hudebních nástrojů.
Teoretická část se věnuje historickému vývoji, rozdělení bicích nástrojů, konstrukci cajonu a materiálům vhodných pro jeho výrobu. Také jsou zde uvedeny rezonanční vlastnosti dřeva a okrajově se zde pojednává i o akustice.
Praktická část řeší průzkum trhu, počáteční přístup a návrhy. Nejdůležitější částí je celkový proces navrhování a finální design.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis is about a cajon percussion instrument. This prototype is created in cooperation with the company Tomtone, which is engaged in production of these musical instruments.
The theoretical part deals with the historical development, division of percussion, con-struction of cajon and materials suitable for production. There are also information about resonance properties of wood. There are marginally mentioned acoustics too.
The practical part solves the market research, the initial approach and proposals. The most important part is the overall designing process and the final design.
Klíčová slova
bicí hudební nástroj, cajon, design, výroba, vývoj
Klíčová slova v angličtině
percussion, instrument, cajon, design, production, development
Rozsah průvodní práce
73 s (55 197 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce řeší bicí nástroj cajon. Výsledný prototyp je vytvářen ve spolupráci s firmou Tomtone, zabývající se produkcí těchto hudebních nástrojů.
Teoretická část se věnuje historickému vývoji, rozdělení bicích nástrojů, konstrukci cajonu a materiálům vhodných pro jeho výrobu. Také jsou zde uvedeny rezonanční vlastnosti dřeva a okrajově se zde pojednává i o akustice.
Praktická část řeší průzkum trhu, počáteční přístup a návrhy. Nejdůležitější částí je celkový proces navrhování a finální design.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis is about a cajon percussion instrument. This prototype is created in cooperation with the company Tomtone, which is engaged in production of these musical instruments.
The theoretical part deals with the historical development, division of percussion, con-struction of cajon and materials suitable for production. There are also information about resonance properties of wood. There are marginally mentioned acoustics too.
The practical part solves the market research, the initial approach and proposals. The most important part is the overall designing process and the final design.
Klíčová slova
bicí hudební nástroj, cajon, design, výroba, vývoj
Klíčová slova v angličtině
percussion, instrument, cajon, design, production, development
Zásady pro vypracování
1.Historický vývoj bicích nástrojů
2.Analýza realizaci ve vybrané produktové oblasti
3.Přehled materiálů vhodných pro realizaci
4.Počáteční kresebné návrhy
5.Vizualizace finálního řešení
6.Anylýza zvukové charakteristiky materiálů
7.Ergonomická studie
8.Technická dokumentace
9.Model vybraného designerského návrhu v měřítku 1:1
10.Vypracování písemné doprovodné zprávy zahrnující celý proces práce
Na samotném nosiči CD ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou
dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK.
Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGP, rozlišení 300 dpi,
250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách.
V samotném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor
(ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině a angličtině, rok obhajoby,
osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém
rozlišení.
Zásady pro vypracování
1.Historický vývoj bicích nástrojů
2.Analýza realizaci ve vybrané produktové oblasti
3.Přehled materiálů vhodných pro realizaci
4.Počáteční kresebné návrhy
5.Vizualizace finálního řešení
6.Anylýza zvukové charakteristiky materiálů
7.Ergonomická studie
8.Technická dokumentace
9.Model vybraného designerského návrhu v měřítku 1:1
10.Vypracování písemné doprovodné zprávy zahrnující celý proces práce
Na samotném nosiči CD ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou
dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK.
Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGP, rozlišení 300 dpi,
250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách.
V samotném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor
(ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině a angličtině, rok obhajoby,
osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém
rozlišení.
Seznam doporučené literatury
SLANINA, ONDŘEJ:Výkladový slovník exotických materiálů -- používaných
v uměleckém řemesle. GRADA, 2012. ISBN: 978-80-247-3313-5
PATŘIČNÝ, MARTIN: Dřevo krásných stromů. GRADA, 2005. ISBN: 978-80-247-1193-5
PATŘIČNÝ, MARTIN: Pracujeme se dřevem. GRADA, 2010. ISBN: 978-80-247-3581-8
MATTHIAS PHILIPZEN: Cajon: A Box Full of Rhythm. Mel Bay Publications, 2009.
ISBN 380240677X, 9783802406775
JORDAN, PERLSON: First Lessons: Cajon. Mel Bay, 2012. ISBN:13: 9780786684663
JOSTEN, ELMAR; REICHE, THOMAS; WITTCHEN, BERND: Dřevo a jeho obrábění --
Průvodce truhláře. GRADA, 2009. ISBN: 978-80-247-2961-9
Seznam doporučené literatury
SLANINA, ONDŘEJ:Výkladový slovník exotických materiálů -- používaných
v uměleckém řemesle. GRADA, 2012. ISBN: 978-80-247-3313-5
PATŘIČNÝ, MARTIN: Dřevo krásných stromů. GRADA, 2005. ISBN: 978-80-247-1193-5
PATŘIČNÝ, MARTIN: Pracujeme se dřevem. GRADA, 2010. ISBN: 978-80-247-3581-8
MATTHIAS PHILIPZEN: Cajon: A Box Full of Rhythm. Mel Bay Publications, 2009.
ISBN 380240677X, 9783802406775
JORDAN, PERLSON: First Lessons: Cajon. Mel Bay, 2012. ISBN:13: 9780786684663
JOSTEN, ELMAR; REICHE, THOMAS; WITTCHEN, BERND: Dřevo a jeho obrábění --
Průvodce truhláře. GRADA, 2009. ISBN: 978-80-247-2961-9
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma Cachonu a vysvětlila princip hry a z toho vyplývající omezení. Poté přešla k vývoji návrhu, který byl zpočátku velmi odvážný, poté konvenčnější z důvodu akustických omezení a zákonitostí.
Chrenka: Můžete předvést hru....studentka vyhověla
Surman: Vhodná výška....z hlediska resonančních charakteristik asi 50 cm
Surman: Odvážnější tvarové řešení - zcela nevhodné z hlediska zvuku