Smyslem této bakalářské práce je průzkum klimatu konkrétní školy - Obchodní akademie Tomáše Bati a Vyšší odborné školy ekonomické Zlín. Pomocí rozsáhlého dotazníkového šetření byly zjišťovány názory studentů, jejich rodičů i učitelů na jednotlivé faktory, které klima ovlivňují. Šetření skončilo v květnu 2006. Výsledky byly následně vyhodnoveny a v problematických oblastech byla navržena opatření ke zlepšení tak, aby klima ve škole bylo co nejpříznivější pro všechny zúčastněné, samozřejmě především pro studenty a vyučující.
Anotace v angličtině
The aim of bachelor thesis is the school climate research. The research was prooved anf provided at The Thomas Bata Business acacemy and Higher Professional School of Business Zlín. The research was based on the wide spread of questions from the questionaire. There has been asked students, their parents and also teachers. All questions included their opinions according to school climate. The research was finished in May 2006. Then was selected by all necessary features. The final proposal suggests some arrangements for school. As the result there are some improvements for all cencerned, mainly for teachers and their students.
Klíčová slova
škola, klima školy, sociální klima školy, prostředí školy
Klíčová slova v angličtině
school, school climate, social school climate, social backround
Rozsah průvodní práce
78 s., 6 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Smyslem této bakalářské práce je průzkum klimatu konkrétní školy - Obchodní akademie Tomáše Bati a Vyšší odborné školy ekonomické Zlín. Pomocí rozsáhlého dotazníkového šetření byly zjišťovány názory studentů, jejich rodičů i učitelů na jednotlivé faktory, které klima ovlivňují. Šetření skončilo v květnu 2006. Výsledky byly následně vyhodnoveny a v problematických oblastech byla navržena opatření ke zlepšení tak, aby klima ve škole bylo co nejpříznivější pro všechny zúčastněné, samozřejmě především pro studenty a vyučující.
Anotace v angličtině
The aim of bachelor thesis is the school climate research. The research was prooved anf provided at The Thomas Bata Business acacemy and Higher Professional School of Business Zlín. The research was based on the wide spread of questions from the questionaire. There has been asked students, their parents and also teachers. All questions included their opinions according to school climate. The research was finished in May 2006. Then was selected by all necessary features. The final proposal suggests some arrangements for school. As the result there are some improvements for all cencerned, mainly for teachers and their students.
Klíčová slova
škola, klima školy, sociální klima školy, prostředí školy
Klíčová slova v angličtině
school, school climate, social school climate, social backround
Zásady pro vypracování
1. Shromáždění a nastudování dostupné literatury týkající se daného tématu
2. Popis současného klimatu na pedagogickém pracovišti
3. Zhodnocení předností a nedostatků současného stavu
4. Navržení možností zlepšení klimatu školy
Zásady pro vypracování
1. Shromáždění a nastudování dostupné literatury týkající se daného tématu
2. Popis současného klimatu na pedagogickém pracovišti
3. Zhodnocení předností a nedostatků současného stavu
4. Navržení možností zlepšení klimatu školy
Seznam doporučené literatury
1. CANGELOSI, J. S. Strategie řízení třídy. Praha: Portál, 1996.
ISBN 80-7118-022-7
2. KYRIACOU, Ch. Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 1996.
ISBN 80-7178-965-8
3. PETTY, G. Moderní vyučování. Praha: Portál, 1996.
ISBN 80-7178-070-7
4. KARNSOVÁ, M. Jak budovat dobrý vztah mezi učitelem a žákem.
Praha: Portál, 1995.
ISBN 80-7178-032-4
Seznam doporučené literatury
1. CANGELOSI, J. S. Strategie řízení třídy. Praha: Portál, 1996.
ISBN 80-7118-022-7
2. KYRIACOU, Ch. Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 1996.
ISBN 80-7178-965-8
3. PETTY, G. Moderní vyučování. Praha: Portál, 1996.
ISBN 80-7178-070-7
4. KARNSOVÁ, M. Jak budovat dobrý vztah mezi učitelem a žákem.
Praha: Portál, 1995.
ISBN 80-7178-032-4